Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
01.06.2012 23:02
Geplaatst door: ® cimeroni
, Datum:
02.06.2012 09:08
Lil@n, de link werkt bij mij niet. Ik krijg een aanmelding voor hotmail te zien.
Ik ben al 3 weken ziek, virus op het evenwichtsorgaan. Behoorlijk balen, ik ga wel langzaam vooruit. Is er iemand die dit ook heeft gehad? En hoe lang duurt het?
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
02.06.2012 17:15
Vandaag voor het eerst in tien jaar caravannen een lekke band met de caravan op de N 12 in Bretagne. Was effe heftig. Waren net bezig met de laatste handelingen toen er een veiligheidswagen aan kwam en later nog een collega van hemal maandag eens kijken of de band nog gemaakt kan worden. Groetjes allemaal uit Frankrijk. Staan nu in Arradon onder Vannes.
, Datum:
02.06.2012 20:22
, Datum:
02.06.2012 22:36
Wat een prachtige foto's!
, Datum:
02.06.2012 22:41
Cimeroni, de link werkt inderdaad niet meer, ik heb hem wel uitgeprobeerd en toen was er nog niets aan de hand, blijkbaar
is er toch iets gebeurd!
Ik zal hem je persoonlijk sturen, hij is de moeite waard!
Beterschap! Kan me voorstellen dat het vervelend is.
Misschien heb je hier iets aan:
Therapie
Wanneer iemand last heeft van acute Labyrintitis wordt soms antibiotica gegeven, maar het is niet bewezen dat antibiotica daadwerkelijk helpt. Mensen die erg last van misselijkheid hebben als verschijnsel kunnen hier medicijnen tegen krijgen. Het gebruik van medicijnen die ervoor zorgen dat het evenwichtsorgaan minder gevoelig wordt zijn omstreden, dit omdat het wel helpt, maar er ook voor zorgt dat het herstel uiteindelijk langer duurt. In feite moet het lichaam de infectie bestrijden, waarna het evenwichtsorgaan verder nog moet herstellen. Het bestrijden van de infectie duurt rond de 7 tot 10 dagen, maar het kan wel 5 tot 6 weken duren voor het evenwichtsorgaan volledig hersteld is.
Geplaatst door: ® cimeroni
, Datum:
03.06.2012 09:42
@Lili@n, bedankt voor je berichtje.
Medicijnen heb ik 4 dagen gehad, moest de misselijkheid en het braken tegen gaan.
Mijn huisarts zegt, je moet het nu zelf doen. Rust is belangrijk.
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
03.06.2012 09:46
Sterkte en beterschap, Cimeroni!
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
03.06.2012 10:15
Gisteren hier naar kaderock geweest met allemaal optredens van oude rockers.Musicon is hier om de hoek en het weer werkte goed mee.Dus heb staan te genieten tussen grijze koppen van de muziek.
lekker een gezellige dag gehad...
connie
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
03.06.2012 10:21
Anneke en Dik, ik heb genoten van jullie foto's (met veel heimwee). Allemaal zo bekend!
Die caravanband komt wel in orde; er zijn erger zaken. Je kunt altijd een neuwe band kopen.
Heel veel plezier en geniet volop van jullie vakantie.
Groet uit "ons" West-Friesland.
, Datum:
03.06.2012 18:54
Afgelopen week discussie met buurvrouw gevoerd. Zij is fanatiek Oostenrijk gericht en dat "vieze" Frankrijk is helemaal niks. Ze spreken geen eens Nederlands (haar campinghoudster spreekt overigens ook geen Nederlands of Engels, maar dat is anders).
Buurvrouw is nooit in Frankrijk geweest en peinst er ook niet over. Allemaal prima, maar ze had echt geen idee hoe groot Frankrijk is; misschien een vijfde van Duitsland (ook zo'n zalig superland volgens haar). En die campings in Frankrijk zijn alleen voor Nederlanders, want Fransen kamperen vast niet; je ziet ze hier nooit.
Dus even op Wikipedia rondgescharreld en het volgende geleerd..
Oppervlakte vaste land Frankrijk 543.965 km2 en grootste land binnen de Europse Unie. 65,4 miljoen inwoners.
