Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lisa
, Datum:
29.05.2015 09:52
Leffunk, ik heb dus zelfde vraag, kan ik die sim in mijn dongel gebruiken. Het lijkt me van wel, maar ik weet het niet zeker.
Geplaatst door: Janine13
, Datum:
29.05.2015 10:40
Helaas wacht ik ook al drie weken op een Lebara sim kaart, op alle manieren bij Lebara.fr aangevraagd......
Ik ben bang dat ik deze ook niet meer zal ontvangen. Ondanks alle dagelijkse berichten op deze site begrijp ik nog steeds niet of je het Lebara kaartje wel of niet in een mifi kan gebruiken. Hoe kom ik eventueel aan een Lebara kaartje met 5 euro tegoed??
Gelukkig nog zes weken tijd om alles uit te zoeken.....
Geplaatst door: Peter
, Datum:
29.05.2015 14:24
Bij mij duurde het ongeveer 2 weken voordat ik de kaartjes binnen had.
@rkjansen, als bij jou alles goed is gegaan, zou je dan voor gemeenschap kunnen vertellen hoe je hebt gedaan.
Ik loop namelijk vast bij het aanmaken van het account welke je kan aanmaken bij de registratie. Wat voor email gebruik je daar bijv.?
Geplaatst door: ® bert
, Datum:
29.05.2015 15:58
Lebara simkaartje: ga naar lebara.fr
Naam naam
Adres op de eerste regel van het adres
Postcode plaatsnaam op de tweede regel van het adres
99135 Les Pays Bas op de postcode en plaatsnaam
Land gewoon op France laten staan.
Wordt verzonden vanuit Engeland en krijg je binnen 7dagen binnen.
Geplaatst door: freekvo
, Datum:
29.05.2015 16:02
Ik heb bij mijn registratie bij Lebara mijn gmail-adres gebruikt voor het ene kaartje en mijn hotmail-adres bij het andere kaartje. Geen enkel probleem.
Adres moet je wel handmatig ingeven (manuel). Bij de postcode 99135 en bij de plaatsnaam 0000XX (eigen postcode) + plaatsnaam.
Bij het activeren van de simkaart kan het even duren voordat je de activatiecode krijgt (sms); na registratie van een eigen account ('S'inscrire') kan het ook even duren voordat je een activatiemail krijgt.
Eerst de simkaart activeren en daarna pas registreren.
Geplaatst door: rkjansen
, Datum:
29.05.2015 17:59
klopt @Freekvo, zo moet het inderdaad werken.
@Janine13, om een simkaartje met 5 euro te krijgen kan je bijv via onderstaande link bestellen.
Ik krijg dan 5 euro bij mijn account en jij op dat kaartje
http://l3b.in/R35UQM
Geplaatst door: Janine13
, Datum:
29.05.2015 21:47
Dank @Bert en @rkjansen, ik heb op beide manieren een kaartje besteld en ben erg benieuwd of deze wel zullen aankomen.
Als we de 3GB opmaken hebben we een reserve.....
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
29.05.2015 22:08
@rkjansen: maar moet ik dan bij jouw link om te beginnen bij die vlaggetjes voor ou habitez-vous gewoon pays-bas aanklikken, of toch france?
, Datum:
30.05.2015 08:20
@Peter vhH: Ik had een ander scherm maar wel op de Franse vlag gedrukt (alsof ik in Frankrijk woon). Naar ik heb begrepen krijg je anders een NL-simkaart in plaats van een Fr-kaart. Ook heb ik de taal op Frans laten staan. Verder gewoon eigen gegevens invullen maar bij Code postale: 99135 en bij e-mail bij Gmail-adres (of Hotmail-adres).
Klik vervolgens op Trouvez votre adresse; die wordt niet gevonden; klik dan op 'Voulez-vous entrer votre adresse manuellement ?'.
Daarna de gegevens invullen als hiervoor door mij uitgelegd.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
30.05.2015 09:47
[quote]
Félicitations Peter !
Votre commande a bien été validée et vous devriez recevoir votre carte SIM dans 2 à 3 jours ouvrables.
[/quote]
Deze tekst kreeg ik de vorige keer ook, benieuwd of het nu wel lukt.
