Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: rkjansen
, Datum:
28.04.2015 22:20
19,99 is inderdaad het std tarief voor 3gb.
Echter hebben ze altijd aanbiedingen. Open maar de lebara.fr en dan zie je al direct een aanbieding voor 1gb +2gb bonus voor 14,95
Paar weken geleden hadden ze zelfs nog de aanbieding van 5gb voor 14,95. Dus denk dat ze daarmee constant aan het stunten zijn.
Geplaatst door: ® ina1
, Datum:
28.04.2015 22:42
Geplaatst door: ® bert
, Datum:
29.04.2015 08:02
Voor onbeperkte geldigheid van de SIMkaartincasseert LeFrenchMobile maandelijks1,40 euro van het beltegoed, als u minder dan 10 euro per maand verbruikt.
Geplaatst door: Patriess
, Datum:
29.04.2015 11:51
Even misschien een domme vraag. als ik bv zo'n Lebera.fr simkaart in een mifi steek, dan hebben we dus voor meerdere personen internet op de Franse Camping?
Ik heb mij vorig jaar suf betaald aan T-Mobile, en dat wil ik echt niet meer.
Geplaatst door: ® Shoppie
, Datum:
29.04.2015 12:20
In theorie zou dat moeten kunnen. Ik weet niet of de algemene voorwaarden dit ook toestaan, maar volgens mij is dit niet te controleren.
Je kan ook een telefoon laten tetheren (spel je dat zo??), deze manier hebben wij vorig jaar met Joe Mobile gedaan. De telefoon (dual sim) met toen nog Joe, en dan tethering aan, toen ook mobiele connectie met tablet en andere telefoon. Dit werkte prima.
Geplaatst door: bert
, Datum:
29.04.2015 13:52
Ik denk wel dat het tetheren met lebara gaat. Met de nederlandse lebara lukt het ook.
, Datum:
29.04.2015 17:38
Ja, simkaart in Mifi (ook lebara) en dan internet is geen probleem. Iedereen kan dan internetverbinding maken met zelfde apparaat. Doen wij al jaren zo.
Via telefoon en dan tetheren kan ook. Maar... bedenk wel dat een telefoon er niet voor gemaakt is en de mifi wel. Telefoon wordt met meerdere devices aangesloten aardig heet, batterij snel leeg en processor kan zoveel devices minder goed aan dan een mifi. Zeker als je een ouder type (mindere processor) er voor wilt gebruiken.
Dus mijn advies, koop een mifi (marktplaats).
Geplaatst door: ® irmgard
, Datum:
29.04.2015 22:38
Wat is een redelijke goede mifi....ik zie zoveel verschillende prijzen? Ik hoef niet het neusje van de zalm maar wel een die goed werkt. Wie kan iets aanbevelen?
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
30.04.2015 00:14
, Datum:
30.04.2015 07:07
http://tweakers.net/pricewatch/334736/tp-link-m5350.html te koop voor 60 euro. Is 3g, heeft een datateller en je kan ermee smsen en sms ontvangen. Werkt prima in frankrijk en nederland.
Je moer in ieder geval zorgen dat er umts 900 mhz opzit voor frankrijk, anders krijg je langzaam 2g internet. Natuurlijk is je provider het belangrijkst. De beste netwerken in zuid frankrijk zijn naar mijn ervaring orange en sfr.
, Datum:
30.04.2015 19:27
Ja zou wel een Huawei nemen, zijn erg goed.
Zolang je nog geen 4G nodig hebt (en Frankrijk is dat zeker nog langs niet overal) zou ik via MP een simpele gebruikte kopen zoals een E585. Heb je tussen de 25 en 50 euro Hebben wij ook gehad, werkt perfect.
Geplaatst door: ® Janine13
, Datum:
06.05.2015 11:46
Jammer dat Joe er mee stopt, wij zijn ook op zoek naar een andere internet leverancier. Bij Lebara.fr (prepayee) nu bellen, sms en 3 Go internet voor €14,99, of alleen 3 Go internet voor 19,99. Kan iemand mij uitleggen of er verschil is? Ik snap dat je met de één ook kan bellen binnen Frankrijk en met de ander niet... Niet dat we dat zouden doen.....Het nadeel hiervan is dat je volgens mij niet binnen een maand kan opladen?? Stel dat je alles binnen een maand verbruikt dan zou je in Frankrijk een nieuw kaartje moeten kopen.
