Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
19.05.2012 21:05
Hallo Ria,
zeker aan het begin van het dorp de gallerie bezoeken.En dan verder in het hoofdstraatje een klein restaurantje waar je naar achteren moet lopen met een minibalkonnetje van 1.50x70 en daar heerlijk eten met een magistraal uitzicht.En genieten van de weelderig bloeiende bouganville....
geniet ze
Geplaatst door: ® Ri@
, Datum:
19.05.2012 22:40
Connie, bedankt
Zal je nog laten weten hoe het was, .-)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
20.05.2012 00:30
, Datum:
20.05.2012 00:33
Helaas Lilian zag er heel anders uit,je keek een diep dal in
, Datum:
20.05.2012 12:28
Lilian,
'k Heb beide even bij m'n favorieten opgeslagen ! Want . . . .
We zitten (comfortabel) achter het glas en kijken naar een natte wereld.
Tja, we zullen hierna de zon des te meer gaan waarderen !
Geplaatst door: Car2
, Datum:
22.05.2012 19:04
Geplaatst door: Jen
, Datum:
22.05.2012 19:14
Vakantiegeld(deze maand gestort): deze vergelijking hoorde ik in het programma "één vandaag" en wil ik jullie niet onthouden(voor diegenen die het gezien hebben of hem kennen :overslaan)
""Vakantiegeld is net een suikerspin, het lijkt veel, maar het is zo weer op""
Erg geestig.
, Datum:
22.05.2012 19:27
Hahaha, ik krijg bij dit topic een advertentie te zien "muizen bestrijden"
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
24.05.2012 13:45
Wat me opvalt is dat - althans hier in West-Friesland - in bijna alle tuinen zo ontzettend veel grote bossen Akelei groeien en dat die ook nog eens veel en veel hoger zijn dan andere jaren. Vooral die met de paarsblauwe en rose bloemen. Ik zie het ook in m'n eigen tuin; normaal pakweg 60 cm. tot 80 cm. hoog en nu bijna 1,25 meter hoog en echt overal (teveel eigenlijk).
Is dat in andere streken ook het geval?
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
24.05.2012 14:43
Idd net wat meer Akelei in de tuin, maar het kan me niet genoeg zijn. Ik hoop dit jaar wat zaad te vangen en in de voortuin uit te strooien. Hoop dat dat lukt!
Slaapmutsje had ik in LDF wat zaad van gevangen, vorig jaar, en dat is aangeslagen!
, Datum:
24.05.2012 22:02
Is dat met paarse bloemetjes (zijn er ook in het rose volgens mij)
Ongeveer 40 hoog?
, Datum:
24.05.2012 22:05
Ik lees nu de reactie van digi-oma
Die van mij waren altijd maar 40-50 cm hoog
Vaak geprobeerd te herzaaien via zaad. Het kwam wel weer op, maar nooit de zaadjes die ik ergens gedropt had.
Nu wonen we daar niet meer, moet toch maar eens op jacht naar akelei zodat ik weer heb
, Datum:
25.05.2012 17:24
Zo, vanmiddag afscheid genomen van St.Paul na gegeten te hebben op een klein balkon (9 tafeltjes) met een prachtig uitzicht over het dal (Connie je zult t.z.t de foto's zien) en een klein schilderwerkje van een plaatselijke schilderes gekocht te hebben.
Hadden we de eerste 2 dagen regen, sinds vanmiddag 3 uur is het weer bingo !
Daar tussenin was het heel goed, haha . . . .
In deze omgeving heel veel leuke kleine dorpjes bezocht !
Woensdag Monaco, kwamen we er achter dat daar dit weekend DE Ralley is. Een (gezellige)drukte van belang. Wij kennen de voorbereidingen voor de Tour de France, maar dat is nog niks bij dit vergeleken.
Morgen door naar een appartement in Le Lavandou, hebben we ook weer heel veel zin in !
Geplaatst door: ® connie1
, Datum:
25.05.2012 17:27
Leuk Ri@,ik kijk er naar uit...
Geplaatst door: Theo
, Datum:
26.05.2012 21:15
Heb vandaag een Ipad3 met 4G gekocht en wil hem meenemen volgende week maar wil ok wel graag op internet en kom veel op campings waar ze geen Wifi hebben .
Heeft iemand ervaring met pre payed kaartjes in Frankrijk ..welke je het beste en goedkoopste kunt nemen
, Datum:
27.05.2012 00:38
De akelei groeit bij de buurvrouw in de tuin en is mega hoog, inderdaad veel hoger dan vorig jaar en de bos is ook weer groter
geworden.Het is een rose exemplaar.
Allemaal prettige pinksterdagen gewenst!
, Datum:
30.05.2012 22:42
Heb het heel fijn gehad met pinksteren,mooi weer en veel vrienden ontmoet...
, Datum:
31.05.2012 22:45
@Theo,
Wij hebben vorig jaar een "clé" (dongel) gekocht van SFR.
Gisteren opgewaardeerd, ongeveer 33 uur voor 25 euro, email uitlezen e.d. niet gaan skypen ofzo . . .
Niet super goedkoop, maar wel super handig !
Vrijwel overal ontvangst.
, Datum:
01.06.2012 22:40
http://www.autoblog.nl/opletten-als-je-deze-zomer-naar-frankrijk-gaat:
Sarkozy’s onaflatende strijd tegen verkeersdoden heeft geresulteerd in een regel die voorschrijft dat iedereen in Frankrijk een ademtester in de auto dient te hebben. Ook toeristen, toevallige passanten en Nederlanders met sleurhutten.
En een extra waarschuwing is tevens op zijn plaats voor een paar nieuwe verkeersregels.
Wie in Frankrijk vanaf 1 juli de weg op wil, maar niet zeker weet of er nog gereden mag worden na het obligate flesje Château Margaux bij het diner, moet via een dergelijke ademtester in staat zijn om dat zelf te controleren. Althans, dat is het idee. Het gaat om goedkope blaastestertjes van een paar euro. Voor iedere automobilist geldt dat er minstens twee aan boord dienen te zijn. Tot november zal de gendarmerie het nog gedogen inden je ze niet hebt, daarna wordt er keihard opgetreden met -hou je vast- boetes van ongeveer 11 euro.
De keerzijde? Naast het feit dat de Franse overheid extra boete-inkomsten zal toucheren is het volgens de criticasters maar de vraag hoe accuraat die wegwerp-ademtesters zijn. Ook is er volgens de Automobile Club France nog geen lijst met erkende blaaspijpjes. De overheid is de regels immers nog aan het uitwerken.
Maar er is meer om rekening mee te houden. De Telegraag kopt vanochtend dat er een wet in werking is getreden die navigatiemeuk met flitscontroles verbiedt. Alle vormen van navigatiesystemen waarop de locaties van snelheidscamera’s worden weergegeven zijn vanaf heden INTERDIT. Een totaalverbod, want zelfs als de navi uitstaat kan dat bij controle een boete tot 1.500 euro opleveren. Gelooft u de Televaag niet? Het staat ook op DailyMail, dus dan is het waa… oh, wacht. We zijn overigens benieuwd hoe ze tegen apps als Flitsmeister aankijken, dat is immers geen navigatietool.
Enfin, naast de ademtesters moeten Frankrijk-doorkruisers ook verplicht een gevarendriehoek en een fluorescerend vest in de auto hebben. Dat u het even weet.
, Datum:
01.06.2012 22:40