wat waren jullie kwijt deze vakantie??SCHRIK!! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: liana
, Datum:
15.08.2012 00:36
Hallo.wij zijn voor het eerst naar frankrijk geweest en ben zo geschrokken
hoeveel wij hebben uitgegeven!morgen reken ik het allemaal nog eens na en dan zal ik het hier uiteraard vermelden.maar willen jullie dit eens met mij delen?ik kwam voor 14 dagen rond de €2500,- uit als ik tenminste goed heb gerekend.met 3 kinderen.ik ben erg benieuwd naar andere mensen!!graag zie ik reacties!!groetjes liana
Geplaatst door: Klaas
, Datum:
15.08.2012 00:43
Als ik de kosten die we in NL in een gewone week ook zouden maken ervan aftrek (boodschappen en wat benzine) dan kom ik op €1.800,- voor 3 weken.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
15.08.2012 00:43
Sorry hoor Liana,maar ik zie geen enkele vergelijking in uitgaven met betrekking tot eerdere vakanties in andere landen.
Geplaatst door: monique
, Datum:
15.08.2012 07:39
€ 2300,00 voor 3 en halve week voor 4 personen met eigen kampeermiddel; dit is inclusief álles;
reis, huishoudgeld, campings, uitstapjes, benzine ter plekke, extra uitgaven zoals kleding ijsjes etc. Wij kamperen nu 11 jaar en al die jaren blijven we tussen de 2000 en 2500
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
15.08.2012 07:53
2225,- voor 17 dagen met 2 volwassenen en 2 pubers
Incl. diesel/tol, stageld (38,- per nacht), eten/drinken, terrasjes, 2x pizzeria, en een paar goedkope uitstapjes.
Ik heb de hand echt goed op de knip gehouden, maar op een of andere manier vliegt het er uit.
Geplaatst door: dre
, Datum:
15.08.2012 07:56
2000 euro 19 dagen incl alles. Met 2 volwss en 2 kinderen van 16 en 18 jaar. Hebben zelf een tent.
Geplaatst door: Jaap
, Datum:
15.08.2012 08:00
'...Als ik de kosten die we in NL in een gewone week ook zouden maken ervan aftrek ...'
2000 Euro voor 5 weken in het voorseizoen met 2 volwassenen.
Geplaatst door: ® s@ndra
, Datum:
15.08.2012 08:45
Wij draaien het om! Wij bepalen ons budget, pinnen bedragen en houden bij hoeveel, betalen alles contant. Als het geld op is gaan we naar huis.
Geintje, we doen het niet echt hoor! Maar als het hard gaat, dan gaan we zuiniger aan doen of heel soms als bruin het kan trekken dan verhogen we ons budget.
Maar...... financieel is onze vakantie dus nooit een tegenvaller. Meestal blijft er echt nog wel wat over.
Dit jaar gekozen voor een wat duurdere camping, weinig uitstapjes gemaakt. (keus van de kinderen) Lekker luxe zelf gekookt.
Het budget maken we altijd door te bedenken wat we kwijt zullen zijn aan: diesel, tol, de campings, uitstapjes en boodschappen. Mede bepalend voor het budget is het saldo van de spaarrekening. Vaak komen we uit op een bedrag dat gelijk is aan het vakantiegeld + drie weken huishoudgeld. Dit jaar voor vijf personen 2500 euro. Vorig jaar veel minder, toen zat brandstof in het buitenland nog ín het lease contract en kozen we een heel voordelige camping.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
15.08.2012 09:09
Liana, naar welk land(den) ging je eerst op vakantie als ik vragen mag?
Geplaatst door: Emilie
, Datum:
15.08.2012 09:10
Je kunt van tevoren al een berekening maken, wat je kwijt zult zijn aan brandstof, tolgeld, camping, reisverzekering, etc.
Op vakantie kan je de kosten laag houden door niet teveel uitstapjes te maken, niet op terrasjes te gaan zitten, niet in restaurants te gaan eten.
Je kunt in goedkope supermarkten (Lidl, Aldi, Netto, Ed, e.a) je boodschappen halen en ook op de lokale markt.
Reken ook eens uit, wat je uitgegeven zou hebben, als je 14 dagen thuis je vakantie doorgebracht zou hebben .....(incl. uitstapjes, terrasjes, uit-eten-gaan, brandstofkosten).
