Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® piotr
, Datum:
22.05.2015 14:42
@christina je hebt de klok horen luiden.
Geplaatst door: ® Christina
, Datum:
22.05.2015 15:21
Geplaatst door: rob
, Datum:
22.05.2015 22:59
Lisa, waarom zit er een soort id in de link die je geeft in de vorige reactie. Ook zonder die id kom je op de goede pagina terecht ...
Geplaatst door: crapton
, Datum:
23.05.2015 20:02
Ik heb een sim bij SFR gekocht, winkels in alle grotere steden. Gebruikelijk is 1 GB voor 10 €, 1 week geldig prepaid. Je moet wel een beetje frans kunnen en geduld hebben. Vraag in de winkel de zaak werkend te maken, duurt een paar minuten maar scheelt je een hoop ergernis.
1 GB voor een week is behoorlijk veel en je moet je best doen dat op te maken. Uiteraard ben je sterk afhankelijk van de dekking, bij HDSPA+ is het lekker snel maar 3G is soms erg traag.
Geplaatst door: Dennis
, Datum:
25.05.2015 18:19
via simup heeft iemand een Lebara sim gekocht en geeft de volgende review op de site:
"Kaart via de web-site van Lebara France geregistreerd en hij werkt perfect ook direct 100mb data en 1 euro gratis op de kaart, ik ben voor mijn werkt elke week in Frankrijk onderweg en het is ideaal om de kaart in mijn mifi te hebben zodat ik met mijn telefoon, laptop of ipad kan internetten "
Via Mifi lijkt dus gewoon te werken!
Geplaatst door: Lisa
, Datum:
27.05.2015 11:00
@Rob, geen idee ik heb gewoon de link gekopieerd.
Geplaatst door: bob
, Datum:
27.05.2015 12:18
Eindelijk, een bericht uit Frankrijk.
Hoera mijn Lebara simkaart is aangekomen ...
Bleek het een bericht van ww.amendes.gouv.fr te zijn ...
Een boete dus, voor te hard rijden, met Nederlands begeleiding hoe te betalen etc.
Een boete is nooit leuk, maar ik vond het grappig dat er nu blijkbaar een Nederlandse begeleiding bij zat.
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
27.05.2015 12:47
@Crapton. Wij gebruiken ook Sfr sinds dit jaar maar merken dat de mb's er vlot doorheen vliegen. Heb jij daar geen last van?
Geplaatst door: Lisa
, Datum:
27.05.2015 14:13
Geplaatst door: ® PeterO
, Datum:
28.05.2015 00:19
Heeft iemand al ervaring met het activeren van een lebera sim kaart. Ik kreeg die van mij vandaag binnen. Het registereren op lebera.fr ging al moeizaam met de adressen, maar dit is toch gelukt. Echter mijn email adres eindigd op .nl. Nu komt het vreemde, ik kan wel op lebara.nl inloggen en niet op lebara.fr, heeft iemand hier al ervaring mee?
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
28.05.2015 00:34
Zou moeten werken lijkt me, want hij wordt ook aangeprezen voor gebruik in een Domino. Voor zo ver ik weet is dat een Frans mifi-apparaatje. Zou niet weten waarom het dan in een dongel niet zou werken.
Geplaatst door: ® bert
, Datum:
28.05.2015 14:34
@lisa, ja, mits er geen simlock op zit.
@petero Heb geen nederlandse simkaart ontvangen? Anders gewoon een googlemailadres gebruiken.
, Datum:
28.05.2015 20:51
@bert, het is een Franse kaart (zie je aan telefoonnummer en ook de rest)
Het rotte is alleen dat de simkaartje als geregistreerd staat en niet opnieuw te activeren is. Maar kan niet inloggen om het aan teksten. Zie eerdere opmerking
, Datum:
28.05.2015 21:23
Ik weet niet of het dan met je nl te maken heeft, maar waarschijnlijk met een nederlands ip adres. Als je frankrijk had gezeten, was het waarschijnlijk wel normaal gelukt. Ik zou gewoon een nieuw simkaartje aanvragen op lebara.fr.
