Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Christina
, Datum:
15.05.2015 08:59
Blokkeren gebeurt door deep packet inspection, alle verstuurde pakketjes worden bekeken niet alleen header en poortnummer maar ook op inhoud. Als je wilt weten hoe het werkt google maar even op deep packet inspection.
Geplaatst door: Richard
, Datum:
16.05.2015 11:26
Kan iemand bevestigen of lebara nou wel of niet werkt in een mifi router?
Ik had vorig jaar een joemobile kaartje in een mifi maar ben nu op zoek naar een alternatief.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.05.2015 11:40
Ik heb er één besteld en ga half juni weer naar Frankrijk (zin in...), daarna kan ik je meer vertellen.
, Datum:
16.05.2015 11:54
Ik heb het via twitter aan lebara gevraagd. Uit eerdere soortgelijke vragen lijkt het gewoon te werken. Als ik antwoord heb zal ik het hier posten. Ook hoor ik graag van jou hoe het is bevallen peter.
Geplaatst door: ® Shoppie
, Datum:
16.05.2015 18:50
Ik heb bij de chat op de site gevraagd, maar ik had niet het idee dat hij mij helemaal begreep. Maar daar was het antwoord, 1 apparaat op 1 SIM. Dus waarschijnlijk niet.
We gaan het gewoon proberen denk ik. Maar wat minder data aanschaffen dan vorig jaar met joe mobile, nu genoeg voor 1 telefoon en niet voor ipad en telefoon.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
17.05.2015 10:42
Ik heb mijn Lebara-prepaidsimkaart via Ebay besteld. Dat kostte € 2,89 (incl. verzenden) maar dan wist ik wel zeker dat het kaartje werd verstuurd. Simkaart is op zaterdag 09-05 jl. besteld en gisteren (16-05) ontvangen.
Kaartje is geplaatst in mijn mifi Huawei E5220 en het activeren is online gedaan via www.lebara.fr. Twee zaken zijn dan wel van belang:
1. Ik heb gewoon mijn adres in NL ingevoerd maar dan wel bij de plaatsnaam: postcode + woonplaats en bij de 'code postal': 99135 (handmatige invoer).
2. Je krijgt een activatiecode per sms; voor mijn Huawei geen probleem; die ontvangt sms-berichten die ik dan weer via mijn ipad kan lezen.
(enige kennis van het Frans is wel handig bij het activeren)
Of de simkaart ook gaat werken in mijn mifi moet ik afwachten. Wij zijn pas vanaf medio juni in Frankrijk. Volgens meerdere andere forums zou het goed moeten gaan. Zie bijvoorbeeld: http://www.nederlanders.fr/profiles/blogs/goedkoop-mobiel-internet-ook-met-mifi-mogelijk-via-lebara
De instellingen is nog wel een dingetje. Ik las het volgende op Tripadvisor:
APN Name: Lebara
APN: fr.lebara.mobi
Username: Web
Password: Web
Maar volgens een Youtube-filmpje van Lebara zelf (instellingen voor iphone) zou het ook dit kunnen zijn:
APN Name: Lebara internet (maar deze naam zal niet veel uitmaken)
APN: fr.lebara.mobi
Username: wap
Password: niet invullen
Opwaarderen ga ik pas op het laatste moment online doen vanuit NL. Mocht het niet werken dan kan ik in Frankrijk altijd nog langs een Orangeshop gaan :-)
Geplaatst door: rkjansen
, Datum:
18.05.2015 16:23
Krijg vanmiddag een mail van Lebara met de mededeling dat Tetheren en de sim in een mifi in Frankrijk niet gaat werken. Is inderdaad helaas geblokkeerd.
In NL wel omdat het hier verboden is, maar helaas in Frankrijk (nog) niet.
De ontvangen simkaartjes kunnen dus helaas in de prullenbak bij ons, want zo heb ik er niets aan.
Weer opzoek naar iets anders helaas.... :-(
, Datum:
18.05.2015 18:56
Ik heb via twitter van lebara zelf gehoord dat het gewoon moet werken. Zolang je de apn settings kan wijzigen moet het geen probleem zijn.
Als je tegoed hebt kun je via roaming thuis in nl al checken of het werkt.
Ik ga een kaartje bestellen in ieder geval.
, Datum:
18.05.2015 19:10
Even een vraag. Ik heb via de link in dit forum een lebara kaartje besteld maar heb saarbij aangegeven dat ik in nl woon. Krijg ik nu een nl kaartje? Of toch gewoon een franse?
Geplaatst door: ® bert
, Datum:
19.05.2015 11:07
Geplaatst door: ® jame
, Datum:
19.05.2015 16:07
, Datum:
19.05.2015 19:46
Zitten zo te zien op het sfr netwerk, net als joe mobile. Dus aan het netwerk zal het niet liggen.
Geplaatst door: rkjansen
, Datum:
19.05.2015 22:02
Had die van Leclerc ook al gezien, maar mij niet gelukt om een kaartje te bestellen richting NL
Geplaatst door: ® piotr
, Datum:
20.05.2015 15:18
Dat is onzin daido1964, de provider kan niet weten of de sim in een telefoon of in een mifi-router zit.
Geplaatst door: Christina
, Datum:
20.05.2015 19:46
Helaas Piotr dat kan een provider wel degelijk. Met deep packet inspection, in Nederland verboden maar in Frankrijk mag het wel, kun je zien langs welke route de informatie gaat en zo ook zien of er gebruik gemaakt wordt van een tussenstap als mifi of tethering.
Geplaatst door: rob
, Datum:
20.05.2015 20:28
Mijn mifi router vervangt het adres van mijn tablet door dat van de router, dus aan routes ziet hij niets. Wat een provider wel ziet dat er bij het ene httprequest een windows machine achterhangt, en achter het andere verzoek vanaf diezelfde mifirouter er ineens een ipad browser het verzoek doet. En dat kan je wel degelijk zien als provider. En dat is natuurlijk een beetje verdacht. Dus ja, hij kan het inderdaad zien. Maar dit is wel technische netwerk materie.
, Datum:
20.05.2015 21:24
@piotr. Dan ga jij het toch proberen als je het zeker weet. Dan weten we het gelijk zeker of het werkt of niet.
Geplaatst door: ® PeterO
, Datum:
20.05.2015 23:25
Heb ook wat onderzoek laten doen en Lebara simkaart werkt gewoon in een mifi kastje.
Wat betreft tethering, providers kunnen blokkeren wanneer ze zelf ook de hardware leveren, dit is voor hun het gemakkeliijkst. Maar ze kunnen het ook aan het netwerk verkeer zien en gebruik, hiermee zouden ze het gebruik van mifi kastje onmogelijk maken, maar weinig providers lijken echt te doen
Geplaatst door: Christina
, Datum:
21.05.2015 08:33
In de franse voorwaarden wordt niet over tetheren ed gesproken, in de internationale voorwaarden wordt wel vermeld dat tetheren en gebruik van dongel en mifi niet mag. Maar wij hebben te maken met de franse voorwaarden dus zou het gewoon moeten mogen. Ook op andere publicaties staat er niets over terwijl er mn bij lycamobile.fr staat dat het tetheren verboden is.
Hier in Nederland testen via roaming moet wel kunnen want hier mag het niet geblocked worden dus is het wachten op iemand die het in Frankrijk heeft geprobeerd.
Geplaatst door: Lisa
, Datum:
22.05.2015 13:46