wat waren jullie kwijt deze vakantie??SCHRIK!! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jeanet
, Datum:
29.08.2012 17:17
Ha ha, kan er nu mee lachen maar wij waren bijna onze hele "knip" kwijt. SCHRIK!! Tijdens een dagje Barcelona werd mijn man in de metro gerold. Het was niet druk en toch kwamen er 3 personen heel dicht bij ons staan. Mijn zoon en ik werden afgeleid en mijn man werd de hele tijd geduwd. Dus ik zeg heel nuchter: "Heb je je portemonnee nog?" Mijn man voelt, draait zich om, grijpt de man bij z'n nek en schreeuwt: "Geef mijn portemonnee terug!!!"
Het gevloek zal ik achterwege laten. De man liet hem gelukkig uit zijn hand vallen. Hij had de knip dus net te pakken. En voordat je het weet zijn deze personen weer verdwenen. Het ging zo snel, maar we hebben de portemonnee nog. Mijn man had um goed opgeborgen (dacht ie). Dus mensen: ga eerst eens op internet kijken op hoeveel manieren je gerold kunt worden en ga dan gezellig naar de grote stad.
Geplaatst door: Dre
, Datum:
29.08.2012 17:26
Dan vraag ik me toch af hoe jullie dat doen met de boodschappen.
Nemen jullie bijna alles vanuit Nederland mee?
Wij zijn toch echt een behoorlijk bedrag kwijt aan de supermarkt voor het eten. En dan gaan we al niet naar de supermarches etc.
En netuurlijk niet te vergeten de stokbroden of croisanten op de camping. Zelf is ons streven voor 3 weken 2700 euro en ik moet er echt moeite voor doen om er niet overheen te komen.
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
29.08.2012 18:04
@dre: je schreef "2000 euro 19 dagen incl alles. Met 2 volwss en 2 kinderen van 16 en 18 jaar. Hebben zelf een tent."
als ik die kinderen tel als volwassenen (ze eten en kamperen immers voor hetzelfde bedrag als een volwassene), dan gaf jij ruim E 26 pppd uit, net als ik. jij betaalt geen caravanstalling en -verzekering, je rijdt goedkoper (benzine, tol), maar geeft iets meer lokaal uit.
en nee, we nemen haast niets aan eten mee uit NL, behoudens wat eten voor de heenreis. we kopen echt alles lokaal, brood en broodjes dagelijks bij de bakker (E 3,50 per dag) en de rest gemakshalve bij de super U dit jaar.
, Datum:
29.08.2012 18:24
sorry maar ik ben niet de Dre van pagina 1.
we hebben 2 meiden van 14 en 15 en rijden met een vouwwagen.In mijn berekening ziet niet de overnachting in een hotel met verplichte restaurant.
Geplaatst door: silvia l
, Datum:
29.08.2012 19:45
Wij hebben 10 dagen een tent gehuurd voor 770 euro en nog een stacaravan voor een week van 820 euro. Voor de boodschappen, benzine, tol, uit eten(2 keer) 1350 euro.
Overnachtingshotel 85 euro dus bij elkaar een kleine 3000 euro.
We zijn een gezin met 3 kinderen. Om de dag boodschappen gedaan en dat was toch elke keer wel schrikken bij de kassa. Gemiddeld 60 euro per keer, idd wel iets meer lekkere dingen en mijn man drinkt graag biertjes maar toch.
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
29.08.2012 20:05
Wij hebben 2 weken in een stacaravan gezeten en dat was 2650 euro. Tol, benzine, uitstapjes, uiteten, boodschappen, souveniertjes, etc waren iets meer dan 1200 euro. Wij zijn 3 keer uiteten geweest (waarvan 1 keer de kinderen hebben betaald) en de uitstapjes die wij maakten waren niet heel prijzig. De boodschappen vielen ons erg mee, we hebben daar dit jaar weinig uitgegeven aan boodschappen! We hadden ook wel wat pakken rijst, aardappelpuree en wat andere kleine dingen van thuis meegenomen, maar verder daar alles gekocht. Met die hitte hebben wij gewoon totaal geen zin in eten dus heel veel hadden wij ook niet nodig....wel veel drinken. Totaal waren we bijna 3900 euro kwijt en stonden we op een mooie en luxe camping midden in het hoogseizoen.
