Plaatsnummers op Camping de L'Arche in Anduze (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
02.05.2018 22:56
Geplaatst door: ® Chantal10
, Datum:
03.05.2018 03:12
Dank je wel. We hebben de keuze uit 6,23, 163,210,211 en 263. Welke zou jij aanraden?
, Datum:
03.05.2018 08:37
Geplaatst door: ® Marrant
, Datum:
04.05.2018 21:33
Wanneer gaan jullie Sylvia en Chantal?
Wij staan op 264 en zijn daar de laatste 2 weken van augustus met 2 kinderen (10 & 8,5 jr)
, Datum:
06.05.2018 15:35
Chantal,
heb je al een keus kunnen maken?
Geplaatst door: Jolien
, Datum:
07.05.2018 09:23
Tineke, werk jij bij l'Arche?
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
07.05.2018 19:32
Geplaatst door: Snarf
, Datum:
11.05.2018 07:34
Plaats 253
Hallo wij gaan in Juli naar deze camping heeft iemand een foto van plaats 253 lijkt me leuk om al even een indruk te hebben.
Verder iedereen bedankt voor de info die je hier op het forum kan vinden , helpt goed bij de voorbereiding groet Frans
, Datum:
11.05.2018 09:46
Geplaatst door: Snarf
, Datum:
11.05.2018 17:54
Hallo Tineke.
Bedankt kunnen we goed staan zoals ik zie caravan is met dissel 6,6 meter en dan nog voortent met luifel eraan .
We hebben er zin in , tot daar allemaal.
Groet Frans
Geplaatst door: Nouk
, Datum:
14.05.2018 18:09
Hoii,
Wij gaan dit naar met 2 gezinnen naar l'arche. Hebben jullie misschien foto's van plek 227 en 220B
Ik hoor graag wat jullie van deze plekken vinden:)
, Datum:
14.05.2018 20:25
Geplaatst door: Corien
, Datum:
15.07.2018 13:53
Hallo,
Wij gaan komende zomer naar deze camping toe met onze 2 kinderen van 14 en 12 jaar. Onze 14 jarige zoon vind het alleen maar niets dat ze in zo'n strakke zwembroek moeten zwemmen in het zwembad. Maar volgens ons zijn er genoeg jongens van zijn leeftijd en hebben dan toch allemaal zo'n strakke zwembroek aan............... Of worden de zwemshorts wel toegelaten in het zwembad?
Geplaatst door: ® Monique9
, Datum:
15.07.2018 16:08
Nee worden echt niet toegelaten in zwembad. Onze zoon heeft van de decathlon een strakke zwembroek met pijpjes.
Geplaatst door: Carel
, Datum:
15.07.2018 17:21
In de rivier kun je heerlijk zwemmen en van de rotsen springen in je shorts.
Geplaatst door: ® Marleen1801
, Datum:
11.08.2018 20:50
Wij zijn ook geïnteresseerd in deze camping (en we zijn niet de enigen zo te zien). Even een paar vragen:
*op de site van camping Frankrijk staat dat honden niet in de rivier mogen. Op de website van de camping kan ik dat niet terug vinden. Geldt dit voor het gehele strand of is er wel een gedeelte waar honden wel het water in mogen.
*waarom is deze camping zo populair bij de wat oudere jeugd? Wordt er iets speciaals georganiseerd door de camping of is dit gewoon zo gegroeid en komt het door de voorzieningen?
Geplaatst door: ® Monique9
, Datum:
11.08.2018 22:35
De Oudere jeugd die er heen gaan komen er al een paar jaar ze hebben leuke vrienden groepen en vermaken zich overdag op de rotsen of bij het zwembad. Ze kunnen savonds lopend naar anduze of overdag hun eigen inkopen doen lopend naar de supermarkt. Savonds zoeken ze elkaar ook op op de camping en vermaken ze zich zelf op het strand wat bij de camping hoort..
Of honden in de rivier mogen weet ik niet je zou daar gewoon even de camping over kunnen bellen ze staan je in het Engels te woord en dan weet je het gelijk..
, Datum:
12.08.2018 08:19
Marleen,
bij meerdere campings mogen honden niet in de rivier en staat dat niet op de website van de camping.
Bij Camping L'Arche krijg je bij aankomst een boekje met daarin het reglement van de camping.
Daarin staat in het Frans en het Engels:
'Pour les propriétaires d'animaux:
- Baignade des animaux interdite dans la rivière.'
In het Engels:
- Dogs are not authorized to swim in the river.
Keep your dog on a lead.
Make sure pets do their needs outside the campsite.
You are supposed to clean the place, with gloves we provided to you'
Deze regels zijn ook te lezen op een bord bij de ingang van de camping.
Verder staat er dat honden aangelijnd dienen te zijn en dat zij niet op de camping mogen plassen en poepen.
Er lopen echter wel honden op het strandje, ik weet niet of dat wel mag.
Sommige zijn ook niet aangelijnd.....
Er is wel een gedeelte aan de bovenloop van de rivier, waar de honden in de rivier kunnen zwemmen.
Daar kan je via een nieuw pad van de camping makkelijk naar toe komen.
Helaas lezen veel mensen het boekje en de regels niet.....
Zo mag er ook niet op houtskool gebarbecued worden vanwege brandgevaar in deze droge omgeving.
Toch zijn er mensen, die deze regels aan hun laars lappen.....
Al een paar keer flinke branden meegemaakt in deze droge omgeving.....
Geplaatst door: ® Marleen1801
, Datum:
12.08.2018 09:17
Bedankt voor de reacties! Onze hond op het strand maar niet in het water is voor de rest van de camping geen goed idee ;-). Zodra ze water ziet, wil ze maar 1 ding: zwemmen. Dus daar wordt het niet gezelliger van... Maar als ze een stukje verderop wel de rivier in mag, is dat wel een prima alternatief.
Dat een hond zijn behoefte niet doet op de camping, lijkt mij niet meer dan logisch. En mocht het per ongeluk toch gebeuren, dan ruim je dat natuurlijk op. Maar ook dat is helaas niet normaal voor iedereen heb ik ook dit jaar weer gezien.
Als ik het zo lees, is het dus veel jeugd die er al jaren komt? Dan ga ik wel weer twijfelen. Die van ons maken niet zo makkelijk contact en als het al echt 'een groep' is, zullen ze zich niet makkelijk aansluiten.
Geplaatst door: Anna
, Datum:
12.08.2018 09:36
Op de naastgelegen camping Castel Rose mag de hond wel gewoon in de rivier. Het deel wat grenst aan l’arche is een deel met stroomversnellinkjes en geen zwemdiepte. Wat verderop bij Castel Rose is wel een stukje met zwemdiepte en een strandje waar honden mogen komen en de rivier in mogen. Bij de dam van castel rose mogen honden niet komen tussen 9-6. In hun reglement staat verder aanlijnen en uitwerpselen opruimen, maar dat is idd niet meer dan normaal. Jammer dat veel mensen, hondenbezitters over een kam scheren.
Castel Rose bevalt ons erg goed en er is hier ook genoeg jeugd.