wat waren jullie kwijt deze vakantie??SCHRIK!! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: erwin
, Datum:
15.08.2012 16:17
@petraHM:
Je schrijft:
3,50 gemiddeld per dag aan brood (+ 1x per week gebakjes. Totaal 105 euro.
Dan komt het gebak op 20 euro pp
Geplaatst door: mar
, Datum:
15.08.2012 16:30
de laatste 2 weken van juni en de eerste 2 van juli zijn we met ons gezin op vakantie geweest, in eigen camper, en hebben op dure maar soms ook goedkope campings gestaan. we letten daarbij niet op de prijs, maar of een camping ons aanspreekt. wel om de dag uit eten, tol, diesel, boodschappen en uitstapjes voor 4 weken totaal 4000 opgemaakt. momenteel zijn we 2 weken weg met de camper en kom ik rond de 2000 uit, tot vandaag. we blijven tot zaterdag dus er zal nog een en ander bijkomen.schrikken doe ik niet van die bedragen. het kan leiden. en we werken er hard voor.
Geplaatst door: tanja
, Datum:
15.08.2012 16:32
volgens mij reken je niet helemaal goed:
25 dagen x 3,50 brood = 87,50, blijft dus minder dan 20 euro aan gebakjes over in 25 dagen met 4 personen
Geplaatst door: erwin
, Datum:
15.08.2012 17:42
Ja dom hè, zal de warmte wel zijn. Ik rekende per week
Geplaatst door: henny
, Datum:
15.08.2012 21:23
Is maar net of je met tent, caravan gaat of iets huurt
Kijk als je iets huurt ben je vaak zoal € 750,= per week kwijt en tel dan je tol, brandstof , boodschappen op ja dat zit je zo op € 2500,= euro. Misschien toch wel handig van te voren uit te rekenen wat je kwijt bent en een budget maken zo voorkom je verrassingen.
Geplaatst door: petra
, Datum:
15.08.2012 22:23
heb je zelf kampeermiddel en sta je op een municipal of huur je een 6 pers mobilhome op een 5*camping
Kan een berg geld schelen
Geplaatst door: Monique
, Datum:
15.08.2012 22:29
Vergeet dan niet dat je met eigen caravan (in ons geval) nog per jaar € 360,- stalling en € 200,- verzekering betaald.
Geplaatst door: Yvon
, Datum:
15.08.2012 22:34
En dan nog de eventuele jaarlijkse afschrijving van de caravan.
Geplaatst door: Martin
, Datum:
16.08.2012 10:32
Wij (2 volw. en 2 kids waarvan 1 voltarief) gaan op vakantie met eigen tent.
Rijden gewoon tolweg, en af en toe binnendoor.
2x uit eten geweest en 2x pizza gehaald.
Boodschappen gedaan bij Leclerc en gewoon lekker gegeten en gedronken en op terrasjes gezeten, dus zoals een vakantie moet zijn.
21 overnachtingen, waarvan 2 onderweg (die waren samen €55,50)
Totaal rond €2150,- uitgegeven.
Komt dus neer op gem. € 100.- per dag.
Denk wel een gemiddeld bedrag.
Hierin niet meegenomen de vooruitbetaling van €90.- voor de camping bedenk ik me nu.
Niet het idee dat we een superdure vakantie hebben gehad, maar wel duurder dan anders omdat we langer vakantie gevierd hebben dan voorgaande jaren.
Geplaatst door: Renate
, Datum:
16.08.2012 12:40
Ik vond dat de (dagelijkse) boodschappen duurder waren geworden, of ligt dat aan de winkel (Leclerc)? Vorig jaar gingen we naar de SuperU.
Geplaatst door: roger
, Datum:
16.08.2012 13:10
730 euro 3 weken camping, 6 x tanken (heen en weer + locatie) a 60 euro. Uitstapjes en extra's (o.a. uit eten, entree, boottochtjes, af en toe eens de Televaag en broodjes op de camping) 455, euro. Resume een kleine 1500 euro voor 3 weken !!! Boodschappen reken ik niet mee, heb je thuis ook nodig.
.....maar dit jaar eens een keer naar Duitsland geweest. Rijndal tussen Elzas en Zwarte woud. Super weer gehad, veel te zien in frankrijk en duitsland, lekker eten en stukken goedkoper.
Oh ja 2 volw en 3 kids.
