Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
08.03.2012 21:15
Leuk voor uw kinderen,kleinkinderen,neefje of nichtje:
Van 17 t/m 20 mei 2012 (Hemelvaartweekend) is het hele Spoorwegmuseum in de ban van Thomas de Stoomlocomotief, het populaire treintje uit de gelijknamige tv-serie. Tijdens het Thomas Weekend komt de enige echte Thomas over uit Engeland en zal op stoom worden gebracht. In het hele museum kunnen kinderen spelen, knutselen en bouwen met Thomas en zijn vrienden. Kaarten voor dit familie-evenement zijn vanaf 5 maart te koop via de website van Het Spoorwegmuseum (www.spoorwegmuseum.nl).
Het programma
Vier dagen lang is er een uitgebreid programma rondom de kinderheld Thomas de Stoomlocomotief. Tussen de mooie treinen van Het Spoorwegmuseum ligt een speelkleed van 400 vierkante meter waar kinderen eindeloos kunnen spelen en bouwen met Thomas-speelgoed. Ontmoet zijn vrienden Henry en Emily en natuurlijk is de Dikke Controleur er ook. Ga op de foto met Thomas en de Dikke Controleur, laat je schminken of fotograferen als Thomas en kijk naar de nieuwste Thomas film. Iedereen kan op speciale speeltafels spelen, bouwen, tekenen en knutselen met Thomas. Tijdens het weekend is er een preview van de nieuwe musical rond Thomas die in het najaar in première gaat. Natuurlijk is alles van Thomas te koop in de museumwinkel en zijn er leuke aanbiedingen. Op het buitenterrein rijden stoomtreintjes.
Kaartverkoop Thomas Weekend
Men verwacht dat het druk zal worden, daarom is het verstandig vooraf een Thomas ticket te kopen via http://www.spoorwegmuseum.nl/. Alleen met een speciaal Thomas-ticket hebben bezoekers gegarandeerd toegang tot het Thomas Weekend. Een kaartje kost €14,50 voor iedereen van 4 jaar en ouder. Kinderen t/m 3 jaar zijn gratis en hoeven niet te reserveren. Reserveren via de website kost €1 per kaartje. Museumkaarthouders hebben gratis entree, zij betalen alleen €1,00 reserveringskosten. Het kan druk zijn tijdens het Thomas Weekend en de parkeerruimte bij het museum is beperkt. Kom daarom met de trein!
Geplaatst door: fietster
, Datum:
10.03.2012 12:15
De fiets: Het vernieuwende paard
Sinds 1870 is het woord ‘fiets’ bekend in de Nederlandse taal. Tot voor kort was nog niet te achterhalen waar het woord oorspronkelijk vandaan kwam. Twee taalprofessoren van de Gentse universiteit hebben het grote raadsel opgelost.
Na onderzoek van professor Gunnar de Boel en professor Luc de Grauwe is de herkomst van het woord ‘fiets’ waarschijnlijk ontdekt.
Al jaren vragen wij ons af waar het woord ‘fiets’ vandaan komt. Er zijn namelijk een hoop voorlopers op het woord, maar hier is nooit uitgekomen waar het woord ‘fiets’ van afgeleid is. Neem bijvoorbeeld de woorden vervangingspaard, stalen ros en rijwiel. Bij geen van deze woorden komt het woord ‘fiets’ naar voren. Tot Gunnar de Boel ineens een logica ontdekte dankzij een Duitse vriend van hem en is dit toen verder gaan onderzoeken met collega de Grauwe.
Uit hun onderzoek bleek dat een fiets in Duitsland vroeger ‘vice-pferd’ werd genoemd. De letterlijke vertaling hiervan in ‘vervangingspaard’. Dit werd in sommige delen van Duitsland afgekort tot ‘Viez’, wat in sommige delen van Duitsland werd uitgesproken als ‘fiets’. Het woord is uiteindelijk over de Nederlandse grens getrokken en deel geworden van de Nederlandse taal. Het vindt zijn oorsprong dus bij onze oosterburen! Wie had dat gedacht...
, Datum:
11.03.2012 23:44
Waar zit iedereen toch? Met vakantie,ziek,zwak of misselijk?
Te druk,al op kop in de tuin of "gewoon" geen tijd of inspiratie meer?Hier kwam de zon sporadisch even achter de wolken vandaan vandaag, was het ergens in het land de hele dag mooi weer en heb je ervan genoten?
, Datum:
11.03.2012 23:47
Geplaatst door: Brend@
, Datum:
12.03.2012 00:22
Hele weekend op diverse visites geweest. Volgens mij was het mooi weer ;-).
In de auto voelde de zon lekker aan, verder binnen gezeten helaas. Schijnt nog warmer te worden komende week, dus tuin in en aan het werk.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
12.03.2012 00:46
Vrijdag naar Karsten... aardige mensen van o.m. dit forum ontmoet.
Verder heel veel werk in de tuin... delen bevroren heg weggehaald; zat er al 25 jaar en ruimt eigenlijk wel lekker op. We houden van een groene/groenblijvende tuin, maar onderaan zat al weinig klimopblad en bovenin was 't een warboel. Wat smalblijvende langzaam groeiende conifeertjes gehaald en neergezet en 't ziet er een stuk beter uit. Toch veel planten stuk; ook maar de 25 jaar oude Camelia uitgeschept want die kwam altijd al veel te vroeg in knop ondanks gedeeltelijk afdekken met bobbeltjesplastic. Teveel hout, te weinig bloem en blad. Nu maar hopen dat van het overblijvende e.e.a. nog uitschiet. Rhododendron ziet er perfect uit, maar kleine zusjes Azalea zien verdacht bruin! Morgen verder.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
20.03.2012 22:34
Topic is wel erg ver weggezakt...
