Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Shoppie
, Datum:
09.05.2015 15:48
@ Antonie, is deze link een refer link zodat jij 5 euro per activatie van een andere SIM krijgt en als de andere dan minimaal 10 euro opwaardeert??
Ik vind op zich niet erg om dit op deze manier te doen, maar vind het dan wel netjes dit even van te voren te weten. Dus als dit het geval is dan had ik het wel netjes gevonden dat je dit even in je berichtje had gezet.
Geplaatst door: rkjansen
, Datum:
10.05.2015 10:09
@PeterO
Je kan bij Lebara inderdaad maar 1x 3gb activeren per maand voordat je weer wilt opwaarderen.
Vandaar dat ik een 2e simkaart met de vakantie meeneem en als ik te kort kom, activeer ik deze ook nog.
, Datum:
10.05.2015 10:32
Inderdaad, had Antonie best even mogen vermelden dat waarschijnlijk zijn eigen link is.
Zo kan ik ook mijn eigen link delen zodat mensen 5 euro opgewaardeerd krijgen als ze een simkaart bestellen en ik zelf dan ook 5 euro krijg. Net als bij Joe mobile dus, alleen moet met men hier dan zelf de simkaart aanvragen, terwijl je bij Joe mobile zelf 5 simkaarten opgestuurd kreeg.
http://l3b.in/R35UQM
Geplaatst door: ® bert
, Datum:
10.05.2015 13:43
Ik heb hem bij lebara.fr besteld en had hem binnen 7 dagen binnen.
, Datum:
10.05.2015 14:02
Netjes Bert, dat is mooi snel. :-)
Had ook een extra sim besteld, maar nog niet binnen.
Geplaatst door: ® User14191
, Datum:
10.05.2015 21:59
@Shoppie en @rkjansen
Dat is inderdaad een van Lebara ontvangen link om anderen (o.a. in Nederland) een simkaart aan te kunnen laten vragen. Via de link kom je op een nederlandstalige site van Lebara om een Gratis kaartje aan te vragen. Gewoon een NL adres+postcode invoeren, geen gedoe met 'valse' postcodes zoals 99135. Je krijgt een gratis kaartje thuisgestuurd met 5 euro extra tegoed na activatie cq opwaarderen.
En ja, jullie hebben gelijk dat ook ik, net als de ontvanger van het simkaartje, er 5 euro tegoed beter van word. Of liever gezegd mijn kinderen die de hele dag internetten. Maar dat mag toch geen probleem zijn.
Mijn excuses dat ik dat in mijn eerdere bericht niet heb gemeld. Ik vraag er zelf geen geld voor, het is gratis, en iedereen (met een frans adres) kan dit doen, dus ik zag er geen meerwaarde in om dit te vermelden.
Mocht er iemand alsnog interesse hebben om een kaartje op deze manier aan te vragen, graag! Zo helpen we elkaar, waar dit forum ook voor bedoeld is.
Geplaatst door: ® Antonie
, Datum:
10.05.2015 22:02
Bij het vorige bericht is door mijn fout een verkeerde naam (user14191) terecht gekomen.
Die reactie is dus geplaatst door Antonie.
, Datum:
10.05.2015 23:46
Antonie is naar mijn idee gewoon GEERT die een handeltje had met joemobile simkaarten op marktplaats.
Hier een citaat van Geert op de eerste bladzijde van dit topic"
En ja, je hebt gelijk dat ook ik, net als de ontvanger van het simkaartje, er 5 euro beltegoed beter van word. Of liever gezegd mijn kinderen die de hele dag internetten. Maar dat mag toch geen probleem zijn. Of wel soms?"
Precies dezelfde zin en mijn naam is Krelis.
Geplaatst door: ® Krelis
, Datum:
10.05.2015 23:57
Zie reactie van 25-6-2014 om 22.01 u van Geert
Geplaatst door: bob
, Datum:
11.05.2015 15:51
Een ingewikkelde procedure als je Geert/Antonie zijn 5 euro niet gunt.
Ikzelf heb er geen problemen mee, want bij Joe Mobile gebeurde hetzelfde.
Dat iemand 5 euro verdient aan mijn opwaardering maakt mij niet zoveel uit. Zolang het maar niet uit mijn portemonnee komt.