, Datum:
31.05.2015 07:55
@Peter vhH: in een van de reacties hiervoor heb ik al vermeld dat ik twee simkaarten heb besteld: een via Ebay (kostte ca. € 3; even zoeken op Lebara) en een rechtstreeks bij Lebara. De Ebay-simkaart was er binnen een week; de Lebara-simkaart na twee weken. Ik heb beide kaarten geactiveerd en voor beide kaarten een account aangemaakt bij Lebara (wel met verschillende e-mailadressen).
Testen in mijn Huawei-mifi kan ik pas doen als ik weer in Frankrijk ben en dat is over drie weken.
Geplaatst door: ® prutsky
, Datum:
01.06.2015 11:43
Ik moet zeggen dat vorig jaar mij Lebara een "beetje" is tegen gevallen. Mijn Lebara sim (gekocht bij Simup) met 5 euro tegoed geactiveerd toen we in Frankrijk aankwamen. Echter op de camping was de dekking 0,0 maar toch was na 1 week geen gebruik mijn (data) bundel op. Ook al gaf mijn telefoon aan dat ik sinds de installatie van de sim nog maar 77 MB had gebruikt (van de 500mb).
Heel raar was dat er daarna af en toch nog wel wat (e-mail) ontvangen werd.
Geen idee waar dit aan lag...
Dit jaar lift ik wel mee op de wifi van de camping.
Geplaatst door: Richard
, Datum:
02.06.2015 19:14
Ik heb vandaag mijn franse lebara kaartje binnen gekregen.
Ik wacht nog even met activeren tot ik heb teruggehoord of hij nu wel of niet werkt in een mifi.
, Datum:
02.06.2015 19:39
Richard, activeren kun je rustig doen want dat kost je niets. Idem voor het aanmaken van een account bij Lebara.
Geplaatst door: ® Christina
, Datum:
04.06.2015 08:53
Ik heb mijn Lebarakaartje ge-activeerd, niet alles was even duidelijk. Je kunt direct bij het activeren aangeven dat je een account wilt aanmaken maar sommige dingen moet je dan nog een 2e keer invullen. Ik heb een gmailadres ingevuld en adres weer zoals bij de aanvraag. Ook een id nummer maar dat kunnen ze niet controleren volgens mij.
Je krijgt nadat je dat allemaal hebt ingevuld een securitycode via SMS die je op de website in moet vullen maar waar.... Als je in gaat loggen komt de vraag voor de securitycode, als ik het goed onthouden heb.
Daarna werkt alles, je krijgt 1 euro beltegoed en verder kun je opwaarderen. Wat ik erg handig vind is dat je er bv 10 euro beltegegoed op kunt zetten en uit dat tegoed in een internetbundel van bv 7,99 kopen.
Zo gauw ik in Frankrijk ben zal ik uitproberen of het tetheren ed werkt, wij gaan begin volgende week op stap.
Wil iemand nog een kaartje aanvragen dan is hier mijn referlink http://l3b.in/KO366N
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
04.06.2015 10:21
Christina, bedankt voor je uitleg en fijn dat je wilt delen of het gaat werken met theteren. Volg deze discussie al een tijdje want ben nieuwsgierig of gaat lukken! Alvast een goeie vakantie.
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
05.06.2015 09:49
Nu volg ik dit draadje al een tijdje.
En zal in de ogen van velen wel een dom boertje zijn, maar als je een ander kaartje in je toestel plaatst krijg je toch een nieuw nummer die bij deze sim kaart hoort?
Hoe ga je dan app'en want deze is gekoppeld aan je bestaande telefoon nummer?
Geplaatst door: ® Christina
, Datum:
05.06.2015 10:16
Dat is iid een beetje onhandig. Je krijgt een ander nummer en als je via die sim wilt appen en bellen zul je dat aan je contacten door moeten geven. Je telefoon moet ook geen simlock meer hebben want dan werkt het ook niet.
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
05.06.2015 10:24
Volgens mijn beleving is mijn telefoon primair om bereikbaar te zijn.
Gaat dus met een ander kaartje niet lukken
Dan maar gewoon mijn Vodafone vakantie bundel gebruiken.
Alleen van de raimingkosten word je niet vrolijk (grrr).
Geplaatst door: ® prutsky
, Datum:
05.06.2015 13:14