Warmste gebied ZuidFr. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ed
, Datum:
15.05.2013 20:59
Geplaatst door: Lilian1
, Datum:
16.05.2013 20:47
@patricia: Bedankt voor je reactie/uitleg. Wanneer blijkt dat alle caravans op de camping dezelfde kant opstaan, weten we wat we moeten doen (grapje).
Geplaatst door: tineke
, Datum:
16.05.2013 23:31
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
17.05.2013 07:44
Goedemorgen Tineke,
Is dit eigenlijk ook het geval op Cevennes Provence of op Le Bel Eté die stevige wind? Wellicht neem ik dan een windscherm mee..
Geplaatst door: Patricia
, Datum:
17.05.2013 12:40
@ Tineke, volgens mij heeft Lilian een voortent + luifel, dus om dan nog een extra zijflap aan de luifel te doen lijkt me wat overdreven.
Wij hebben weinig van de wind gemerkt en wat ik al zei juist ook wel als fijn ervaren.
Geplaatst door: tineke (webmaster)
, Datum:
17.05.2013 13:27
In een ander topic las ik deze reactie van Lilian:
"Wanneer er ruimte voor is zou ik de luifel er zeker aan zetten.
Wij hebben er een met 1 zijkant.
Bij regen of wind zit je dan toch lekker beschut buiten.
Ook 's-avonds, wanneer het afkoelt, zit je dan langer lekker buiten."
Wij stonden zelf in Anduze aan de rand van de camping op een plaats direct aan de rivier en daar woei het behoorlijk.
De plaatsen verderop op de camping lagen meer beschut, dus die hadden er misschien minder last van.
Die wind waait ook niet altijd, maar afgelopen zomer wel een aantal dagen.
Geplaatst door: Patricia
, Datum:
17.05.2013 13:31
Oke sorry, te snel geantwoord van mij.
Inderdaad als de mistral wind er is, is het meestal ook maar 2/3 dagen.
, Datum:
17.05.2013 13:48
Bedankt voor julie reacties.
Inderdaad Tineke, wij gebruiken zelf altijd de luifel, meestal gaat de flap er een dag later ook in.
Wij zitten zo min mogelijk in de voortent dus een flap aan de luifel vinden wij fijn omdat we ook bij wind, regen of iets mindere temperatuur dan toch goed buiten kunnen zitten.
En voordat er iemand komt met de goed bedoelde vraag waarom we er een voortent aanzetten wanneer we daar zo weinig gebruik van maken....
Onze jongste zoon slaapt in de aanbouw van de voortent, we vinden de ruimte fijn en we staan altijd ca 3 weken op 1 camping en hoeven dus niet te verkassen.
Onze plek op le Pradal ligt redelijk op het noorden (plek 65).
Het is dus verstandig dat we de boel meer op het oosten of westen zetten wanneer dit kan?
, Datum:
17.05.2013 15:03
Lilian, als ik de satellietfoto vergelijk met de plattegrond lijkt nr. 65 hier in de punt te liggen:
http://tinyurl.com/bsrjowz
http://www.camping-anduze.fr/images/pdf/plancamping.pdf
Het lijkt mij, dat je daar nauwelijks last zult hebben van een eventuele harde wind, dus ga lekker staan, zoals het uitkomt.
Bovendien is het nog niet gezegd, dat de mistral waait in de periode dat jullie er zijn.
De mistral waait meestal maar een paar dagen...
, Datum:
17.05.2013 16:34
Nog maar even de plattegrond bekeken voor de zekerheid.
Plek ligt op het NW. Iets doordraaien naar het westen zou het dus moeten worden.
@Isa sorry dat ik jouw topic heb gebruikt.
Misschien is le Pradal ook leuk voor jullie.
, Datum:
17.05.2013 16:46
Had mijn reactie al eerder gemaakt, maar nog niet geplaatst bleek toen ik net weer thuiskwam. Vandaar dat ik jouw laatste reactie net na het plaatsen pas zag Tineke.
Alleen als de mistral waait dan waait hij denk ik toch recht op ons, omdat wij volgens de plattegrond op het NW komen te staan.
Wij zijn nog nooit zo zuidelijk geweest dus hebben geen idee hoe "erg" het is wanneer de mistral er is. De plek lijkt groot genoeg om meer naar de rivier (W) te gaan staan.
, Datum:
18.05.2013 10:16
Lilian,
ik denk, dat je er weinig last van zult hebben.
Op de plattegrond van de camping lijkt het, dat jullie in de luwte van het restaurant liggen.
Het valt echt wel mee met "erg", je leest het ook eigenlijk nauwelijks bij de meningen terug.
Ik denk, dat je hooguit moet uitgaan van windkracht 5 tot 6, met soms een harde vlaag (waardoor je tarp of windscherm soms omvalt...).
Wij stonden op een open plek aan de rivier en daar woei het wel, maar met een zijflap aan onze luifel (we hebben alleen een luifel, geen voortent) hadden we verder weinig last van de wind.
, Datum:
18.05.2013 13:00
We gaan het wel zien. We maken ons geen zorgen hoor.
Het begint nu ineens op te schieten terwijl die lente hier nog steeds maar niet wil beginnen.......
In ieder geval weer bedank Tineke.
Gr. Lilian