Opmerkelijke foto's [spelletje] vervolg 5 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frank
, Datum:
08.10.2016 12:25
Inderdaad de basiliek, wat een bedevaartsoord is, en wat andere doorkijkjes in Lisieux.
Mijn vrouw is dol op mozaïek vanuit artistiek oogpunt, dus die was ik hier wel even een uurtje kwijt. Zelf kan ik het ook wel waarderen maar dan meer vanuit bouwkundige oogpunt en het monnikenwerk wat het moet zijn geweest.
De kerken in Albert en Briare, waar toch ook ettelijke steentjes in zijn aangebracht en we al eerder hebben mogen zien, vielen hier wel bij in het niet qua omvang.
Leukste vinden wij nog steeds het mozaïek in het wijkje lille Penotte in Les Sables d'Olonne.
http://mosaico.e-monsite.com/pages/autr-artistes/mosaiques-en-coquillages-de-lile-penotte.html
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
08.10.2016 12:51
, Datum:
08.10.2016 13:29
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
08.10.2016 17:48
Voor Frank en echtgenote: als je Lisieux, Briaire en Albert al mooi vond moeten jullie (indien mogelijk) deze basiliek eens gaan bekijken.
Ligt op een hoge heuvel midden in Lyon en destijds konden we gratis op het pleintje voor de basiliek parkeren. Dit is de mooiste basiliek met mozaïk die we ooit bekeken hebben! Heel indrukwekkend.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Notre-Dame_de_Fourvi%C3%A8re
, Datum:
08.10.2016 18:11
Digi,
Bedankt voor de tip, die staat inderdaad op een (verlang)lijstje van mijn vrouw net zoals de kathedraal in Marseille dacht ik.
, Datum:
08.10.2016 18:13
Door alle steentjes vergeet ik het spel haast, moet Josselin zijn lijkt me.
, Datum:
08.10.2016 19:09
Josselin is helemaal goed en voor nog meer steentjes kun je doorreizen naar de Rozenkapel in Lourdes...ook mooi!
, Datum:
08.10.2016 19:28
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.10.2016 20:20
De Notre Dame de la Garde in Marseille vond ik niet zo heel bijzonder en van binnen nogal protserig. Maar het uitzicht over de stad en de zee is er fenomenaal.
De Fourviere-basiliek in Lyon staat nog op ons lijstje. We waren paar jaar terug in Lyon tijdens het lichtfeest ( http://www.hurktoilet.nl/lyon-lumieres.php ), maar toen was het zo druk in de tandradbaan dat we de basiliek niet gezien hebben. So wie so willen we nog eens terug om deze pracht-stad in rust te bekijken.
Lourdes is indrukwekkend, vooral ook doordat het bedevaartsoord zelf geheel gevrijwaard is gebleven van toeristisch gedoe. Daardoor proef je hier nog altijd die speciale sfeer. De rest van het stadje, eh tja: lege flessen en jerrycans met lourdesplaatje tegen exorbitante prijzen om in het bedevaartsoord gratis water te tappen...
, Datum:
09.10.2016 21:11
Ik gooi de handdoek in de ring.
Geplaatst door: Jantje
, Datum:
09.10.2016 22:23
Echte vakantiefoto`s zijn meestal moeilijker dan internetplaatjes.
Gewoon stug doorgaan, niet zo gauw de moed opgeven.
Ik blijf ook zoeken.
, Datum:
09.10.2016 23:42
De daken op het derde en het vijfde plaatje doen me aan Bourges denken. Dan zou die laatste plaat de Notre-Dame van Bourges moeten zijn
, Datum:
10.10.2016 11:15
Weet heel zeker dat ik er geweest ben... maar hoe heet het ook alweer.
Geplaatst door: joost_k
, Datum:
10.10.2016 12:37
Het paleis met standbeeld van Jacques Coeur in Bourges
, Datum:
10.10.2016 14:45
, Datum:
10.10.2016 18:05
Dan had ik het dus inderdaad goed, ik ga wat zoeken
, Datum:
10.10.2016 19:09
Geplaatst door: ® ina1
, Datum:
10.10.2016 20:08
Rouen
Dacht het al bij de eerste foto
En de laatste heb ik zelf al eens geplaatst
, Datum:
10.10.2016 21:18
Klopt uiteraard. Heb er nu nog maar een prachtig uitzicht over de stad bij gezet, vanaf de Côte Sainte Catherine in het voorstadje Bonsecours.
Geplaatst door: ® ina1
, Datum:
10.10.2016 22:16