Geplaatst door: Erika
, Datum:
17.08.2012 18:18
435 euro voor 14 nachten kamperen, overige kosten totaal 1050 euro. (boodschappen, tol, benzine, overnachting in bed en breakfast, uitjes, kortom al het overige). Het enige wat hier niet bij in zit is de huur van onze aanhanger en de reisverzekering. Het kan dus wel goedkoper, maar dat is afhankelijk van hoe je je vakantie wilt leven. Wij kamperen met eigen tent, ijsjes koop ik in de supermarkt en stop ik in het vriesvak, en uit eten doen we niet. Wel 2x patat gehaald op camping. We gaan 1x per week een dagje uit, de rest zijn we grotendeels op de camping, want de kinderen zijn er niet weg te slaan. Kortom: een vakantie in Frankrijk hoeft niet zo duur te zijn, het is net welke eisen je stelt, als je iedere dag met je gezin een ijsje op de camping koopt a 2 euro, tja, dan tikt het aardig aan. Maar er zijn dus alternatieven. Het is net wat je wilt... En iedereen heeft andere eisen als het de vakantie betreft. Ik vind het al heel fijn om gewoon 2 weken uit de dagelijkse sleur te zijn, voor mij hoeven al die extra's niet zo. Dat maakt mijn vakantie-gevoel niet groter ofzo. Voor mij is het "er even uit zijn" belangrijker dan elke dag uit eten of elke dag een terrasje. Maar ieder die dat wel wil, moet dat vooral doen. Iedereen leeft zijn/ haar vakantie op zijn/ haar manier! Gelukkig zijn we allemaal anders! :-)
Geplaatst door: Erika
, Datum:
17.08.2012 18:31
Sorry, vergeet de gezinssamenstelling te vermelden: 2 volw. en 2 kids (6 en 10 jaar).
Geplaatst door: petra
, Datum:
17.08.2012 20:00
eigen caravan mee kost je extra tol en benzine evt verzekering voor vervangend verblijf in geval van calamiteiten
Evt overnachting extra
Geplaatst door: Suus
, Datum:
18.08.2012 12:20
Wij met 2 volwassenen en 2 kinderen van 2 en 4 3 weken op camping met tent, 450 euro kwijt. Verder letten wij niet op wat we uitgeven (dat geluk hebben wij), het is vakantie. Gewoon genieten van alles, heb je trek in een ijsje, koop je dat.........
Geplaatst door: ® jaapj
, Datum:
18.08.2012 12:45
voor 2,5 week, zo tussen de E 2,500,- en E 3.000,- , Is incl. overnachting in B&B (met diner), tol, benzine en prijzige camping, 4x uit eten. We zijn met z'n 4-en. Ga het allemaal niet na rekenen hoor, rekeningen staan niet in het rood, vindt het wel prima, we hebben ervan genoten.
(voor de goede orde, kosten van vouwwagen niet meegerekend)
Geplaatst door: Chantal
, Datum:
18.08.2012 17:23
Meestal komen we rond hetzelfde uit ong. 4000 euro. Huur mobile home 1800 voor 2 weken, benzine, tol, overnachting hotel, uitstapjes, souvenirs en elke avond uit eten met 4 personen.
Geplaatst door: mar
, Datum:
18.08.2012 19:50
goh chantal, voor dat geld zit je all in met een last minute. waarom doe je dat niet ? jij was toch diegene die niet snapte waarom ik ging kamperen met mijn camper, toen ik vermeldde dat we niet op een paar cent moeten kijken . jij zei toen nog dat je dan wel ergens all in zou gaan, de wereld rond. en nu zit jij ook op de camping met 4000 euro ? leg je dat dan eens uit, dan snap ik misschien waarom je mij zo aanviel toen in een ander topic.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
18.08.2012 20:54
Toe nou toch dames, moet iedereen hier verantwoording af gaan leggen over wat ooit is geschreven. En wat maakt het uit wat je uitgeeft in je vakantie; de een heeft het net even beter dan de ander en de ander geeft misschien meer geld uit aan heel andere zaken of heeft gewoon niet zoveel geld.
Eén gelukje voor alle vakantiegangers; een dag duurt voor iedereen 24 uur (hoe je die ook besteedt) en de zon schijn op de camping van 75 euro per nacht net zo fel als op de boerencamping 2 kilometer verderop van 7 euro.
Geplaatst door: Gert
, Datum:
18.08.2012 21:46
Rond de 300 euro pp, bij 5 pers. Wij kamperen met caravan, inclusief alles, tol, benzine, stageld, eten, drinken voor 3 weken. Caravan kost 50 euro per jaar aan verzekering en 210 euro aan stalling... Kamperen is niet goedkoop maar een heerlijke en toch wel betaalbare way of life.