wat waren jullie kwijt deze vakantie??SCHRIK!! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Viola
, Datum:
31.08.2012 16:26
@ Martin: Onze dochter heeft alles zelf (!) gefietst op haar eigen fiets. Maar onze dagetappes hebben we natuurlijk wel op haar aangepast. Over het algemeen tussen de 55 en 75 km per dag, maar ook een aantal dagen wat meer, met als uitschieter 93 km. Grappig genoeg is daarna nog fit genoeg om te spelen tot het donker wordt. We hebben eerst dagtochten met haar geoefend om te zien of ze het aan kon en leuk vond. Ze heeft de smaak zo te pakken, dat ze later "tour-de-france-fietsster" wil worden ;-))
Lichtgewicht tent en ander kampeerspul hadden we grotendeels al, omdat we eerst meerdaagse wandeltochten maakten (die liep ze mee vanaf haar vierde). Maar fietsen vindt ze veel leuker. En de fietsen gebruiken we natuurlijk niet alleen voor de vakantie.
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
31.08.2012 19:02
Knap van je dochter Viola! Echt bewondering voor..ik mopper wel eens dat mijn kinderen moe worden van 18 km...maar moet eigenlijk niet zeuren want fiets ook weinig "zo ver" met ze (alle ritjes rondom dorp stellen niks voor). Vriendin die dat wel altijd heeft gedaan, daarvan fietsen de kinderen ook met gemak 30-40 km.
Hopelijk blijft ze het leuk vinden, om zo sportief bezig te zijn.
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
31.08.2012 19:19
Geplaatst door: Noa
, Datum:
01.09.2012 11:01
Wij zijn gisteren weer thuisgekomen. 5 Nachten in een huisje en aansluitend 2 weken in een huurtent kostte ons dit jaar samen 1100 euro. Die 2 weken huurtent vielen in het naseizoen, dat was een gelukje.
Daarbij hadden we dit jaar nauwelijks tolkosten (alleen een paar keer tunnel) en hebben we niet veel km gemaakt. Het huisje stond nl in de Ardennen en de tent in Zeeland, zelf komen wij uit het oosten van Nederland. Wel hebben we iets meer uitgegeven aan uitstapjes en terrasjes enzo, maar niet heel veel meer aan boodschappen. Al met al was dit voor ons geen dure vakantie en geen enkele reden om te schrikken.
Geplaatst door: ® Hans030
, Datum:
02.09.2012 09:17
Je hoeft echt niet voor een luxe camping te kiezen om een zwembad te hebben. Zo heb je best veel municipalcampings waar vlakbij een gemeentelijk zwembad is. Vaak kun je daar met korting of zelfs gratis in, maar ook als dat niet zo is zijn de tarieven van een municipalcamping heel laag.
Ook zijn er fijne niet-municipalcampings met hele redelijke tarieven. Vaak helpt het ook om 'ns te kiezen voor een andere omgeving met wat minder toerisme, bijvoorbeeld:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=322541
Geplaatst door: ® Hans030
, Datum:
02.09.2012 09:27
209 euro per nacht voor een stacaravan vind ik etreem veel. Wij hebben deze zomer twee weken twee verschillende huizen gehuurd in Bretagne met vrienden. Zij houden absoluut niet van kamperen, vandaar. Ook zijn wij zelf nog aan het nadenken of we nog een nieuwe tent willen kopen (huidige is erg slecht aan het worden), omdat we ook regelmatig iets huren. Gemiddels betaalden wij voor die huizen rond de 700 euro per week (inclusief eindschoonmaak). We hebben het hier over juli 2012. Dan heb je een vrijstaand huis met tuin er omheen met ruime keuken met oven, koelkast en verder alles erop en eraan (zelfs inclusief wasmachine). In 1 geval lag het huis op 150 meter van een schitterend zandstrand en in het andere geval was het strand 10 minuten rijden met de auto.
Ik zou daarom iedereen die 1400 euro per week uitgeeft willen oproepen ook 'ns te kijken naar alternatieven, tenzij het je niets uitmaakt natuurlijk. Vaak is het huren van een gite of huisje dan goedkoper dan zo'n stacaravan en je hebt nog meer comfort ook. Een nadeel dat ik zou kunnen bedenken is als je kinderen hebt die zichzel slecht kunnen vermaken, want op een camping heb je voor kinderen natuurlijk meer aanspraak.
Geplaatst door: petra m
, Datum:
02.09.2012 10:19
Ook ik schrok van het bedrag wat wij kwijt waren, 3500 euro! Dit was wel met alles meegerekend, op de heenreis een een hotel, we moesten 2 kamers boeken want een grote familiekamer was er niet. mobilhome, regelmatig uit eten of afhalen op de camping, tol, tanken en de boodschappen. Wij waren met man/vrouw en 2 pubers in Grimaud en 14 dagen juli. We hebben een geweldige vakantie gehad, dan maakt het hoge bedrag ook niet veel uit.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
02.09.2012 13:40
In totaal 3100km gereden met caravan en 700 zonder. Camping aan cote d'azur. 3 weken met 2 volwassenen en 2 kinderen (3 en 1) waarvoor we voor één moesten betalen. Alles bij elkaar ca. 2.600 waarin 100 voor reparatie aan auto en 150 voor kleding. Dus eigenlijk 2.350.
Ondanks andere plannen vooraf, door omstandigheden toch veel tol gereden waardoor daaraan meer uitgaven en meer aan brandstof. Anders waren we minstens 100 minder kwijt geweest.
