Man geen zin in vakantie... (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jen
, Datum:
06.07.2012 10:32
Er zal ongetwijfeld behoefte aan zijn maar dat hoort hier gewoon niet thuis; prive/relatieproblemen.Dat moet je zelf of op relatieforums maar oplossen.Het is een poosje weggeweest dankzij de moderators maar nu dreigt het er weer in te sluipen......AANDACHT!!!
Hier staan de beste stuurlui aan wal die niets van de omstandigheden afweten. Verwerpelijk.Het verpest mijn zin an kamperen in Frankrijk.
Geplaatst door: Annelies
, Datum:
06.07.2012 10:43
Sjonge @Jen wat ben jij een zeurpiet zeg. Als je het niets vindt dan sla je het toch gewoon over. En toch nog een paar keer reageren he oftewel JENnen.
Ik vind het super dat Sara dit op het forum zet. Er wordt goed meegedacht en er is duidelijk wel behoefte aan zo'n topic!
Geplaatst door: ® marie 
, Datum:
06.07.2012 11:25
Jen, volgens mij ben jij degene die aandacht wil, anders zou je dit allemaal niet lezen, en zeker niet reageren.
Geplaatst door: (thera)Pietje
, Datum:
06.07.2012 11:26
Nou ik zou Jen niet willen bestempelen als een zeurpiet. Ik denk in dit geval dat hij een hele dikke spijker precies en hard op de kop slaat.... Maar ja dat is not-done in deze warme groep....lol
, Datum:
06.07.2012 11:28
Waar jij en jen iig niet toe behoren, zoveel is zeker.
, Datum:
06.07.2012 11:32
Nou met zo'n reactie jij ook duidelijk niet marie....haha. Mij zo hard afwijzen.....snik
, Datum:
06.07.2012 11:45
ok, pietje, sorry was even uit mn humeur.
Geplaatst door: Sara
, Datum:
06.07.2012 12:11
Iedereen bedankt voor jullie reacties! Goed te lezen dat mensen goede tips hebben.
Laten we nu dit topic maar sluiten want het schijnt erg veel irritatie op te leveren bij sommige mensen.
Geplaatst door: Joke
, Datum:
06.07.2012 12:23
Sorry Sara dan voor mijn eerste reactie. Maar het heeft niet alleen met een kampeervakantie te maken dat het soms even hard werken is met kinderen. Als je kinderen hebt moet je thuis of in een resort ook spelletjes doen, etc. Wij vinden juist dat je met kamperen ze nog los kunt laten en ze lekker laat spelen.
Ik krijg sterk het gevoel dat hij kamperen opzich niet leuk vindt en daarom minder zin heeft in de vakantie.
Geplaatst door: pup
, Datum:
06.07.2012 12:35
Het valt mij op dat dit probleem zich ineens voordoet, net voordat de vakantie begint. Hup, man ineens geen zin in vakantie.
Dit probleem moet toch al langer spelen dan vandaag of gisteren?
En vrouwlief knalt de problematiek dan maar direct op een forum, gezellig, kan iedereen meepraten en goedbedoelde adviezen geven.
Wat een treurnis.
Lieve mevrouw Sara, ga eens praten met elkaar voordat je ons deelgenoot maakt van jouw huwelijksperikelen.
Geplaatst door: Esther
, Datum:
06.07.2012 12:37
Wat zijn mannen toch egoistisch, ook mijn man. Zij hebben vakantie en zij willen rust hebben, zij hebben het hele jaar fulltime gewerkt dus mogen dan 3 weken rust hebben en wij dan als vrouwen? Hebben wij niet hard gewerkt? Ik werk inderdaad niet fulltime (3 dagen), maar heb daarnaast wel mijn kinderen waar ik nog voor zorg en het hele huishouden doe ik. Mannen wees niet zo egoistisch en ga ook juist een keer wat met de kinderen doen.
En dan lees ik hier op forum ook nog dat de vrouwen de mannen een keer een dag vrij moeten geven om lekker te doen wat hij wilt, never nooit.
Geplaatst door: Peggy
, Datum:
06.07.2012 12:44
Haha klopt Esther, mannen zijn heel egoistisch! Gelukkig genieten wij wel beide van de vakantie en van de kinderen. Mijn man wilt ook wat rust hebben op vakantie, maar hij wordt juist ontspannen als hij met onze kinderen bezig is dus dat scheelt.
Ik zou trouwens totaal geen zin hebben in de vakantie als ik dit kreeg te horen, waarom is het hard werken? Het moet toch juist leuk zijn met je kinderen om te gaan.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
06.07.2012 13:16
Wat ben ik toch een gelukkig mens met 2 fantastische kinderen en mijn man. Mijn man is mijn maatje, mijn zielverwant en de situatie die de topicstartster beschrijft herkennen wij niet. Wij zijn het eigenlijk altijd eens over onze vakantiebestemming en kunnen al pratend met elkaar prima tot edn compromis komen. Vakantie is voor ons heerlijk een paar weken met z'n vieren samen zijn en leuke dingen doen in ons eigen tempo!