We twijfelen nog aan het netwerk ....moeten we misschien iets meer uitgeven voor mobicarte Orange?
Alvast bedankt voor de reacties!
, Datum:
06.05.2015 12:16
Die 14.95 van lebara is een promotieactie en die van 19,95 is de gangbare prijs. Ze zitten op het netwerk Bouygues, dus je moet kijken of je bereik hebt op je vakantieadres.
Orange of sfr is een veiligere optie qua bereik dan Bouygues. Alhoewel ik wel eens op een plaats heb gezeten met alleen bereik van bouygues.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
06.05.2015 12:48
Voor mij geen Orange meer, nadat vorig jaar een update van 20 euro mislukte en Orange glashard volhoeld dat ik t allemaal opgemaakt had (terwijl die update nooit meer gewerkt heeft).
Bouyges kom ik vaak zat tegen. Maar goed, ik sta nooit lang op dezelfde plek, dus voor mij geeft het niet als ik een keer een dagje geen Internet heb.
Geplaatst door: Antonie
, Datum:
07.05.2015 16:51
We hebben vorige week helaas voor het laatst Joe Mobile gebruikt. We hebben voor komende zomer alvast een Gratis Lebara Simkaart kunnen bemachtigen en activeren.
Via http://l3b.in/PNNNBA worden deze met 5 euro tegoed GRATIS naar Nederland verzonden. 3 GB voor 19,99 is wel duurder dan Joe, maar volgens mij het beste alternatief. Lebara werkt op het netwerk van Bouygues: http://www.corporate.bouyguestelecom.fr/notre-reseau/cartes-de-couverture-reseau
We moeten natuurlijk nog allemaal bekijken of het gaat werken, maar het is het proberen waard.
, Datum:
07.05.2015 19:11
Voor een franse lebara simkaart wel 90135 bij postcode invoeren en bij adres ook je woonplaats en postcode zetten, anders krijg je een nederlandse simkaart van lebara. Adres handmatig invoeren.
Geplaatst door: freekvo
, Datum:
08.05.2015 02:30
Geplaatst door: rob
, Datum:
08.05.2015 22:57
Met betrekking tot lebara, dat laatste heb ik geprobeerd, maar ik ben niet helemaal zeker.
Als ik zeg dat ik in nederland woon, hoef ik alleen maar een adres op te geven en dan zegt lebara dat het naar me toegezonden wordt binnen twee werkdagen.
Als ik zeg dat ik in frankrijk woon moet ik mijn paspoortnummer opgeven, dus dat heb ik maar niet geprobeerd.
Kan je uitleggen wat ik op die pagina exact moet invullen om dus een frans simkaartje te krijgen, hoe deze te activeren, en hoe deze op te waarderen ?
Ik wil dat namelijk best proberen, en je zou me er een groot plezier mee doen.
Geplaatst door: ® PeterO
, Datum:
08.05.2015 23:15
Extra uitleg zou welkom zijn, ik loop namelijk steeds vast op de postcode.
Verder ben ik ook deze info tegengekomen, de lebara helpdesk gaf aan dat dit voor een aantal kaarten gelde maar kon niet aangeven oor welke, iemand meer info.
Alle bundels zijn 30 dagen geldig. Let op: u kunt maar 1 bundel gebruiken gedurende de periode van 30 dagen. Mocht uw bundel voor het eind van de 30 dagen verbruikt zijn, kunt u geen nieuwe bundel activeren. U kunt wel gewoon blijven internetten tegen het standaardtarief per MB (0,15 euro per MB), zolang u voldoende tegoed op uw kaart heeft.
Geplaatst door: ® Christina
, Datum:
09.05.2015 08:28
Ik heb ook een kaartje aangevraagd en heb inmiddels van de franse Lebara een mailtje ontvangen dat de sim eraan komt. Aanvragen is idd even goed opletten, nav van bovenstaande heb ik gedaan wat er hierboven geschreven was, nl in het veld adres straat huisnummer nl postcode en plaats en in het veld postcode die franse met 99135. Nummer paspoort of rijbewijs mag je naar eigen inzicht invullen....dus kies iets leuks. Vervolgens zegt het for ulier dat het adres niet gevonden is en of je het manual wilt doen, ja dus ik heb mijn adres ingevuld en de franse postcode gebruikt en voor de plaatsnaam de nederlandse ingevuld dat schijnt te werken. Ik zal melden als ik de sim binnen heb maar gezien de mail verwacht ik dat het goed komt.