Man geen zin in vakantie... (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Pauline
, Datum:
06.07.2012 14:48
Het klinkt als een eigenaardige man als ik eerlijk ben. Ik hoop dat het niet zo is, maar Sara denk ook aan jezelf. Niet alleen hij moet activiteiten doen die hij graag wilt doen, maar ook jij mag dat.
Geplaatst door: m
, Datum:
06.07.2012 15:10
Ongetwijfeld krijg ik nu een hoop commentaar maar in navolging van de basisschool van onze kinderen hadden wij de zogenaamde 'rode tijd' ingevoerd. Hadden ze op school ook en waren ze volledig aan gewend en of ingesteld.
Rode tijd wil zeggen: er komt een kenmerk aan de tent of op tafel (rood dus..) en dat houdt in: er wordt niet gestoord. Juf/papa/mama zijn nu even niet met jullie bezig maar met iets anders. Werkte als een tierelier. Met een hummel van 1 kan dat natuurlijk nog niet maar met die oudere kinderen (ook van 4) lukt dat beslist. Natuurlijk niet van 10 uur 's morgens tot 5 uur 's middags maar zo nu en dan een half uurtje gaat prima. Als ze toch kwamen vragen/zeuren hoefden we alleen maar op het kenmerk te wijzen en dan was het: 'O ja', kwamen ze terug als het kenmerk weg was.
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
06.07.2012 15:18
Ik kan me in beide partijen goed inleven. Samen uit, samen zorgen, kan ik me in vinden. Maar zelf heb ik na enkele dagen op elkaars lip zitten ook de behoefte aan even rust, afstand nemen. Nu gaan onze kinderen niet meer mee, dus ik pak de hond en ga lekker wandelen. Met 5 kinderen gaat dat simpelweg niet. De genoemde opties om dagdelen vast te leggen voor jullie beiden alleen, en/of voor gezinsactiviteiten lijkt mij een leuke oplossing.
Er kwam nog wel een vraag bij me op, is zeker niet kwetsend bedoeld! Is jouw man bekend met een vorm van autisme? Juist door alle drukte en onrust kan er (extra) behoefte bestaan aan rust en regelmaat. Je hoeft hier niet op te reageren hoor!
Geplaatst door: Car2
, Datum:
06.07.2012 15:20
@m, nee geen commentaar. Best wel een goed idee.
Maar als je dat (als andere kampeerouders) niet weet en onze zoon zou een vriendje hebben en dat vriendje zou vervolgens vertellen: "Nee ik mag niet naar pappa en mamma want de rode kaart hangt er en dan mogen wij niet storen"
Hmmm vul zelf maar in ....
Geplaatst door: ® marie 
, Datum:
06.07.2012 15:22
Oh, maar m dat vind ik juist fantastisch!
Wij hadden netzoiets, toen onze zoon een jaar of 2 was, ging hij constant aandacht vragen. Om niet gek te worden hebben we toen de volgende truc bedacht: 2x per dag lazen we een kwartier de krant!
In die tijd kreeg hij geen aandacht , zeiden we alleen: mama/papa leest nu de krant. Binnen een week wist hij niet beter en ging het ook op andere momenten veel beter.
Dit is trouwens waanzinnig off-topic, sara heeft dit probleem niet vlgs mij, dus daarom nederig excuses(alvast)
, Datum:
06.07.2012 15:24
Geplaatst door: lisa
, Datum:
06.07.2012 16:12
Ik denk niet dat de man autistisch is, 5 kinderen is gewoon enorm druk en veel. Pff als wij in Bretagne weleens slecht weer hadden en in de mobilhome moesten zitten met drie kinderen werd me dat na twee uur al teveel, dan trok ik jas aan en ging naar het strand, weer of geen weer hoor. Met zoveel mensen in een kleine ruimte is nu eenmaal erg benauwend. Bedenk wel dat je dit niet kunt vergelijken met een gezin van twee kinderen.