Waar zijn de mensen, die hier regelmatig wat leuks te vertellen hebben?
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
20.03.2012 22:36
ben ff bezig met verbouwing maar volgende week mijn appelboom snoeien ;-)
, Datum:
21.03.2012 00:56
Even zonder inspiratie.......:-))
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
21.03.2012 21:03
OT, @Thea, ben van provider gewisseld en uitgaande mail wil nog niet. Dank voor je berichtje!!!!!
Geplaatst door: javi
, Datum:
21.03.2012 22:29
Druk met fietsen(race)vanmorgen een rondje van 60 km .
Lekker bakkie koffie in Elburg bij de Zilverzoen.
vanmiddag 40 km met de jeugd getraind.
Al met al een heerlijke fietsdag met dit mooie weer.
Morgen naar Naarden nieuwe Jeu de boule ballen kopen.
Ze schijnen daar veel op voorraad te hebben om te testen.
voorlopige keuze gemaakt. Boulen van het merk Okaro type Okaro Soleil 110.
Zijn roestvrij stalen ballen.
Jullie horen nog wel welke het uitendelijk zijn geworden.
Zaterdag in Nijverdal een toernooi spelen.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
21.03.2012 23:10
@Irene: Gebruik je outlook express? Dan moet je volgens mij SMTP instellen
Vraagje, weet jij ook waarom de eboeken-site uit de lucht is?
, Datum:
21.03.2012 23:42
Dan heb je een mooie drukke dag gehad Jan.
Veel succes zaterdag, laat nog even horen hoe het afgelopen is!
Momenteel krijg ik praktisch geen bal bij de but of moet dat met een d? Weet ik helemaal niet, wat stom.:-))
Ik tireer alles weg, maar bijleggen ho maar.Vreemde zaak.
Viooltjes gekocht, wil het weer een beetje opvrolijken in de tuin.Die viooltjes die zo geleden hebben onder de vrieskou, redden het toch nog weer,het zijn 'dankbare' plantjes.
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
22.03.2012 00:36
Ja, weet ik. Kijk maar of mijn envelopje nog werkt. Ben van provider gewisseld. Morgen eens bellen naar een hulplijn, dan is de telefoon ook omgezet. TV is wel veel mooier nu en lekker veel radiozenders. Boek en muziek, wie doet me wat ;-)
Geplaatst door: frank
, Datum:
22.03.2012 20:22
, Datum:
22.03.2012 20:27
Vandaag naar Naarden geweest om nieuwe Jeu de boule ballen te kopen.
Mijn oog was gevallen op boulen van het merk Okaro type Okaro Soleil 110.
Het zijn toch andere geworden nl van het merk Boule Bleue type
Bleue 115 INOX diameter 73 mm en een gewicht van 660 gram.
Nu maar wachten tot ze geleverd worden.Ze moeten uit Frankrijk komen omdat ik mijn naam er in gegraveerd wilde hebben.
Geplaatst door: Javi
, Datum:
22.03.2012 20:57
@ Frank
De boules zijn besteld bij "La Boule" in Naarden. www.la-boule.nl
Zij hebben alles wat met jeu-de-boule te maken heeft, dus niet alleen boules ! Op hun website voel je je als een kind in de speelgoedwinkel, haha. Gewoon leuk om eens te neuzen. Maar om ze echt uit te zoeken, wil je toch "voelen" wat je koopt, vandaar . . . met de trein (dus niet met de bus) naar Bussum-Naarden .-)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
22.03.2012 22:36
Hé Javi, ook fanatiek pétanque-speler?
Wij hier in West-Friesland hebben een schitterende overdekte en verwarmde eigen hal met kantine plus een super en verlicht buitenterrein. Ons vorig terrein plus clubhuis werden gevorderd ten behoeve van woningbouw en deze splinternieuwe hal was een goedmakertje van de gemeente. 16 binnenbanen met scoreborden etc. en ruim 20 buitenbanen met verschillende soorten grond.
Hele winter binnen gespeeld en sedert vandaag weer buiten.
Overigens kosten de O-but ballen hier vanaf de 100 euro per set (3 zoals je weet) terwijl ik dezelfde ballen in Frankrijk (ook O-but en met gewichtsaanduiding en uniek nummer, dus officiële wedstrijdballen) in Frankrijk voor 40 euro per set heb gehaald.
In de O-but folders staan wel erg mooie ballen met gravering, maar ik vind m'n beschadigde, dof gespeelde dus intensief gebruikte ballen toch het mooiste ;-) Veel plezier.
, Datum:
22.03.2012 23:55
Jawel Digi-oma
Niet alleen ik maar @Ria ook.
We zijn lid van een vereniging in Zwolle en één in Dalfsen.
Zelf ben ik ook lid van de vereniging Lei Rennaires Le Lavandou en speel dus ook met een Franse licentie.
In Zwolle is het echt een gezelligheids vereniging en in Dalfsen veel fanatieker.
Met die vereniging spelen we ook toernooien en een regio competitie.
Het verschil in prijs is zeer goed mogelijk.Maar je mag natuurlijk geen appels met peren vergelijken.
Een RVS bal is duurder dan een koolstof ijzeren bal.Al zijn de merken hetzelfe(obut)toch zijn er grote prijs verschillen.
De ballen die ik gekocht heb zijn in Frankrijk duurder.
Opgezocht via google.
Hoe heet jullie vereniging dan kan ik eens kijken op de site.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet
, Datum:
23.03.2012 00:16