En voor de liefhebbers, caravan nieuw gekocht. Als hij 15 jaar meegaat en daarna niets meer opbrengt is de afschrijving per vakantieweek hooguit 350. Gaan altijd wel 3 weken of wat langer. Weekendjes e.d. nog niet maar als ik dat meereken in de toekomst wordt de afschrijving nog minder. Stallingskosten hebben we niet (staat thuis onderdak). Verzekering en elke 5 jaar nieuwe banden valt ook reuze mee per vakantieweek. Samen met minimaal aanvullend onderhoud blijft dat onder de 100 per vakantieweek.
(we bezuinigen er niet op maar kunnen veel zelf)
Geplaatst door: dennie
, Datum:
15.01.2013 21:28
Ik zal nooit meer dan 100euro per nacht betalen op een camping.
Met eigen tent betaal je al zo 50 euro per nacht op een camping met voorzieningen. Daarom gaan we al een paar jaar met huurtent, altijd rond 80euro per nacht. Vorig jaar naar portugal, voor 600euro per week in een fantastisch huisje. Dit jaar naar italie voor 1100euro in 2 weken in een luxe stacaravan.Het is wel wat verder rijden, dat geef ik toe, maar ik heb lpg. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat je altijd wel een voordelige vakantie kunt krijgen als je maar wilt. Dan maar iets verder rijden, of dan maar de aardappelen mee, of dan maar niet op een luxe camping, of dan maar naar polen, of wat dan ook. Een dure vakantie is een keuze, niet omdat het niet anders kan. Ik heb me al jaren afgevraagd op campings hoe ze dat toch doen met die grote autos. Ondanks de crisis willen die zelfde mensen waarschijnlijk nog steeds een luxe camping aan het gardameer lekker druk tussen de andere nederlanders. Maar dan niet 2 weken uit eten, maar elke dag die vervelende pasta koken. Tsja.
Nee hoor, ik overdrijf, iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil met vakantie. Wij zullen dit jaar ook wel weer rond de 2500euro komen.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
15.01.2013 22:10
Eigenlijk kun je die bedragen niet vergelijken.
Hoogseizoen, kinderen mee, dure campings, betaalde attracties etc. of voorseizoen met eenvoudige campings en twee personen.
Heb van de week de hele ACSI Camping Card gids 2013 (gratis gehad van kennis die 'm dit jaar niet nodig heeft) uitgeplozen en bij iedere camping van 10 of 12 euro per etmaal in de kantlijn een eurotekentje gezet. Daaruit zullen we dit jaar kunnen kiezen en niet anders. Zelf koken en veel zien zonder veel te betalen (veel natuur en soms dorpjes of mooie kerken). Alles inbegrepen (brandstof, campings, alle boodschappen enz.) budget maximaal 250 euro per week. Geen idee hoe lang we wegblijven met eigen auto en caravan. Week staan, circa 200/300 km. verkassen en weer weekje staan. Heb er zin in!
Geplaatst door: connie
, Datum:
15.01.2013 22:24
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
15.01.2013 22:46
Jeetje, de winter is net begonnen!
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
15.01.2013 22:46
Jeetje, de winter is net begonnen!
Geplaatst door: connie
, Datum:
15.01.2013 22:52
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
15.01.2013 23:34
Nee hoor Connie, maar de voorpret is zeker zo leuk... camping zoeken, meningen hier bekijken, foto's in de omgeving ook.
Verder zie ik wel eens via het fotospelletje zaken voorbij komen waarvan ik denk...hé dat is leuk, daar wil ik wel heen.
Maar ja, dan maak ik een globale routeplanning waarvan ik na de tweede camping alweer vanaf wijk... dat is vakantie.
Wat is je busje mooi in de sneeuw, lastig zo'n hoog dak in de parkeergarage ;-)
Geplaatst door: kc
, Datum:
16.01.2013 04:13
Waarom reageren sommige mensen nog nadat een topic al enige maanden 'uit de lucht'is?
Nu ook, laatste reactie is van september...
Geplaatst door: P.
, Datum:
16.01.2013 07:50
@kc staat toch nergens bij dat topic gesloten is?
Geplaatst door: Campingfreak
, Datum:
16.01.2013 08:38
@kc,
Omdat het onderwerp nu weer actueel is. Door alle kortingen en "bezuinigingen" die door de overheid worden opgelegd gaan we opnieuw berekenen wat we kwijt zijn aan de komende vakantie. Net als digi-oma zijn wij 65+ en krijgen wij geen €3000,- maar slechts € 800,- vakantiegeld. Dus moeten wij het hele jaar sparen om toch nog in het voor- of naseizoen op te kunnen gaan.
Geplaatst door: Herma
, Datum:
16.01.2013 08:52
Het idd actueel. ik heb liever een oud topic naar boven halen dan bijna dagelijks weer een nieuwe oproep te vinden voor bv een camping geschikt voor tieners/pubers.
Geplaatst door: M
, Datum:
16.01.2013 08:53
"wat waren jullie kwijt deze vakantie?? Schrik!!"
Kerstvakantie??
Hoezo actueel... ik zie dat digi oma op pagina 5 nog ongeveer net zoveel uitgeeft als op pagina 1. Maar we kunnen natuurlijk allemaal NOG een keer vertellen wat de zomervakantie 2012 heeft gekost...