Geplaatst door: gerd
, Datum:
15.08.2012 09:30
2 weken luxe appartement Oostenrijk (juni) 435,=, benzine +
overnachting 240,= in sept nog 2 weken vakantiepark/huisje
frankrijk verblijf 282 .= , benzine geschat 200 euro
dus met 2 volwassenen in voor/naseizoen ca. 1100 euro kwijt,voor
4 weken.
boodschappen rekenen wij niet, want die zijn we thuis ook nodig
Geplaatst door: Herma
, Datum:
15.08.2012 09:35
Voor 3 wk en 4 dagen camping (2 vw en 3 kinderen in vw tarief), tol, benzine, boodschappen en div. uitstapjes 1780 euro.
Je weet toch van te voren al wat je ongeveer kwijt bent aan camping, tol en benzine. De kosten die er dan nog bij komen zou je thuis ook groten deels hebben.
Camping geld was dit jaar voor ons 'hoog' maar dat was een bewuste keuze.
Geplaatst door: Lisette
, Datum:
15.08.2012 10:21
Meestal maken we vooraf een financiële planning voor de vakantie.
Dat vooraf gebudgetteerde bedrag staat op de rekening (plus nog wat extra voor noodgevallen) en als het geld op is, is de vakantie voorbij. Dat zijn dus soms maar 17 dagen en soms wel 22.
De laatste jaren gebruikten we voor ongeveer 3 weken vakantie voor 2 volwassenen en 2 kinderen altijd zo rond de € 2500,00. (Stalling bagagewagen, benzine, tol, stageld camping, boodschappen, uitstapjes zitten daar allemaal bij)
Dit jaar was een duur jaar. Onze auto begaf het op dag 1 van de vakantie. Daardoor langer op de dure camping gebleven dan we eigenlijk wilden. Lopend of mijn man op de fiets in de dichtstbijzijnde supermarkt boodschappen gedaan. Duur uit dus, helaas!
Kosten voor voeding zijn bij mij tijdens de vakantie hoger dan thuis. Ik vind dat dat dus wel meetelt bij je vakantiebudget.
Natuurlijk eet je thuis ook, maar toch anders. Tijdens de vakantie koop ik zoveel moglijk kleine verpakkingen die in één keer op gaan, koop ik kant en klare sla, een krop om twee dagen van te eten houd ik met m'n mini koelkastje niet vers tot 2 dagen later. We drinken wat vaker een wijntje en eten vaker een gebakje.
De kosten voor de reparatie aan de auto niet meegerekend hebben we dit jaar rond de €2700,00 uitgegeven en zijn hiervoor 20 dagen op reis geweest.
Geplaatst door: Monique
, Datum:
15.08.2012 10:40
23 nachten weggeweest met 2 personen en eigen caravan.
Overnachtingscamping €13,-/nacht + 21 nachten van gemiddeld €42,-/nacht (camping direct aan het strand!). Benzine en tol ongeveer €500,- (zaten 1000 km van huis, terplaatse auto bijna niet gebruikt,fietsen bij ons).Eten moet ik thuis ook, dus boodschappen tel ik niet mee. Hebben een budget voor "extra's" zoals elke ochtend een kopje koffie op het matktplein, paar keer uit eten, lunchen tijdens een dagje weg. Boodschappen op de markt gedaan, één keer naar een supermarkt gereden om water e.d. groot in te slaan. De ene dag eet je garnalen voor €20,- de andere dag forelfilet voor €4,- Zo gaat het thuis ook. Dit jaar voor het eerst weer samen, dat scheelt wel aanzienlijk in de uitgaven, alhoewel je dan weer voor drie weken huishoudgeld thuis achterlaat!
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
15.08.2012 10:47
Je kunt ook thuis (aan de hand van het bedrag dat je wekelijks uitgeeft aan boodschappen) alvast bepalen wat je tijdens de vakantie per dag wilt/kunt besteden. Daarbij komen dan de reiskosten (tolgeld en brandstof) en kosten verblijf in eigen kampeermiddel of gehuurde accommodatie. Dan nog wat extra's voor uitstapjes of iets dergelijks. Dan heb je al een aardig overzicht. 't Ligt eraan of je veel buitenshuis wilt eten, terrasjes en kastelen wilt bezoeken of extra luxe boodschappen gaat halen, dat hakt erin.
