Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Johan
, Datum:
11.01.2014 00:21
Ik werk een jaar met Windows8. Het deel met de Windows Apps gebruik ik eigenlijk niet zoveel. Vrijwel alles gaat via het bureau blad en dat wijkt niet zoveel af van Windows 7. Het is in het begin wel even zoeken waar je het configuratiescherm en andere zaken kunt vinden. Het is even wennen, maar als je er eenmaal aan gewend bent, dan zul je het waarschijnlijk prima vinden. Ik heb een notebook met Touch screen en full HD resolutie. In sommige gevallen is het Touch screen wel makkelijk, maar niet essentieel. De HD reresolutie (1920x1080 pixels) vind ik wel prettig. Ook is het even wennen met Office 2013. Dus neem even de tijd om uit te vinden waar de benodigde zaken nu verstopt zijn. Een Solid State Drive vind ik wel heel prettig. Mijn notebook start binnen 2 seconden!
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.01.2014 00:26
dat je een solid state drive lekker snel op vindt starten snap ik, maar dat voordeel heb je ongeacht het besturingssysteem. Win XP, Linux en Mac (eigenlijk een veredeld linux)zullen daar ook supersnel mee opstarten
Geplaatst door: Johan
, Datum:
11.01.2014 10:25
Als je een ander besturingssysteem dan Windows wilt gebruiken moet je wel opletten dat de programma's die je wilt gebruiken ook voor dat besturingssysteem geschikt zijn.
Geplaatst door: Raoul
, Datum:
11.01.2014 12:05
Heerlijk weer in Zuid Limburg , strak blauwe lucht ,zon en 9 graden . Dat lokt naar een wandeling en aansluitend een terrasje pikken
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
11.01.2014 12:33
West-Friesland: Stortregen en grauw; niks aan!
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
11.01.2014 12:39
Vianen , Midden Nederland.
grauw met af en toe een bui, niets aan dus.
Ik ga maar ff een paar ganzen slachten die net door een jager bij mij in de achtertuin gelegd zijn.
vanavond dus lekkere stoofpot gans
Geplaatst door: CF
, Datum:
11.01.2014 13:57
Omgeving Leiden, volop zon, strakblauwe lucht!
Geplaatst door: connie
, Datum:
11.01.2014 14:01
DenHaag, lekker zonnetje en 7 graden.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
12.01.2014 13:49
Ik weet niet of we dit voorjaar de krokussen nog in het gras zullen kunnen zien.
Gras staat inmiddels veel te hoog.
We hadden voor de Kerst misschien toch nog moeten maaien ;-)
, Datum:
12.01.2014 14:21
Twijfel, twijfel... wel of geen winterbanden?
Toch maar besloten ze te bestellen want je zult zien... heb je ze niet dan krijgen we alsnog een barre winter. Komende donderdag worden ze onder de auto geplaatst. Dit schrijf ik met het zonnescherm naar beneden anders zie ik niets op het beeldscherm!!!
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
12.01.2014 14:44
Ja, winterbanden...Wij hebben ze er afgelopen vrijdag voor de eerste keer onder laten leggen. Was zo gebeurd. Ben benieuwd of ik verschil merk.Is best een dure grap.
, Datum:
12.01.2014 15:30
Onder onze vorige auto's hebben we ze ook altijd gehad en het scheelt (bij vorst en sneeuw) echt. NIET bij het remmen hoor, maar je hebt wel beter grip op de weg. Drie jaar geleden in de buurt van Vijfhuizen plotseling heftige sneeuwbuien en hele Nederland werd verrast en werd ontregeld. Iedereen glibberde van links naar rechts en wij tuften rustig (heel rustig) door.
Heen bij droog en mooi weer was nog geen uur en terug in de sneeuw bijna zes uur. We hebben de banden compleet met velgen aangeschaft (inderdaad duur), maar twee maal per jaar alleen banden wisselen is ook niet goedkoop en niet zo goed voor je banden.
Kunnen we weer jaren voort.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
12.01.2014 19:00
als het glad wordt merk je absoluut verschil. Ik moet altijd even "omhoog" rijden wil ik mijn wijk in. Voorheen het punt om lekker te glibberen en weg te schuiven, met winterbanden neem ik die verhoging met gemak. Bij supermarkt parkeerterrein zie ik zo wie er winterbanden heeft of niet bij het wegrijden als er sneeuw ligt. Je hebt de ploeteraars waarvan je hoopt dat ze in godsnaam met hun bezuiniging niet tegen jouw auto wegschuiven en je ziet ze met winterbanden soepel wegrijden.
, Datum:
12.01.2014 19:12
Het hebben van winterbanden is geen enkele garantie voor een leuke winter, dus ik kan niet beloven dat je het merkt, maar in de sneeuw merk je beslist verschil.
Geplaatst door: Cora
, Datum:
12.01.2014 19:18
Ik heb ze er een paar weken geleden onder laten zetten omdat ik oud en nieuw ben wezen vieren bij mijn vrienden in Duitsland, hier in Nederland rij ik amper omdat alles in de buurt zit. Tja, zonde van het geld? We zullen zien. Volgens Nu.nl waren de voorspellingen van winterweer voorbarig.
, Datum:
15.01.2014 17:18
Gisteren naar het museum van Ton Schulten in Ootmarsum geweest.
Stond al jaren op m'n verlanglijstje. Ootmarsum is - ook in deze rustige periode - een ontzettend mooi dorp/stadje. Kende 't al van vroeger. Nieuwe museum Ton Schulten is echt een aanrader (heb me er urenlang prima vermaakt). Toegangsprijs heel redelijk en restaurant idem. Maar wat ligt Ootmarsum een eind van West-Friesland af.... poeh. We hadden gelukkig prima weer daar; zonnetje en lekker warm. Kortom: aanrader wanneer je toch in die regio bent.
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
15.01.2014 20:14
@digi-oma, tja ik woon in die regio,Twente. Dat is ongeveer 175 km van West-Friesland. Is dat ver?? En wat is ver, als je het mooie Ootmarsum als doel hebt.
, Datum:
15.01.2014 23:30
Was ook niet erg, maar vanaf ons toch 200 kilometer en dan heen en in het schemer weer terug.... heen via Zwolle, Nijverdal en rond Almelo... was wel erg druk, dus terug via Hardenberg naar Zwolle, Kampen, Dronten etc.; scheelde een stuk. Ootmarsum kende ik wel en nog steeds een schitterende streek daar. Museum al bezocht? Aanrader!
, Datum:
16.01.2014 00:31
De weg Almelo-Zwolle heb ik gelukkig nooit nosig, maar Ootmarsum is geweldig. Bij Schulten ben ik nog niet geweest. wij zijn fan van de glaskunst van Annemiek Punt, die daar haar atelier heeft: http://www.annemiekpunt.nl Maar er zitten daar nog veel meer kunstenaars en galeries, mede daardoor is het er ook 's avonds gezellig. En dat in de altijd relaxte sfeer van het prachtige Twente.
, Datum:
16.01.2014 00:41
@Digi-oma: herinner ik me goed dat jij campert? dan had je in Tubbergen ook gratis kunnen overnachten. Of een paar kilometer de andere kant op, want in Duitsland mag je gewoon in je auto slapen....
En anders hebben ze bij vakantiepark 'n kaps daar in de buurt trekkershutten, waar je voor een habbekrats slaapt.