Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
08.06.2012 11:24
Geplaatst door: petra m
, Datum:
09.06.2012 18:56
Wat een ellende met het voetballen. 0-1 achter van de Denen. En manlief maar lachen, hij haat voetbal. Zit ik hier in mijn oranje jurkje. Pff Als ze zo doorgaan, kunnen we inpakken en wegwezen.
Geplaatst door: Brend@
, Datum:
09.06.2012 18:58
Komt goed Petra, ze kunnen het wel! Beetje slap begin, maar krijgen nu op hun donder van Bert. Pff ik zit hier ook in 't oranje te zweten hoor. Zo naar een verjaardag, hoop dat ze winnen, anders ben ik vanavond niet zo vrolijk.
Geplaatst door: Seth
, Datum:
09.06.2012 19:03
Hoe laat speelt Nederland ?
, Datum:
09.06.2012 19:06
Nu, 2e helft is net begonnen.
Geplaatst door: Seth
, Datum:
09.06.2012 19:11
Ja ik weet , zit ook te kijken , maar wanneer beginnen ze dan nu echt ?
, Datum:
09.06.2012 19:16
Haha, het had al 6-1 moten staan. Huntelaar moet erin, misschien dat hij wel raak schiet.
Geplaatst door: gerd@
, Datum:
09.06.2012 19:19
tip voor Bert.... HUNTELAAR D'R IN !!
( roept mijn man vanuit z'n stoel ) ;-))
Geplaatst door: ® cimeroni
, Datum:
09.06.2012 19:19
Dit voetbalfeestje wordt geen feestje voor Oranje.
Wat een kansen, maar als ze die niet benutten..
Robben heeft zijn zoveelste blunder dit jaar al gemaakt.
, Datum:
09.06.2012 19:23
Robben weer gemist....en nu moet echt HUNTELAAR ERIN!!!
Geplaatst door: connie
, Datum:
09.06.2012 19:52
, Datum:
09.06.2012 19:59
idd kut... en die scheids was ook zo partijdig. Ik mag toch hopen dat ze tegen de Duitsers beter spelen. Maar ik vrees het ergste.
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
09.06.2012 21:07
Het was heerlijk rustig in de supermarkt. Was zo klaar vanavond ;-)
Geplaatst door: Brend@
, Datum:
10.06.2012 01:21
Was een gezellige verjaardag vanavond. ;-)
Ik kan vast rustig op vakantie volgende week. Hoef geen camping te zoeken met groot scherm.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
10.06.2012 01:55
Wanneer begint de Tour de France ook al weer? En Wimbledon schijnt ook heel leuk te worden )-:
Geplaatst door: Car2
, Datum:
10.06.2012 09:47
, Datum:
10.06.2012 22:33
Dat is een goede tip Car2.Ze worden steeds slimmer die criminelen
, Datum:
10.06.2012 22:39
Ik heb zo'n idee als sommige mensen op de chatbox komen dat het veel gezelliger zou zijn .Geen vervelende opmerkingen maar normaal reageren op elkaar.Ik heb er goede ervaringen mee...
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
12.06.2012 02:02
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
14.06.2012 23:28
Stijging van tol
Vakantiegangers die gebruik maken van de tolwegen moeten rekening houden met een stijging van gemiddeld 2,5%. Voor het traject Parijs-Lyon betaal je ten opzichte van 2011 80 eurocent meer.
Reflecterende hesjes verplicht in Frankrijk
Behalve blaaspijpjes dienen automobilisten ook reflecterende hesjes in hun auto te hebben. Voor elke persoon in de auto dient een hesje beschikbaar te zijn. Uiteraard is ook een gevarendriehoek in de het voertuig verplicht.
Navigatiesysteem met flitsermelding
Vakantiegangers die de komende periode Frankrijk aandoen, dienen rekening te houden met een aantal actuele verkeersregels. Indien je gebruik maakt van een navigatiesysteem, die ook waarschuwt voor flitslocaties, kan je een boete riskeren van € 1.500.
Op de navigatiesystemen die nu in de handel zijn, is het volgens de fabrikanten aangepast. Voor bestaande systemen kun je nagaan in de handleiding van je navigatiesysteem of je de locatiefunctie kunt uitschakelen (als je over de grens bent). De garage kan ook behulpzaam zijn als het om vaste navigatiesystemen gaat. Overigens hebben de Fransen zelf nog niets gemerkt van boetes sinds de regel in januari is ingegaan.
Blaaspijpjes verplicht in Frankrijk
Vanaf 1 juli zijn automobilisten verplicht minimaal 2 blaaspijpjes in hun auto of camper te hebben.
De blaaspijpjes moeten goedgekeurd zijn en herkenbaar aan het NF-logo waarvan de houdbaarheidsdatum niet is overschreden. De testers zijn verkrijgbaar in Franse benzinestations, supermarkten en apotheken. Vanaf begin juni zijn de blaaspijpjes verkrijgbaar bij de ANWB.Ook zijn de alcoholtesters verkrijgbaar bij Franse benzinestations en supermarkten en kosten tussen 1,50 en 2 Euro. Bedoeling van de Franse overheid is dat een bestuurder die gedronken heeft zelf globaal kan nagaan of hij of zij nog achter het stuur mag. Een bestuurder moet kunnen tonen dat er een alcoholtester voor handen is. Het is dus niet verplicht om de tester te gebruiken na consumptie van alcohol. Voor mogelijke vervolging voor rijden onder invloed blijft de alcoholtest die door de politie zelf wordt afgenomen bepalend. De uitslag van de zelftest heeft geen betekenis als bewijs bij vervolging. Frankrijk heeft dezelfde limiet van 0,5 promille. Volgens navraag van de ANWB gaat er pas vanaf 1 november 2012 bekeurd worden voor het niet voor handen hebben van de tester. Voor die tijd komt men er met een waarschuwing van af. Een boete is beperkt tot 11 Euro.