Sepkey/card: onding of aanwinst? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® marie 
, Datum:
27.09.2011 19:36
Ok ivo, dan ging het op jouw camping anders, en dat lijkt me idd onhandig.
Met zn drieen op 1 muntje vindt ik trouwens wel stoer :), vooral als het van die kleine hokjes zijn .
Maar nee, wij hadden geen negatief gevoel bij die sepkey, het was alleen ff wennen.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
27.09.2011 20:40
Jen: Nog een probaat middel is dat er geen ophangbeugel is voor de douchekop. Wil je douchen hoor je hem boven je hoofd te houden. Dan ben je pas snel klaar.Camping La Ferme des Hauts Frênes in Eaux Puiseaux
Geplaatst door: Car2
, Datum:
27.09.2011 20:53
Ooit een camping waar je aan een kettinkje moest trekken. Liet je los, dan stopte de watertoevoer. Wel onhygiënisch als je erover nadenkt.
Maar daar bond je dan weer een verlengtouwtje aan, die je aan je voet vast maakte en maar strak houden.
Geplaatst door: Jasper
, Datum:
27.09.2011 20:54
En dan heb je op (vooral Nederlandse) campings nog de digibeet-eigenaren die heel trots zijn op dat systeem en het ook laten doortellen als je koud water aftapt. Reclameren helpt dan niet want de bedoeling van het systeem ontgaat hen.
Nee, dan heb ik liever het in praktisch heel Frankrijk ingeburgerde systeem van de drukknop, al dan niet ook te verdraaien naar heter of kouder. Op de tast vind je dan de knop om de shampoo uit je dikke bos haar te spoelen.
Ik heb wel eens het idee dat we in ons land een beetje doorslaan naar het motto: als het maar electronisch en duur is, is het goed.
Ik ga wel naar een ander land om te douchen :-)
Geplaatst door: petra
, Datum:
27.09.2011 21:13
op div nederlandse campings het keysysteem meegemaakt, de tijd die je kunt gebruiken is vaak erg kort, kan me voorstellen dat dames met lange haren bijv echt tijd te kort kunnen komen.
wat je in dit soort gevallen vaak ziet, dat ouders met kinderen, na het avondeten nog even richting zwembad vertrekken en daar douchen
daarbij heb ik bij de door ons bezochte campings echt nergens, maar ook nergens iets gezien wat ook maar leek op een verlaagd stageld
als ik ook maar enigzns kan vermijdt ik dit soort campings
Geplaatst door: rockfire
, Datum:
27.09.2011 21:24
Op zich heb ik het niet zo voor een key of card. Ook al niet voor douchemuntjes. Ik verwacht gewoon dat iedereen zelf zijn verantwoordelijkheid neemt.
Maar ik begrijp wel dat het ingevoerd word. Deze zomer nog meegemaakt. Kinderen maakten van de douches gebruik als speelruimte of gingen een paar minuten in het veel te koude zwembadwater en dan weer onder een warme douche om op te warmen. Waardoor ze misschien wel 10 douches namen op een dag. Gevolg zij verspillen nutteloos water, en mensen die willen douchen kunnen niet. En dit vermijd je met zo'n ding. Helaas zou dit niet nodig moeten zijn, als de ouders hun verantwoordelijkheid nemen.
Geplaatst door: Marion
, Datum:
27.09.2011 22:14
rockfire, je kunt die kinderen daar toch op áánspreken en ze de douches uitsturen? Als ze alleen met hun zwemkleding aan onder de douche staan,hebben ze daar niets te zoeken !
Geplaatst door: bas
, Datum:
27.09.2011 22:28
Je kunt ook zorgen voor een aangenaam warm zwembad zodat die kinderen niet ijskoud zijn.
Geplaatst door: ® Herma 
, Datum:
28.09.2011 09:24
De genoemde camping Le Mondou werkt idd met sepkey's. Je krijgt p.p.p.d. een x aantal waterpunten. Ook voor 3 x p.d. de afwas Dit is bij de overnachtingsprijs inbegrepen. Is je kaart te vroeg leeg moet je bijkopen.
Wij kregen 2 kaarten ( 6 pers) en hadden ruim genoeg aan het aantal punten dat er bij hoorde.Op deze camping dus puur om het overdadige watergebruik terug te dringen.
Wij houden niet van dit systeem aangezien je dan niet met meerdere te gelijk kunt gaan douchen of een deel douchen de ander bv de afwas. Dan moet je ook altijd je kinderen controleren of de sepkey is mee terug gebracht. Vooral met kleine kinderen vonden wij het lastig. Als ze waren gevallen en wilde je ze schoonmaken met wat lauw water moest je eerst weer naar de caravan om dat ding te halen.Het is voor ons zeker een reden om niet naar een camping met dit systeem te gaan.
Le Mondou stonden we 2 nachten dan "overleef" je het wel maar voor langer zou het voor ons te veel ergernis geven.
Geplaatst door: rockfire
, Datum:
29.09.2011 12:58
@Marion,
Dat kan je inderdaad. Maar als de ouders, aan hun kinderen zeggen, ga maar in het zwembad spelen, daarna kan je wel weer opwarmen onder de douches, dan heb je het wel gehad.
Met key/card zou dit wel opgelost zijn.