Vakantie - Sluitpost op begroting ? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: F
, Datum:
22.11.2011 18:10
Misvatting van jou Jan: Hierbij uit de voorwaarden voor teruggave:1.U gebruikte geneesmiddelen voor een bepaalde chronische aandoening in een minimale dagelijkse doses. Het medicijn moet wel voorkomen op de Wtcg-lijst met geneesmiddelencodes.
Staat ook keurig vermeld op de afrekening; vanwege medicijngebruik. Als jij aan die voorwaarde hebt voldaan heb je het automatisch ontvangen. Hoef je zelf niks voor te doen.
Geplaatst door: jan
, Datum:
22.11.2011 19:05
We wachten af, zou zeer welkom zijn.
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
22.11.2011 19:21
@F
Ik vraag het me ook een beetje af. Heb je het over de vergoeding van het CAK ? Hier ook 2 personen chronisch ziek, veel medicatie en altijd dik over het eigen risico heen. Krijgen echter pp maar 56,- retour. Heb ooit eens 300,- retour gehad, omdat ik dat jaar een aantal weken in ZH heb gelegen.
Geplaatst door: ajuin
, Datum:
22.11.2011 19:42
ook hier chronisch medicijn gebruikers, die GEEN geld krijgen, simpel omdat de beste medicatie niet onder de chronische lijst van Borst valt. Ondanks reuma dus toch alleen de kosten.
Geplaatst door: yvonne
, Datum:
22.11.2011 20:24
digi-oma, dat is hier in onze (multi-culturele) buurt ook zo. Een buurvrouw is handig als naaister, zet ritsen in en zo. Een Turkse buurman maakt auto's tegen een laag tarief.Een andere man doet de tuinen en snoeiwerk, ik vang kinderen op,we passen op elkaars dieren en allemaal met gesloten beurs. Leuk toch zo'n buurt? En we gaan allemaal op vakantie. Nog wel in ieder geval.
, Datum:
23.11.2011 13:04
Geplaatst door: ® digi-oma
, Datum:
23.11.2011 17:06
Dat stukje van Yvonne gaat over DIT jaar, 2011 dus, dat al bijna voorbij is. Inmiddels zijn de kabinetsplannen bekend voor 2012 en de periode daarna. Ook de credietcrisis is pas na mei echt op gaan spelen en toen hadden velen al hun vakanties vastgelegd.
Zo te zien aan de reacties op dit topic kan die uitslag er volgend jaar wel eens heel anders uitzien.
En natuurlijk zijn er mensen die het nog steeds voor-de-wind gaat of die een lease-auto met tankpas hebben. We lezen het in november 2012 allemaal wel.
Geplaatst door: jan
, Datum:
23.11.2011 17:26
En ondertussen blijven we plannen maken, voorpret is ook al heel wat. Reserveren doen we niet meer.
Geplaatst door: bregje
, Datum:
23.11.2011 17:34
Lease auto met tankpas is ook niet alles hoor, hebben wij jarenlang gehad. Je betaalt veel extra belasting en in het buitenland is de pas niet geldig. Wij hebben nu een eigen kleine auto en dat bevalt veel beter. In onze lease auto mochten ook de kinderen niet rijden, ook een groot nadeel.
En ik snap echt niet hoe mensen hun vakantie bij elkaar kunnen sparen met zegeltjes en muntjes, dat lukt mij dus echt niet.
Het gaat toch om honderden euro's, bij ons zeker 2000. Als ik al een potje met geld heb staan komt er weer een collectant langs, moet er iemand naar de fietsenmaker of komt de glazenwasser aan de deur.
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
23.11.2011 17:58
Dat lukt mij ook niet hoor Bregje ....
Campings & brandstof van deel van vakantiegeld
Boodschappen van mijn normale huishoudgeld
Potje is bedoeld voor de extraatjes in de vakantie
(Uitjes, boodschappen die duurder uitpakken, etc. etc.)
Tevens "hamster" ik van te voren (leuke 2=1 aanbiedingen en toiletartikelen) en dat gaat mee in de caravan
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
23.11.2011 18:08
Nou Bregje, tis maar net welke afspraken je met je werkgever maakt over de leaseauto. In mijn auto mogen mijn man en kinderen wel rijden en ik mag ook in het buitenland met de tankpas betalen. Maar dat de bijtelling veel van je salaris kost klopt zeker. Over een jaar ben ik aan de beurt voor een nieuwe auto en dan hoop ik dat de 20% regeling nog bestaat. Met een goedkopere auto kan dat voor mij zelfs 200 euro per maand schelen.
Geplaatst door: Anniek
, Datum:
23.11.2011 18:16
Bezuinigen doen wij niet, maar wij gaan niet onnodig uitgeven.
Wij hebben een caravan van 12 jaar oud en de banden hebben we pas 1 keer vervangen na 7 jaar. Verder hebben we de caravan pas 1 keer laten naar kijken (ook na 7 jaar) en willen we aankomend jaar ook weer keer Bovag laten keuren...We gaan maar 1 keer per jaar op vakantie met de caravan dus vinden het onnodig om om de 2 jaar de caravan te controleren, etc.