Komt ie:
Je vraagt gewoon via de "vrienden-link" van Geert/Antonie (...) die op dit forum gegeven is een simkaart aan.
Activeer de simkaart, maar zet er geen tegoed op.
In het mailtje dat je krijgt agv de aanvraag staat een linkje om je eigen "vrienden-link" aan te maken.
Die eigen vrienden-link gebruik je vervolgens om een tweede simkaart aan te vragen.
Als je die laatste simkaart vervolgens activeert en van saldo voorziet (minimal 10 euro), krijgen die nieuwe simkaart (van jou) en de oude (ook van jou) allebei een bonus van 5 euro.
Geplaatst door: rob
, Datum:
11.05.2015 18:32
Mij maakt het ook niet uit als er iemand wat tegoed krijgt als ik opwaardeer. Als zijn link werkt ben ik geholpen met internet in Frankrijk tegen een vriendelijk tarief. En dat is voor mij belangrijk.
Geplaatst door: ® Bert
, Datum:
13.05.2015 23:23
LET OP! Je kan in frankrijk je Lebara simkaart niet gebruiken in mifi hotspot of tetheren met je telefoon. Dat is geblokkeerd.
, Datum:
14.05.2015 12:23
Oei @Bert, dat is minder. :-(
Hoe weet je dat?
, Datum:
14.05.2015 12:38
Van iemand van een ander forum.
Voor mensen die binnenkort op vakantie gaan kunnen alleen nog vandaag joemobile aanzetten. Joemobile werkt dan nog tot 14 juni. Het gekozen plan wordt dan afgeschreven van je spaarvarken of creditcard. De europamode aanzetten lukt niet bij mij.
, Datum:
14.05.2015 15:36
@Bert,
hoe weet de simkaart dat hij in een mifirouter zit of dat mijn mobiel de tetheringfunctie heeft geactiveerd ?
Lijkt me heel knap van die simkaart, als hij dat zou weten !
Geplaatst door: bert
, Datum:
14.05.2015 17:08
De provider kan data doorgeven via mifi en tetheren blokkeren. Hoe weet ik ook niet precies. Lycomobile.nl kon je eerst ook niet gebruiken via mifi en tetheren. Dat was ook geblokkeerd. In nederland is dat blokkeren inmiddels verboden, dus lycamobile.nl heeft de blokkade opgeheven.
In Frankrijk is het niet verboden zover ik weet.
Geplaatst door: Ad(Fendt)
, Datum:
14.05.2015 19:10
Ik hou het wel bij Orange.fr Ik vind 2 Gb voor 20,- nog steeds prima, en tot nu toe altijd bereik gehad. Is geschikt voor tethering en mifi (ervaring met beide).
, Datum:
14.05.2015 19:20
Een provider weet helemaal niet of de simkaart in een mifirouter of getetherde mobiel zit. Deze mogelijkheden zetten namelijk een wifiverbinding op. Voorlopig ga ik ervan uit dat het een broodje aap verhaal is.
Ik heb trouwens mijn bestelde kaartje nog steeds niet binnen. Misschien moet ik toch rekening gaan houden met een alternatief, zoals orange. Of gewoon geen internet op vakantie, is ook nog een optie !
, Datum:
14.05.2015 19:39
Extra aanvulling: dat blokkeren kan alleen als je telefoon een app of andere software heeft draaien die de simkaart afvraagt naar voorkeursinstellingen. Maar dan vraagt het toestel iets aan de simkaart. Ik ben er van overtuigd dat mijn tablet die software niet heeft. De provider kan niets afdwingen, anders dan hopen dat de tablet het netjes vraagt aan de simkaart.
Geplaatst door: ® daido1964
, Datum:
15.05.2015 07:34
http://www.consumentenbond.nl/actueel/nieuws/2015/lycamobile-maakt-tethering-eindelijk-mogelijk/
Zo zie je dat blokkeren wel mogelijk het is.
De informatie komt van tweakers.net van een tweaker met heel veel ervaring met simkaarten in het buitenland. Hij kwam als eerste met joemobilekaartjes, maar als je denkt dat het jou wel gaat lukken moet je het zeker proberen.
Ik had mijn lebara simkaart binnen week ontvangen, gewoon besteld via lebara.Fr met de postcode van nederland. Lycamobile.fr heb ik niet ontvangen.
Het beste alternatief voor Frankrijk is momenteel Orange of sfr.