Oppervlakte Duitsland 357.022 km2 en 82,3 miljoen inwoners
Oppervlakte Nederland 41.526 km2 en 16,7 miljoen inwoners.
Ach, 't is maar een weetje, maar eerlijk gezegd had ik me dat nooit gerealiseerd.
, Datum:
05.06.2012 15:44
Problemen met de band opgelost. Ondanks dat ik aardig wat kilometers had afgelegd voordat we werden gewaarschuwd dat we met een lekke band reden was band nog in goede staat en heb er een chambre (binnenband) in laten plaatsen bij de plaatselijke Renaultdealer. Overigens pokkenweer vandaag in Bretagne en dat blijft ook nog wel een paar dagen zo. Jammer maar het is niet anders.
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
05.06.2012 16:57
Laat je buurvrouw braaf naar Oostenrijk gaan, prima bestemming voor haar ;-)
Vandaag nog een leuke discussie gehad met Turkse, Marrokaanse/Franse en Marrokaanse collega's: mooie landen, maar jammer dat er....wonen. Het ging er op een hilarische manier op, en eindigde in een lueke discussie over gastvrijheid en haar gebruiken in diverse landen.
, Datum:
06.06.2012 01:24
Ik las dat dé Najib helemaal geen Marokaans kan spreken, hoe is dat nu mogelijk? Dat had ik niet verwacht.
Geplaatst door: connie
, Datum:
06.06.2012 23:16
Toch wel weer mooi die film op rtl 7
, Datum:
06.06.2012 23:33
Twee weken geleden waren we in Verdun. Toch weer even naar het Ossuaire geweest. Dat monument staat momenteel in de steigers en wordt groots opgeknapt (over 2 jaar grote herdenking dat het dan 100 jaar geleden is (1914) dus dat WO.I uitbrak. Tegenover dat gebouw is de immense begraafplaats waar 13.000 gevallen militairen liggen. Duizenden betonnen witte kruisen met metalen naamplaatjes erop en voor elk kruis een rozenstruik. Ertussen de graven van de Moslim gevallenen; allemaal keurig onderhouden. Al jaren een plek om even bij stil te staan. Dit jaar hekken ervoor en een mega omgeploegde bende. Opzij een nieuw veld met de Moslim gevallenen apart en ernaast weer honderden spierwitte kruisen. Waar is dan nou voor nodig... gewoon oppimpen voor de herdenking. Maar... ik vond die kruisen zo verdacht intens wit; door het gaas gekeken en jawel... PLASTIC. Wat een krankzinnig plan. 't Ziet er afschuwelijk uit en de serene sfeer is helemaal weg. Naast het hek lagen grote - in folie verpakte - stapels plastic kruisen; er hoeft alleen maar een plastic plaatje op geplakt te worden. Het hele gebeuren daar nu is voor mij net zo zinloos als destijds de oorlog.
Overigens is de omgeving van Verdun nog steeds de moeite waard.
Geplaatst door: connie
, Datum:
06.06.2012 23:35
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.06.2012 00:00
@digi-oma: ik snap je gevoelens. Aan de andere kant: of de monumenten nu van steen of van plastic zijn, het zijn de aantallen die indruk maken. Wil je echt een levendige beleving van WO 1, dan moet je naar Le Vieil Armand in de Vogezen: http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=6321
Geplaatst door: Jen
, Datum:
07.06.2012 08:52
Ik kan je gevoel voorstellen alleen we gebruiken met z'n allen zo g-dvergeten veel plastic dat ik hoop dat de kruizen van gerecycled plastic zijn. In onze woonplaats worden de bruggen, over de sloten, die vervangen moeten worden, vervangen door kunststof exemplaren (gerecycled). Niet van echt te onderscheiden en veel goedkoper in onderhoud. Scheelt weer in gemeentelijke lasten.
, Datum:
07.06.2012 10:11
Peter, dat Vieil Armand (ook wel bekend onder de naam Hartmannswillerkopf) hebben we ook ooit bezocht. Inderdaad indrukwekkend, maar... dat is dit jaar gesloten. Je kunt er niet in want ze zijn ook hier bezig met een grootschalige renovatie i.v.m. de herdenkingen over twee jaar. Grote hekken eromheen, draglines en dus tevergeefs heen gereden. Dan maar via de Ballon d'Alsace naar de camping teruggegaan.