We zijn een gezin met 3 kinderen van 14, 18 en 20 jaar oud, hadden een mobile home met 3 slaapkamers.
Geplaatst door: Britt
, Datum:
29.08.2012 20:33
Wij hebben een eigen caravan.
Alles inclusief en daar verstaan wij niet alleen de tol, benzine, uitstapjes, campingplaats, boodschappen, etc, maar ook ook de verzekering, onderhoud en stalling van de caravan erbij zijn wij altijd rond de 3000 euro kwijt en staan wij op een luxe camping (zoals Le Serignan Plage, Les Tournels, Le Club Farret, La Sirene) direct aan zee met een mooi zwembad. We hebben 2 kinderen van nu 15 en 18 en zijn bijna 3 weken onderweg (gaan vaak zondags weg en komen vrijdags vaak terug).
We vinden het erg meevallen en we vinden het een super vakantie het kamperen met eigen caravan.
In het voorseizoen (meivakantie) hebben wij nu al een paar keer een weekje all inclusive in Turkije gedaan en dat kost ons inclusief alles (parkeerkosten bij vliegveld, etc) ook rond de 3000 euro. Zo'n weekje is leuk, maar nu ik dit bekeken heb vind ik All Inclusive wel erg duur. Het is wel lekker, maar wij kamperen veel liever kleine 3 weken met de caravan en dat kost ons dus inclusief alles net zoveel als een weekje all inclusive Turkije in de meivakantie (zomerseizoen is duurder! Kan zo 200 euro pp meer zijn)
Geplaatst door: bolke
, Datum:
29.08.2012 22:19
@Dre: tickets ca € 800,- pp (3200 voor 4), grote huurauto ca. € 1200 voor 4 weken. Accommodatie in luxe resort ca. 650 per week.
Opgeteld € 7.000 euro en dan ben ik nog uitgegaan van de bovenkant van de prijzen want als je een beetje handig bent dan kan het nog € 2.000 goedkoper. Alleen je verblijfkosten komen er dan nog bij, maar goed dat heb je overal.
Ik zit liever dan 4 weken in Florida en 2 weken in Turkije!
, Datum:
29.08.2012 22:45
Bolke, maar daar komt het eten en benzine etc nog bij.
Lotte had het over 7000 all incl. De vergelijking gaat dan niet helemaal op.
Geplaatst door: ® RiannPp
, Datum:
29.08.2012 23:31
Ik vond dit jaar de levensmiddelen erg duur geworden: crevettes waren nu bijna het dubbele geworden - 12,50 of meer; zalm ook een paar euro per kg meer en ga zo maar door. Alleen de mosselen waren niet erg veel omhoog gegaan.
Campings waar we op gestaan hebben, zijn iig niet in die mate omhoog gegaan. De restaurants vielen ook nog mee, in ieder geval procentueel niet zo omhoog gegaan als de supermarkten.
Geplaatst door: Margot
, Datum:
30.08.2012 02:43
@ Bolke, reken voor een vakantie van 4 weken in Florida maar niet op 7000 euro. Wij hebben dat in 2009 gedaan (ook vanwege familie daar) en onze reis voor 3 weken kosten dik 12.000 euro. We hebben dan wel vanalles gedaan en 2 weken rondgetrokken en 1 week in een bungelowpark. Ik weet dat het goedkoper kon, maar denk dat je voor 3 weken amerika 10.000 (of meer)euro moet rekenen, vooral als je dingen wilt zien en ik neem aan dat je daar niet heengaat als je alleenmaar heengaat voor zon en strand.
