Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Martin
, Datum:
29.04.2013 22:46
Nou Jen, juist in deze tijden is het goed om een verbindend vorstenhuis te hebben.
Een republiek zal echt niet goedkoper zijn, en in het buitenland minder opleveren.
Stel je voor, Nederland een republiek een Rutte als president, nee daar wordt Nederland beter van.
Volgens mij krijg je dan alleen maar meer tegenstellingen.
Maar, financieel mag er wel een op de rem getrapt worden, maar dat gebeurt al, de omvang van de koninklijke familie die een staatstoelage ontvangt is al kleiner geworden.
Nu nog zelf betalen aan de privé reizen en onderhoud aan de Groene Draeck.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
29.04.2013 22:54
Nou, ik zal ook blij als die onzin achter de rug is.
't Zullen best aardige mensen zijn maar ik heb er niks mee!
Trouwens als het goed is moet Maxima ook nog de Argentijnse nationaliteit bezitten.
Argentijnen kunnen volgens mij niet hun nationaliteit inruilen voor een andere. Heb ik ergens een keer jaren geleden gehoord/gelezen.
Daar zou die meneer met dat peroxide-kapsel eens wat aan moeten doen.
Ben nu 68 maar ben al vanaf m'n twintigste republikein.
Was nog niet zo lang geleden in Duitsland en vroeg aan mijn schoonzus hoe gedacht werd over monarchisten.
Nou, die waren een beetje wereldvreemd en eigenaardig.
Hier is 't net andersom.....
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
29.04.2013 22:55
Oh ja, het republikein zijn heeft bij mij niks te maken met geld maar alleen met principe!
Geplaatst door: Jen
, Datum:
30.04.2013 09:02
Op zich ben ik niet tegen dit gezelschap. Maar dan als marketinginstrument waarin een klein handelsland zich kan onderscheiden. Mensen(ook regeringleiders) geloven graag in sprookjes. Tot zover eens met Martin. Geen politieke invloed. Het koningshuis kost ca. 110 miljoen! euro per jaar inclusief onderhoud gebouwen/paleizen e.d. Die laatsten zouden we ook onderhouden als republiek, als historisch erfgoed. Zonder dat kost het ca 30 miljoen p.j..Daar kan je heel wat (ex-)presidenten op de Balkenede norm van onderhouden. De (rijkste)familie woont,leeft, reist geheel gratis en krijgt ook nog een idioot groot bedrag toe.(moesten nog om een gulden vragen op de vrijmarkt jaren geleden) Belasting betalen ze niet of weinig want de ontwijkroutes(legaal)weten ze wel (Christina, Margriet).
Het zullen best aardige lieden zijn maar het gepamper is totaal doorgeschoten door het onderkruipige gedrag van de mensen om hen heen.
De bezem erdoor.
Geplaatst door: connie
, Datum:
30.04.2013 11:26
Met een pennestreek hebben we een full house ;-)
Geplaatst door: ® Marite
, Datum:
30.04.2013 11:44
Voor mij is het dubbel:
Ik ben vandaag 33 geworden, geboren op de kroningsdag van Beatrix, en op de verjaardag van mijn eigen moeder, die op dat moment 26 werd. Ik ben niet koningsgezind, maar heb het altijd heel bijzonder gevonden om een dag als deze (samen) jarig te zijn. Alleen al vanwege de sfeer, de feeststemming, het feit dat veel mensen vrij zijn, leuke festiviteiten enz.. Voor mij en ons gezin vind ik het persoonlijk jammer dat het de laatste keer is dat het op 30 april is. In het algemeen is mijn mening anders, en hoeft het voor mij niet zo dat iemand een aangeboren functie bekleed, ook gezien het geld dat het allemaal kost.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
30.04.2013 12:02
Ben geen monarchist. Maar...heb de laatste jaren veel zien veranderen in dit land waar volgens mij niemand blij of beter van is geworden. Daarom...van mij mag DIT zo blijven.
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
30.04.2013 12:21
Miljoenen uitgeven aan een "feestje" terwijl anderen naar de voedselbank moeten om in deze monarchie te kunnen overleven. Hoezo wereldvreemd? Als ik kijk naar wat er in de zorg bezuinigd moet worden zou er in mijn optiek wat zinvollers met dat geld gedaan kunnen worden.
Geplaatst door: ® ina1
, Datum:
30.04.2013 12:31
En met een een republiek zal dat anders zijn?
Lijkt me naief gedacht.
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
30.04.2013 12:47
Ik vind het prijsverschil tussen republiek en monarchie nogal meevallen:
http://www.republikeinen.org/kosten.php
Netto dus zo'n 13 miljoen.
Als ik dan zie wat het koningshuis doet voor ons land en samenleving, mogen ze van mij blijven!
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
30.04.2013 12:51
Voor- en tegenstanders zullen het nooit eens worden over dit onderwerp..
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
30.04.2013 15:11
het salaris van een beetje voetballer die amper 21 is, vind ik veel maffer dan wat er uitgegeven wordt aan het koningshuis.
("als we dat nou eens aan de zorg besteden")
Als we er nu weer 30 jaar mee klaar zijn... je zult maar elke 4 jaar dat gedoe hebben zoals in de VS...
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
30.04.2013 15:50
Toch vind ik Koningin Maxima een vriendelijke vrouw.
En gekleed door een Belg hé !!!!
Geplaatst door: tineke
, Datum:
30.04.2013 16:02
Geplaatst door: karla
, Datum:
30.04.2013 16:06
Dinsdagochtend droeg koningin Máxima nog een creatie van de Belgische modeontwerper Edouard Vermeulen.
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
30.04.2013 23:01
Even een gedag na deze gedenkwaardige dag en op naar een nieuwe maand,
connie
Geplaatst door: ® ina1
, Datum:
01.05.2013 20:31
Vandaag dag van de arbeid
Voor de verandering
, Datum:
03.05.2013 23:52
Zo morgen ff een weekje op het gras zitten.Lijkt wel mooi weer te worden :-)
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
04.05.2013 09:42
Geniet ervan, niet teveel van het gras snoepen;-)
, Datum:
04.05.2013 10:03
Hahahaha ik snoep wel van iets anders ;-))