Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
08.07.2011 16:58
Fijn, Irene, hier ook een zoon die over is, joehoe, er waren er in zijn klas toch 2 die een jaar over moeten doen en 5 die voorwaardelijk over zijn.Dat is weer een zorg minder.Lekker vakantie houden nu!
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
08.07.2011 16:58
Ilse, gefeliciteerd.
En alle anderen ook.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
08.07.2011 18:37
Super Ilse, was het moeilijk?
Fijn, al die blije kinderen die over zijn. En jammer voor de zittenblijvers. Soms gewoon hard nodig om nog een jaartje langer erover te mogen doen.
Geplaatst door: ® ilse
, Datum:
08.07.2011 18:45
Dank jullie wel voor de felicitaties. Had de stof wel onder de knie, maar was zo bang om een black out te krijgen! gelukkig niet het geval. Kon achteraf niet zeggen of ik het nu moeilijk of makkelijk vond.
Het is ook zo lang geleden dat ik op school heb gezeten, dus dat was weer allemaal wennen. Echt weer leren om te leren...
Maar de buit is binnen en nu thuis aan de slag!
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
10.07.2011 02:00
Ilse gefeliciteerd!
Irene,ik heb je inmiddels geloof ik wel vier mailtjes gestuurd, ik denk dat bij de laatste het juiste artikel zit!
Geplaatst door: javi
, Datum:
10.07.2011 02:03
Goede morgen Lilian
Weer terug?
, Datum:
10.07.2011 12:33
Lilian bedankt voor al je (nachtelijke) zoekwerk!! Ik kan voorruit.
, Datum:
12.07.2011 01:30
Ha, ha, het viel nog wel mee met dat gezoek :-))
Javi,wat bedoel je?
Ben benieuwd of er de laatste tijd nog iemand op camping les Clorinthes in Crest is geweest.
Jaren en jaren geleden daar eens geweest.Toen moest je nog een pan meenemen als je patat ging halen.Mijn man bleef maar weg en weg,het duurde zeker een drie kwartier totdat hij uiteindelijk terug kwam en ze hem de patat in krantenpapier hadden gelegd.
Ze konden hem destijds niet aan het verstand brengen dat hij even een pannetje moest halen.Zijn frans is inmiddels wat beter geworden. :-)
Geplaatst door: javi
, Datum:
12.07.2011 15:05
Ik miste je een paar dagen hier.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
12.07.2011 15:24
Was vanmorgen even in een tuincentrum bij Purmerend en liep via de tuin- en terrasmeubels naar de kassa. Verplichte route; jullie kennen dat wel. Kwam langs zo'n immense loungeset (best wel mooi, van "gepoederd rotan" en leuke kussens. Daar stond bij: AFGEPRIJSD van 2799 euro naar 1250 euro.
Dacht alleen bij mezelf...je zult zo'n set een paar weken geleden gekocht hebben voor de volle mep! Dan wil je toch huilend op de grond gaan zitten! Neem aan dat dit tuincentrum ook op genoemd setje geen verlies leidt.
Ik houdt het voorlopig bij mijn oude houten bankjes en tafel; dit voorjaar van bruin naar zachtgrijs geverfd; ziet er prima uit en zit ook goed.
, Datum:
12.07.2011 15:59
Herkenbaar. Ik kocht gisteren een erg mooi shirt van 45 voor 22,50. Vandaag post: nu alles voor de helft van de helft......
Gelukkig trof vandaag ik lekkere tubes douchegel van Kneipp voor 1 euro. Meteen het hele rek leeggekocht ;-)
Geplaatst door: ® marion e.
, Datum:
12.07.2011 16:08
@lilian,
Even hier "inbreken".
Ben in het voorseizoen op camping Les Clorinthes in Crest geweest.
Heb geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om patat te halen, maar er was een snackbar waar je o.a. patat, fricandel,loempia etc. kon halen.
Heb toevallig gezien dat een bestelwagentje met het opschrift: "Heimweesnacks.com" :-) de spullen kwam bezorgen.
Ik heb niemand met een pannetje zien lopen, wel met schaaltjes en de campingbaas bezorgde soms zelfs de bestelling op de plaats.
, Datum:
13.07.2011 23:47
In Juni op de Camping Municipal in Trélévern in Bretagne (mening al gegeven). Half uurtje tevoren even naar het restaurantje bij het haventje direct naast de camping en patat bestellen. Zelf schaal of pan meenemen en de mevrouw doet er dan aluminium folie over tegen het afkoelen.
Perfecte patatjes en voor een prijs waarvan je echt niet wakker ligt. Wij hadden samen meer dan genoeg aan 2 euro patat (bak vol) bij onze sla.
, Datum:
13.07.2011 23:54
Iets heel anders... morgen 14 juli gaat de Tourkaravaan via Arreau en Cadéac naar de Hourquette d'Ancizan. Volgens mijn man en mij het allermooiste stukje van de Hautes Pyrenées.
't Zal er mogen ongetwijfeld beredruk zijn, maar normaliter lopen daar de ezeltjes, koeien, paarden, schapen etc. gewoon los door elkaar heen. We gaan er ieder jaar heen en voor ons komt dit gebied wel heel dicht bij wat je je zou kunnen voorstellen bij "Het Paradijs.. Donkergroene bossen, grazige weiden, klaterende beekjes en glooiiende hellingen.. als ik ooit als koe of paard terugkom dan graag daar!
Nog een paar weekjes...
, Datum:
14.07.2011 00:06
Geweldig he! Vandaag ook zo genoten van de beelden rondom Toulouse. En van het park Cap Decouverte nabij Carmeuax en Blaye les mines.
Geplaatst door: Keesjuh
, Datum:
14.07.2011 00:24
Vooral die regen van de afgelopen dagen in die regio doet me niet meer verlangen naar Frankrijk.
Geplaatst door: mar
, Datum:
15.07.2011 22:41
irene ik schaam me diep..maar ik kan wederom de campings in de nievre niet vinden die op jouw lijstje staan. Je hebt ze voor me neergeschreven in dit topic deel 2..maar daar kan ik het niet vinden..zoek ik net dat departement door..kom ik er weer niet achter.. Jij hebt er 4-5 bij je favorieten staan in dat departement..mag ik ze nog 1 keer????
Geplaatst door: Marlies
, Datum:
15.07.2011 22:59
, Datum:
15.07.2011 23:42
Dank je Marlies en succes ermee ;-)
Inmiddels zijn mijn lijsten opgeschoond. Alles nog eens kritisch bekeken en aangepast aan het reizen met twee personen en de hond.
Was een flinke klus, maar dit heet ook voorpret.
, Datum:
16.07.2011 05:12
Mijn favorietenlijstje is inmiddels zo groot en lang geworden dat ik nog wel een tweede leven nodig heb om die lijst af te werken :-))
Javi,ga jij nog de Tour van dichtbij bekijken?