Jullie ervaringen ná de meivakantie (vooral ook wat het weer / de bezettingsgraad, etc betreft) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
29.04.2019 19:44
5 dagen verbleven op camping cote de nacre in Normandie, en daarna nog 5 dagen verbleven op camping Domaine des Ormes in Dol-de-Bretagne.
Het weer was ok, wel fris en soms harde wind en vooral 's nachts flinke regenbuien. Blij met MH met kachels!! Overdag prima om dingen te ondernemen en te bezoeken. Campings waren ok bezet, domaine des ormes wellicht wat minder, maar ook erg grote camping. ik vond Cote de Nacre weinig sfeervol , maar ligt wel op loopafstand van boulevard/strand. Domaine des ormes vond ik wat mooier/meer sfeervol maar ligt 6 km van eerstvolgende dorp. Beiden hadden zwembad wat overdekt was, t water bij cote de nacre was ok, op domaine des ormes was het koud (stond ook in verbinding met het buitenbad). Maar beide overdekte baden klein. Domaine des ormes krijgt een groot binnenbad, was nu in aanbouw. Mont-saint-michel is goed te bezoeken op een koude winderige dag in april, nog niet zo overvol als in zomer. Verder is Saint Malo echt prachtige stad. Kunt mooi wandelen op Cap Frehel. Erg veel te doen in omgeving, we hadden er ons langer kunnen vermaken.
Geplaatst door: Juultje
, Datum:
29.04.2019 20:26
Net terug van een week Normandië. We hadden een huis gehuurd in een klein dorpje buiten Caen. Heerlijk huis met veel buitenruimte.
Qua weer hebben we het getroffen: eerste dagen zon en warm, daarna wel bewolkt, een keer een bui, maar ook weer zon. Heel veel gezien, elke dag afgesloten op het strand en veel musea bekeken. De hond was mee en is iedere dag mee op pad geweest.
Let op: de hond mag niet mee op het terrein van Point du Hoc.
Normandië in de meivakantie vind ik een aanrader. Op een prettige manier drukte, niet te veel. Wij hebben vooral de bezienswaardigheden aan de kust en van D-day bezocht. We zijn verder niet het binnenland in geweest.
Geplaatst door: ® User5172
, Datum:
15.05.2019 09:56
Benieuwd of er nog meer ervaringen zijn!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
15.05.2019 20:11
Op dit moment zitten we in de langudoc( olonzac)
Heerlijk weer rond de 24 graden.
We zitten in een huis.
Het valt me op dat er zeer weinig toeristen zijn nu.
Maar heerlijk rustig!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
16.05.2019 23:34
Week van 27 april- 5 mei geweest met eigen caravan naar Zuid- Frankrijk. Eerste 2 dagen veel wind, maar wel droog en zonnig. Daarna veel zon gehad en lekkere temperaturen van 20-22graden. Laatste dag wel buien gehad. Al met al voor de meivakantie heerlijk weer gehad en genoten. Er waren ook voldoende Nederlanders op de camping wat voor onze kinderen erg leuk was!
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
17.05.2019 13:40
@marike, welke camping ben je geweest?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
17.05.2019 17:03
Wij hebben tot op het laatst getwijfeld, aangezien het in de Ardèche ook lekker weer zou worden en wij daarom misschien toch naar de Ardèche wilde. Is toch net iets dichterbij voor 1 week als je met eigen caravan gaat. Uiteindelijk toch bij onze keuze gebleven en naar camping Le Serignan Plage in Serignan Plage geweest. Erg mooie camping. Bezetting was voor de meivakantie (27 april- 5 mei) redelijk en er waren voldoende Nederlanders. Wij hebben ons uitstekend vermaakt. Sommige hadden een week eerder al vrij (20-27 april) en die week bleek nog wel echt rustig te zijn.
Ook een camping die ik zo in het hoogseizoen zou bezoeken.
Geplaatst door: ® nathalie
, Datum:
29.09.2019 16:54
Wie heeft er nog leuke tips vr campings met verhuur en bezetting met NL kids? Wij stonden op Domaine du Massereau, NL kinderen, goed restaurant.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
01.10.2019 13:38
@nathalie ik zou zeggen lees even van dit topic de 8/ 9 pagina's... Kans is groot dat iedereen anders weer campings gaan noemen die hier al genoemd worden.. Verder zoeken in het forum op "meivakantie" levert ook hoop op.
Geplaatst door: nathalie
, Datum:
02.02.2020 21:38
De meivakantie weer in zicht.
Benieuwd of jullie gaan kamperen en waar in FR
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
02.02.2020 21:52
Wij gaan dit jaar helaas niet naar Frankrijk in de meivakantie. Oudste zoon heeft eindexamen na de vakantie. Maar als we wel gegaan waren was het weer RCN Domaine de la Noquiere in Le Muy geworden.
Veel plezier gewenst voor degene die wel gaan!
Geplaatst door: Herma
, Datum:
04.02.2020 12:56
Voor ons geen Frankrijk deze meivakantie, maar familiebezoek in Denemarken, waar een bezoek aan Legoland natuurlijk niet mag ontbreken. Van de zomer weer Frankrijk!
Geplaatst door: ® nathalie
, Datum:
15.02.2020 21:52
Wij gaan vd zomer naar Oostenrijk. Frankrijk was vorig jaar te warm voor mij. We willen nu in de meivakantie. Wel daar waar bezetting is.