Geplaatst door: sandra
, Datum:
06.07.2012 13:25
De eerste jaren vond ik kamperen met kinderen ook heel hard werken. Tóen wilde de drie-jarige wel helpen met afwassen, maar dat kostte dan weer heel veel tijd. En naar mate ze ouder werden wilden ze dat niet meer.
Nu is ons motto; Vakantie vier je met zijn allen.
En dat werkt. Ieder heeft zo zijn taak, en ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen zooi. De enige inspanning die het mij kost, is soms het aan hun afspaak houden van de kinderen. Echtgenoot en ik zijn het meestal eens over de dagbesteding. Hij sport graag op vakantie en ik niet. In overleg vinden we er altijd wel een moment voor. Soms gaat hij met de kinderen iets doen waar ik niets om geeft en dan blijf ik heerlijk een paar uur alleen op de camping.
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
06.07.2012 13:30
Naar mijn bescheiden mening is er met 5 kinderen van die leeftijd
geen tijd om eigen uitjes te doen.
Samen de taken delen ,genieten van elkaar en nadat de kinderen onder zeil zijn nog enkele uurtjes heerlijk ontspannen met een glas wijn(of 4 glazen),een boek de krant of gelijk wat.
Het kan tof zijn maar men moet het willen inzien.
Kindern worden vlug groot en die tijd komt niet meer terug.
Wij hadden maar 2 kinderen mee van die leeftijd.Dus kan mij wel voorstellen wat de (problemen)zorgen zijn met 5 kindren.
Geplaatst door: m
, Datum:
06.07.2012 13:35
Ik zou dat hele georganiseer, gecoördineer en opruimen achterwege laten. Krijg je vanzelf meer tijd. Kinderen kunnen best zelf wat taakjes doen en voor de rest zie je thuis wel weer. Het is vakantie, de onderbroekjes hoeven niet opgevouwen in de kast te liggen,
Ik ben wel nieuwsgierig naar dat organiseren. Maken jullie zoveel uitstapjes dat het zo'n gedoe meebrengt?
Geplaatst door: Car2
, Datum:
06.07.2012 14:13
Ik weet niet wat soort campings jullie altijd zoeken. Misschien is een camping aan een rivier een idee.
We zaten vaak de hele dag aan de rivier, dammetjes bouwen, visjes, mooie stenen zoeken, zwemmen, bommetje, waterspeelgoed.
Wil je zelf mee doen, dan kan dat. Dan doe je toch iets met het gezin, maar dat is toch niet zoveel georganiseer?
Onze kinderen hadden dan helemaal geen behoefte aan "uitstapjes".
's Avonds kon je ze haast bewusteloos in bed leggen, zo moe waren ze van het spelen.
Vraag: deden we dan de uitstapjes eigenlijk meer voor onszelf of voor de kinderen?
Geplaatst door: loes
, Datum:
06.07.2012 14:31
Tja is die 5 kinderen een keuze of is het een samengesteld gezin? Dat is al een heel verschil. Als het een bewuste keuze is neem ik aan dat je die samen maakt en dan weet je dat vakantie duur is en hard werken als je gaat kamperen. Als zo'n groot gezin van hem helemaal niet hoefde is dit waarschijnlijk een vorm van verzet.
Geplaatst door: Sara
, Datum:
06.07.2012 14:35
Wij zoeken meestal kleine campings waar de kinderen elkaar snel kennen. Zodoende hebben ze ook altijd een hele rits vrienden op de camping. Het is dus niet zo dat de kinderen zich vervelen; man verveelt zich...
En als je dan vraagt wat hij graag zou doen, noemt hij allemaal dingen die hij alleen wilt doen en geen een gezinsactiviteit. Dat vind ik jammer. Nogmaals, ik gun hem z'n uitje maar vind het jammer dat hij gezinsactiviteiten niet onder "leuk" schaart maar onder "druk en zeker niet ontspannend".
Ik realiseer mij dat het niet anders is en ik wil geen irritatie opwekken bij deze en gene dus ik zal hem zeker zijn activiteiten laten doen en zelf misschien ook een middag bij het zwembad zonder kinderen doorbrengen.
En dan maar hopen dat man bij de caravan niet in slaap is gevallen zodat de kinderen alsnog bij mij komen vragen ;-)!
, Datum:
06.07.2012 14:46
Wellicht doe je er goed aan om hem deze hele topic/discussie te laten lezen.