Op vakantie rijden wij gewoon via tolwegen, veel sneller en gemakkelijker en ja je moet tol betalen, maar rijd je via de binnenwegen verbruik je weer meer brandstof. De campings die wij bezoeken zijn campings met water (dus zwembad of rivier of zee). We geven voor 4 personen niet meer dan 40/50 euro per nacht uit. 1 keer naar Italie geweest en betaalden we 60 euro per nacht, vonden we teveel...dus doen we ook niet meer, allemaal onnodig extra kosten en de camping was niets bijzonders.
Aankomende zomer willen we waarschijnlijk naar camping Les Cigales in Le Muy (Cote d'Azur)
Geplaatst door: Anniek
, Datum:
23.11.2011 18:21
En zo hebben we wel destijds een nieuwe caravan aangeschaft, maar niet de duurste. Verder nemen wij een niet al te zware auto + motor, want voor die ene keer dat we gaan met caravan vinden wij het onnodig om een zware auto te kopen. Zo hebben we nu een opel astra 1.6 16v die onze caravan van volgens mij max. 1200kg goed kan trekken!
Geplaatst door: MAB
, Datum:
23.11.2011 22:10
@Daphne Fijn dat je kunt onderhandelen met je werkgever over je leaseauto. Mij en mijn meer dan 1.000 collega's lukt dat echt niet hoor. Bij ons is de regeling gewoon dat de tankpas in het buitenland niet gebruikt kan worden.
@all over binnenwegen verbruik je misschien wat meer brandstof dan over de tol maar ik denk dat dat verschil vrij klein is. Ten eerste rij je veelal 70 tot 90 waar je over de tol toch vaak net wat harder (of best veel mensen zie ik altijd, véél harder). Op de tol is het klimmen wat minder, dat is weer positief voor tol. En al vaak gezegd, brandstof is aan de tol duurder. Maar even een simpele som, over de tol zou ik enkele reis 107 tolgeld kwijt zijn. Zoveel gebruikt mijn auto bij tol mijden echt niet extra hoor. Bovendien is binnendoor voor mij korter.
Geplaatst door: henny
, Datum:
23.11.2011 22:16
wij gaan wel met vakantie maar moeten het wel rustig aan doen.
Onze beide dochters zitten op het HBO en daar gaan heel wat centjes heen. Wij kamperen met een tent en kamperen op kleine rustige campings max 20 euro pn. We boeken niet ,we kijken op het laatst waar het mooi weer is. Af en toe uit eten en we wandelen , fietsen veel dit is voor ons echt vakantie
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
23.11.2011 23:01
de vakantie in 2012 is voor mij ook nog maar een vraagteken.
ik rijd een Hyundai H200 en dat was toch echt een redelijke kostenpost
heen en terug naar Argeles sur mer kostte €800 aan brandstof en tol.
nu is hij aan vervanging toe en word het waarschijnlijk een vw transporter 2.5tdi
je kan geld maar 1 x uitgeven dus word het of geen of een budget vakantie in frankrijk
andere mogelijkheid is een kortere vakantie in de ardennen
, Datum:
24.11.2011 07:23
Wim kijk ook eens aan de meest Noordelijke kust van Frankrijk,rondom Calais. Daar is het echt nog heel goedkoop.
Een huisje daar kost de helft van een huisje aan de Belgische kust. En je bent weinig kwijt aan benzine en overnachtingen.
Geplaatst door: jan52
, Datum:
24.11.2011 08:40
Anniek, het meerverbruik mbt het rijden over bijvoorbeeld RN is te verwaarlozen. Over de tol wordt veel harder gereden en men betaald uiteraard een ferme tolheffing. Daarbij zijn de brandstofprijzen erg hoog. Over de RN rijdend is de snelheid lager en betaalt men geen tol. Daarbij zijn de brandstofprijzen langs die wegen ook een stuk lager. En met een beetje mazzel kom je een grote supermarkt tegen waar je kunt tanken, dat scheelt vaak aanmerkelijk. Door de stijgingen en rotondes zul je wat meer verbruik hebben maar dat weegt echt niet op tegen het rijden over de tolweg. Het grootste voordeel is, en voor sommige mensen is dat heel belangrijk, het sneller op de plaats van aankomst zijn.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
24.11.2011 09:10
Aanvulling op mezelf... En over onze route vind ik binnendoor ook veel mooier dan over de tol. Ik geniet dan echt van de reis terwijl ik de tol dodelijk saai vind. En dan heb ik zelfs nog nooit in de file gestaan op de tol (binnendoor trouwens ook niet) en voor tolpoortjes heb ik ook nooit langer dan een paar minuten stil gestaan.
Geplaatst door: loes
, Datum:
24.11.2011 10:25
Voor ons geen RN hoor, veel te gevaarlijk, de meeste aanrijdingen vinden daar plaats. Alleen al dat gevaarlijke inhalen. Ik vind de tolwegen heerlijk, fijne toiletten en parkeerplaatsen en het rijdt gewoon lekker en goed door.