, Datum:
28.05.2015 21:32
Lebara werkt niet met een mifi of tetheren (alleen met vpntetheren via android) .
Hier een bericht van een zeer ervaren gebruiker van tweakers.net:
"Lebara FR sim werkt niet in een E5331, E586, Voda 3G Huawei ding en m'n ZTE 4G Mifi, maar wel in m'n iPhone en m'n Android smartphone (laatste met VPN-tethering)..."
, Datum:
28.05.2015 23:07
Bert, je refereert hier aan een opmerking van Radio Air. Zijn technische kennis over netwerken etc zal ik niet in twijfel trekken, maar om hem nu te kwalificeren als een expert omtrent tethering gaat me echt iets ver. Hij geeft een conclusie de verder niet onderbouwd wordt na aanleiding over simpup. De meningen en ervaringen met tethering in Frankrijk verschillen nogal en op dit moment is er totaal geen rode draad in te vinden. Ik krijg ook geluiden dat het wel werkt, het gebruik van mifi worden veel gebruikt in ambulante bedrijfsgroepen zoals de binnenvaart en daar werkt het wel. Het blijft gokken of het werkt of niet.
, Datum:
28.05.2015 23:13
@bert, ip adres is het niet, had ik ook aan gedacht maar ook via een Franse proxy wil het niet werken. Het blijt toch vreemd dat je positieve geluiden hoor en dat er nergens een soort handleiding is te vinden hoe je precies een sim-kaart moet aanvragen, registreren etc.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
29.05.2015 00:29
Na twee weken nog altijd geen Frans Lebara-kaartje ontvangen. Toch maar wat anders zoeken dan...
Geplaatst door: rkjansen
, Datum:
29.05.2015 07:00
Heb al 3 franse simkaartjes (met 5 euro tegoed) ontvangen.
Ook het registeren en aanmelden op de site gaat gewoon. Kan gewoon na registratie op de franse Lebara inloggen.
Dus jullie doen iets fout.
Of mifi en/of Tetheren nu wel op niet werkt zal aan de eerste liggen die met zo'n kaartje naar Frankrijk gaat en het risico van opwaarderen neemt. Dit dan uiteraard ook weer op dit Forum post. Wil het risico wel nemen, maar ga pas eind Juli...
Geplaatst door: ® Leffunk
, Datum:
29.05.2015 09:03
Blijkt bij mijn vakantiebestemming Orange beste netwerk heeft. Is eerste keer dat ik via een MIFI wil werken, dus ben daar nog wat leek in. Ik zou me deze aanschaffen: Huawei E5330 MiFi router, maar kan ik vb nu vanuit Frankrijk vb die Orange SIM kaart bestellen waarvan iets hoger sprake en die dan al eens in dat toestelletje steken om te zien of ik het werkend krijg? Op vakantie zelf heb ik immers enkel GSM bij en een tablet en dus geen laptop ofzo om met instellingen van die MIFI-router beginnen te prullen om het werkend te krijgen.
Of gaat het wachten worden tot we in Frankrijk zijn om dan te zien of ik dat ding werkend ga krijgen? Of moet ik iemand in Frankrijk vragen zo'n kaartje te kopen en al te activeren en dan pas naar mij te laten opsturen?
En gezien het Orange netwerk: die formule la pochette prêt-à-surfer 4G (zie http://boutique.orange.fr/tablette-et-cle/pochette-pret-a-surfer-internet-prepaye#Description) spreekt over 4G, maar gaat dat dan ook werken op 3G gezien er geen 4G netwerk ligt op mijn vakantiebestemming? Of zijn er nog andere virtuele operators die Orange netwerk gebruiken die gunstigere pakketten aanbieden?
Kortom; alle raad is welkom.