, Datum:
06.07.2012 16:25
Car2, (sorry Sara, off-topic), het maakt me geen biet uit wat andere kampeerouders denken, eerlijk niet. Ze mogen hun eigen fantasie loslaten op het niet-storen-verhaal, wij zaten gewoon voor de tent te lezen :-). Ik kan me zomaar voorstellen dat andere ouders het ook wel een aardig idee vonden....
Inmiddels gaan we met zijn tweeën en gaat mijn man regelmatig een eind fietsen, ik heb dan de kans om heerlijk ongestoord te lezen.
Geplaatst door: Rode kaart
, Datum:
06.07.2012 17:13
Da's een goed idee die rode kaart,kunnen we eindelijk een lekker rommelen;)
Vraag me af wat de buurvrouw doet als ze de groene kaart ziet hangen.........
Geplaatst door: Scheidsrechter
, Datum:
06.07.2012 17:27
Haha rode kaart, zolang jij maar geen rode vlag bij de buurvrouw ziet.......
, Datum:
06.07.2012 17:41
Och, een rode kaart of vlag... zolang 't geen lampje is....
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
06.07.2012 17:56
De familie Sara zit nu te glunderen.
Tips in overvloed en een gezin met 5 kinderenis een hecht gezin.
Vrouwen zijn niet dom hoor.
Hihihihihi;
Succes met de vakantie die allang geregeld is.
Slimme vrouw overigens die Sara.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
06.07.2012 18:24
De gretigheid waarop een aantal zich op dit onderwerp stort, brrr, en dat allemaal terwijl we het stel helemaal niet kennen.Misschien is het wel een fake verhaal.
Kromme tenen in het quadraat.
Als je dan persé sociaal wilt zijn dan is er vast wel een verpleegtehuis in de buurt waar je je goedheid kwijt kunt.
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
06.07.2012 19:05
, Datum:
06.07.2012 19:06
Wat doe je hier steeds jen? Lijkt wel of je t leuk vindt.
Geplaatst door: Sara
, Datum:
06.07.2012 19:40
De familie Sara zit nu echt niet te glunderen hoor... Wat een misselijkmakende en negatieve reacties hebben sommigen. Het is al zo vaak gezegd: als het onderwerp je niet boeit, sla het dan gewoon over. Of je moet van zelfkastijding houden....
En voor degene die wel begripvol hebben gereageerd: nogmaals bedankt!
Geplaatst door: claudia
, Datum:
06.07.2012 20:17
Nou Jen, dat is toch echt flauw wat je daar neer zet hoor !!
ik geloof het verhaal wel en denk dat er meer vrouwen en mannen met het zelfde dilemma zitten en hier is er wel eentje die er eerlijk voor uit durft te komen. trek het je niet aan meid, de flauwe reacties gewoon meteen langs je neerleggen.
Geplaatst door: frank 
, Datum:
06.07.2012 20:30
Dit staat bij de spelregels:
Uw bijdrage wordt door heel veel bezoekers gelezen en u wilt misschien niet heel uw hebben en houwen op het Internet zetten
Misschien dat er ook bij gezet kan worden: Veel bezoekers willen misschien niet heel uw hebben en houwen op Internet lezen
, Datum:
06.07.2012 20:38
Die bezoekers moeten dan misschien maar wat anders gaan lezen Frank, en hun eigen vingertjes afhakken als ze alweer tegen hun eigen wil dit topic openen.
Geplaatst door: claudia
, Datum:
06.07.2012 20:57
vind de opmerking als je sociaal wilt zijn ga dan langs in een verpleeghuis echt niet kunnen !!
jee, hoe kun je toch zoiets zeggen?? werk en al jaren met veel liefde en plezier !!
en wat is daar mis mee ?? moesten veel meer mensen doen die het in hun macht hebben om dat werk te kunnen doen, dan waren er ook geen schrijnende tekorten in ze zorg