Geplaatst door: ® Shoppie
, Datum:
30.08.2012 07:33
ong 1250,- voor 2weken inc tol benzine eten stageld voor 2 personen. We hebben ong 5000 km gereden op diesel dus dat was samen met tol de grootste hap. Stageld gem 21,- pn met eigen tent. We hebben bij annecy , Frejus en in de Auvergne gekampeerd.
Geplaatst door: Milburn
, Datum:
30.08.2012 07:45
Als je van tevoren een begroting maakt van hoe duur is de camping, tol en brandstofprijs(aan snelweg en Marche's). Dan kan je ongeveer uitrekenen hoe veel het gaat kosten. Aan de hand van mijn vakantiegeld € 1500,- en etensgeld van € 100 heb ik zonder problemen de vakantie doorgebracht. Uit eten gaan is niet gebeurd en ijs kochten we gewoon in de supermarkt.
Wij reizen met 2 volwassenen en 1 kind + caravan. Auto met caravan slokt ruim 1/3 van ons budget. Goeie klant aan de pomp. De campings liggen in de prijsklassen tussen € 15,- en € 42,- afgelopen zomer.
Je moet geen hoge eisen aan jezelf stellen tijdens de vakantie van ik MOET dit en dat. Tv-programma's buiten dit uit.
Geplaatst door: mm
, Datum:
30.08.2012 08:15
ik weet niet hoe lang je bent weggeweest maar 100 euro etensgeld daar ben ik zeker met 4 dagen doorheen.
Geplaatst door: Bea
, Datum:
30.08.2012 12:32
Wat ik in al deze rekensommen erg mis is de afschrijving van de auto en caravan . Tenzij jullie allemaal een auto van de zaak hebben natuurlijk ,is dit ook een erg belangrijke kost die vaak voor de makkelijkheid over het hoofd wordt gezien . Bij ons wordt dit altijd meegenonen in onze berekening .
Geplaatst door: Bea
, Datum:
30.08.2012 12:38
@ Bolke / je gaat dus naar Florida ,en je doet daar dus niets .Ook eten doe je niet aan je rekensom te zien . Beetje kromme vergelijking inderdaad .
Reken inderdaad op een kleine 10000 euries voor 3 weken Florida .
En deze prijs is erg afhankelijk van voor /hoogseizoen . Prijs vliegtickets enzo . Een kamer maakt geen verschil ,of je er nu met 1 of 4 personen in verblijft .
Geplaatst door: Milburn
, Datum:
30.08.2012 13:19
Gemiddeld 100 euro per week incl 3 maaltijden per dag.
Geplaatst door: mm
, Datum:
30.08.2012 13:43
Milbum, ik wil in de leer bij jou!
Elke vakantie schrik ik me te pletter wat ik kwijt ben bij de supermarkten (lees aldi en lidl)
En dan nog eten wij niet luxe en drinken niet de gehele dag frisdranken en wijn.
Geplaatst door: Patries
, Datum:
30.08.2012 14:03
Het zou kunnen 100 euro per week, maar dan moet je het wel rustig aan doen.
Wij gaan om de 3 dagen boodschappen doen en waren ongeveer 40 euro kwijt per keer. Per week is dit hooguit 100 euro. Alleen dan heb ik het brood 's morgens en eventueel wat boodschappen in de campingwinkel niet meegerekend. Dus per week zullen we rond de 120 euro kwijt zijn voor 4 personen aan boodschappen.
De totale vakantie met eigen caravan kost ons rond de 2600 euro (heb ik alles meegerekend, ook de stallingskosten en onderhoud van de caravan, alleen niet de afschrijving). Wij staan op mooie campings waar wij ongeveer 50/60 euro per nacht betalen en we verblijven er 2.5 week.
Geplaatst door: bolke
, Datum:
30.08.2012 14:10
@Bea lezen is ook niet je sterkste kant want ik schreef duidelijk dat mijn berekening exclusief verblijfkosten is. Die reken ik niet mee want die heb je overal ook als je thuis blijft.