Wij hebben dit voorjaar (laagseizoen) in totaal; dus voor drie campings, boodschappen, autobrandstof enz. met twee volwassenen totaal 966 euro uitgegeven voor 4 weken. Niet te vergelijken met hoogseizoenprijzen en meereizende kinderen, maar het kan.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
15.08.2012 11:08
Thuis red ik het met 100,- per week aan huishoudgeld
Kortom alle uitgaven (ex brandstof auto) in een gezin met 2 volwassenen, 2 pubers en 1 kat.
Met die 100,- kom ik in Frankrijk echt de week niet door,
dus ik hou in de budgettering wel terdege rekening met een onkostenpost voor (meer & luxere) levensmiddelen.
Geplaatst door: Lisette
, Datum:
15.08.2012 11:57
@Doortje,
Heel herkenbaar! Thuis haal ik iedere week voor ongeveer €10,00 aan brood dat gaat thuis in de vriezer en daar eten we een hele week van.
Stokbrood in Frankrijk is vers toch het lekkerst, op de camping verkochten ze heerlijk stokbrood, zelf een "bruine" variant. Kosten voor ons gezin €3,50 per dag.
Eén keer het depot de pain in het dorpje geprobeerd om de kosten te drukken, nou dat bleef bij 1 x.
Normaal iedere week €10,00 aan brood, nu voor 3 weken zo'n €70,oo dat scheelt toch een slordige €40,00 die je duurder uit bent.
We kunnen het betalen, willen het betalen en genieten er van. Ik vind mezelf dus niet zielig ofzo, dat ik zo duur uit was voor m'n brood.
Ik begrijp de mensen die het op de camping niet wilden betalen heel goed, als je bestedingsruimte niet zo groot is hakt €40,00 er aardig in.
Geplaatst door: kaatje
, Datum:
15.08.2012 13:55
twee weken weg met eigen caravan gezin 2 volw 2 kinderen 6 en 8
Kosten 1800 euro dat vonden wij deze keer aan de dure kant meestal redden we het er drie weken mee.
Nu meer uitstapjes gemaakt
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
15.08.2012 14:58
Ik reken over het algemeen op zeker 100 euro per dag (2 volw/2 kinderen 15-17, 3 tentjes). Dit jaar voor 25 dagen ongeveer 2550 euro.
Gemiddeld betaalden we rond de 28 euro per nacht voor campings, totaal 665 euro
3,50 gemiddeld per dag aan brood (+ 1x per week gebakjes. Totaal 105 euro.
Boodschappen: 780 euro
Brandstof 525 (dit jaar ruim 4200 km gereden)
Weinig tol: 40 euro
restaurants en terrasjes 290
Wandel/VTT-gidsjes en - kaarten 19 euro
Toegang 70 euro
Plus nog zo'n 40 euro aan diverse uitgaven.
Volgend jaar zullen we het niet redden met deze bedragen. Dan willen we naar Oostenrijk. Zag al bedragen van ruim 50 euro voor kamperen. En ook het levensonderhoud zal daar niet bepaald goedkoop zijn....
Geplaatst door: karinjanette
, Datum:
15.08.2012 15:19
Wij wilden door omstandigheden dit jaar ook goedkoper op vakantie. meestal zitten we op een dure 4 sterrencamping in Italie, nu een goedkopere camping gezocht. net zo gezellig en het scheelde 20 euro per nacht. Dat leverde dus bij drie weken zo'n beetje de reiskosten op. Verder spreid ik de kosten. Het aloude krat boodschappen gaat mee en is in de weken daarvoor zo zoetjes aan gevuld. ( de aardappels laat ik wel thuis -;) Ik heb een creditcard alleen voor de vakanties en daar spaar ik per maand een bedrag op.Vlak voor de vakantie stort ik bij voor wat ik nodig heb voor de vaste kosten ( reis, tol en stageld). Dit jaar ging er 300 euro cash mee, 100 euro per week voor de extra dingetjes, terrasje, ijsje, keertje uit eten. gewoon mijn huishoudgeld voor de boodschappen. Ging prima. We gingen met z'n tweeen, maar er waren wel kleinkinderen op de camping die natuurlijk zo nu en dan wel een ijsje kregen.We hebben zeker 500 euro "bezuinigd" t.o.v. vorig jaar, vooral dus door de keuze van een goedkopere camping.