Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
25.12.2012 00:43
Veel plezier Connie; vroeger veel met de kinderen in Lochem gekampeerd. Pas op voor "De Witte Wieven..."
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
25.12.2012 01:04
Geplaatst door: connie
, Datum:
25.12.2012 01:17
, Datum:
25.12.2012 01:38
Nee, joh!! Die ene Maria is zijn moeder en die andere was een volgeling.
Hoewel, er zijn dus 4 evangelies: Mattheus, Marcus, Lucas en Johannes.
Maar ze hebben in een grot in Egypte oude gnostische geschriften gevonden.
Zijn daar waarschijnlijk verstopt toen het gnosticisme verboden werd door de Roomse kerk. Vierde eeuw geloof ik.
Daar zit dus een evangelie tussen waar gemopperd wordt door de apostelen.
Er wordt gezegd dat Jezus meer houdt van Maria Magadalena dan van hen.
Want (WANT) hij kust haar op de mond!!!!!
En dat kan/mag dus niet volgens de officiële roomse leer!
Dus verbieden dat boek!
Meer informatie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nag_Hammadigeschriften
, Datum:
25.12.2012 01:48
Uit het evangelie van Filippus:
[Jezus hield op een andere wijze] van Maria
dan van [de andere] leerlingen,
en hij kuste haar vaak.
De overige [leerlingen zagen hoe hij van Maria hield]
en vroegen hem:
"Waarom houdt u meer van haar
dan van ons allemaal?"
Er moet nog een ander evangelie zij waar gezegd wordt dat Jezus Maria op de mond kust. Weet even niet welk evangelie.
Mijn vrouw verklaart mij voor gek!
Ik, een atheïst, lees alles wat maar te vinden is over het vroege christendom.
, Datum:
25.12.2012 01:59
Nee, Jan, maar het was wel een gelijksoortig beeld. Je krijgt morgenochtend de foto van me. Het beeld stelt een gekruisigde Jezus voor met aan de ene kant een dame in witte japon met blauwe mantel... nogal duidelijk, dat is zijn moeder Maria.
Aan de andere kant een dame in roze/rood met groen. Dat is dus Maria Magdalena. Toevallig kwam ik het beeld in het klein tegen bij een soort Brocante hier in Nederland en ik heb 't gekocht.
Het verhaal wordt nog meer bizar... gisteravond nog eens gekeken bij Bugarach (dat nog steeds bestaat, net zoals de rest van de wereld) en na wat doorklikken kwam ik bij een Nederlander terecht die in Rennes-le-Chateau woont (jawel waar dat duivelse doopvont staat waarvan je een foto plaatste) en die man weet heel veel van het gedoe daar over de Pic Bugarach, maar... blijkt ook een boek geschreven te hebben over Maria Magdalena.
Is het cirkeltje weer rond. Na de Kerstdagen eens contact met hem opnemen.... wordt vervolgd.
Geplaatst door: ® kea
, Datum:
25.12.2012 12:57
Over de vrouwen van Jezus zijn heel veel verhalen. Een ervan is dat Jezus was getrouwd met Maria Magdalena (Maria van Magdela een klein dorp). Toen Jezus stierf was na enkele dagen zijn graf leeg. Door een rijke oom (Jezus komt uit een rijk koninklijk geslacht van David) is Maria Magdalena (ze zou ook op dat moment zwanger zijn )geholpen om het lichaam van Jezus in een boot te plaatsen en ze is naar Frankrijk vertrokken. In zuid Frankrijk kom je veel verhalen over Maria Magdalena tegen en er zijn vele kerken naar haar genoemd.
Een andere vrouw die ook voorkomt bij Jezus is de moeder van
Maria, zij heet sint Anna. Er is ook een verhaal dat sint Anna uit Bretagne komt in Saint Anne d' Auray is zij geboren en zwanger naar het heilige land vertrokken en daar heeft zij Maria gebaard ! Er zijn nog duizenden andere verhalen. Er is een site "terug naar de bron"waar ook veel informatie over staat.
, Datum:
25.12.2012 14:13
Geplaatst door: frank
, Datum:
25.12.2012 16:20
, Datum:
25.12.2012 16:41
In onze bibliotheek staan een stel lijvige boekwerken waarin alle apocriefe "bijbel"-verhalen worden behandeld.
Elke snipper papier dat gevonden is wordt uitgeplozen en uitgelegd.
Er is af en toe geen touw aan vast te knopen omdat we gewoon te ver afstaan van de gedachtewereld van de gnostici in Egypte.
Geplaatst door: Tonio
, Datum:
30.12.2012 03:33
Ik vind het heel klantvriendelijk als campings de moeite nemen hun website in het nederlands te vertalen. Om deze vertaling moest ik wel lachen:
"sanitaire avec nurserie" is geworden "sanitair met kwekerij" !
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
30.12.2012 11:49
Leuke vertaling. Moet je vooral in beelden denken ;-)
, Datum:
30.12.2012 13:07
Champignons of zo, Irene?
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
30.12.2012 14:24
Wietplantjes, kindjes maken, ik kan heel levendig fantaseren ;-))
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
30.12.2012 19:34
mooi weekje gehad in de achterhoek!mooie huizen en geen torenflats en stil joh.Allemaal kleine dorpen bezocht en mooie foto's gemaakt.Totaal anders dan Denhaag.Maar mooi...
Ik was vast bij jullie in de buurt.
connie
Geplaatst door: irene1
, Datum:
01.01.2013 00:41
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
01.01.2013 00:56
Gelukkig nieuwjaar!!!! Dat het maar voor iedereen weer een mooi kampeerjaar mag worden.
Gr. Daphne
Ps: bij sanitair met kwekerij denk ik dat ze willen waarschuwen voor beschimmeld sanitair :
Geplaatst door: ® Ri@
, Datum:
01.01.2013 02:12
Vanuit Zwolle wensen wij iedereen een Heel Gelukkig Gezond 2013 !
Geplaatst door: irene1
, Datum:
01.01.2013 02:13
Geplaatst door: connie
, Datum:
01.01.2013 23:42
Alle goede wensen voor forumvolgers maar zeker gezondheid...