Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
23.02.2012 10:45
Henk,mijn felicitaties voeg ik er graag bij.Nog vele gezonde jaren erbij en geniet daarvan.
groet van connie
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
23.02.2012 23:32
Kan ik zeker niet achterblijven, Henk het is goed dat er mensen zijn zoals Ria die de verjaardagen genoteerd hebben.
Van harte gefeliciteerd en we wensen jou samen met Astrid een
gezond en voorspoedig nieuw levensjaar!
Wilt u eens iemand extra in het zonnetje zetten?
Dan is 1 maart, oftewel Nationale Complimentendag, dé gelegenheid.
Op 'Complimentendag Award 2012' kunt u zelf de naam van de bewonderde invullen en de reden van verdienste.
Daarna is het getuigschrift eenvoudig te printen of te e-mailen.
www.complimentendag.nl
, Datum:
24.02.2012 11:15
Rondlopen met een slecht gebit vol gaatjes? Tien procent van de bevolking lijdt aan angst voor de tandarts; dentofobie. Daarvan hebben iets meer vrouwen dan mannen, en meer jongeren dan ouderen last van angst voor de tandarts. Deze mensen zijn niet alleen panisch voor de pijn, de boor en de injectiespuit. Een groot gedeelte van de emotie bestaat uit schaamte voor hun angst én voor hun -slechte- gebit.
Sociale fobie
Als gevolg van dentofobie kampen deze mensen vaak met andere psychische stoornissen. Een slecht verzorgd gebit ziet er onsmakelijk uit en ruikt niet fris... Sommigen vermijden te lachen of sociale contacten aan te gaan. Dit kan vanzelfsprekend leiden tot een sociale fobie of eenzaamheid. Van alle dentofoben heeft een op de tien last van depressies en chronische kiespijn. De medicijnen die hiervoor worden geslikt kunnen op hun beurt weer zorgen voor bijwerkingen en medicijnverslavingen.
Voorbeeld van ouders
Hoe iemand angst voor de tandarts ontwikkeld is moeilijk te onderzoeken. Wat nu bekend is, is dat de angsten meestal rond het twaalfde levensjaar optreden. Als oorzaak noemt maar liefst drie kwart een pijnlijke en traumatische behandeling in het verleden. Ook ouders die bang zijn en niet naar de tandarts gaan zijn een heel slecht, maar invloedrijk voorbeeld.
Negatieve herinnering
Een dentofobie is makkelijk in stand te houden. Als je nooit naar de tandarts gaat na die ene vervelende ervaring, maak je geen positieve herinneringen aan. Elke gedachte aan de tandarts, of de aanblik van een praktijk, of de geur ervan, geven je hersens zodoende een signaaltje dat de negatieve herinnering prikkelt en voedt. In de psychologie heet dat conditioneren. Een afspraak afzeggen geeft je juist een goed gevoel. Zo houd je de fobie in stand.
Volledige narcose
Wat kun je dan doen als je zelfs niet meer naar je eigen spiegelbeeld durft te lachen? Je kunt ervoor in therapie gaan. Een psycholoog helpt je dan jouw angst te overwinnen door je inzicht te geven in de angst en je grip te laten krijgen op je emoties. Sommige patiënten hebben baat bij hypnose. Ook is de ene tandarts de andere niet en kan geduld en begrip een hoop doen. In het allerergste geval kan een tandarts zijn werk doen door de patiënt een volledige narcose te geven. Het gebit ziet er daarna misschien weer stralend uit, maar de fobie verdwijnt daarmee natuurlijk niet.
Bron: Psyche & Brein
Geplaatst door: Judith
, Datum:
24.02.2012 22:45
Welkom thuis!
Vrienden of familie na een lange reis ophalen op Schiphol is
altijd al leuk.Sinds kort kun je de reizigers op het vliegveld
extra feestelijk verwelkomen, dankzij de spandoekautomaat.
Kies een achtergrond, voer een leuke tekst in en je krijgt meteen je spandoek geprint op canvas. De 'Banner-Express' vind
je bij aankomsthal 2.
Geplaatst door: ® Theo
, Datum:
26.02.2012 11:54
Nou heb niet het idee dat ik dentofobie heb maar mijn tandarts is er vorig jaar mee gestopt en vond het wel tijd worden van zijn pensioen te genieten ..en gelijk heeft hij.
Had jarenlang alleen maar tandsteen en soms een gaatje en nu heb ik een regiment aan gaten en mijn frame moet aangepast worden .
Ben eerst over gegaan naar een tandartspraktijkfabriek en vond dat helemaal niets dus heb een een mans praktijk gevonden en heb afgelopen vrijdag ongeveer een uur in de stoel gezeten ...pffff geen pretje maar wordt vervolgt
, Datum:
26.02.2012 19:37
Je verwoordt het mooi Theo een tandartsenpraktijkfabriek, en zo is het ook. Ik was ook niet bang voor de tandarts, maar sinds
ik bij zo'n praktijk ben terechtgekomen en in twee jaar tijd iedere keer een andere tandarts kreeg en de helft ervan ook praktisch niet te verstaan was,heb ik de schrik in de benen gekregen of liever gezegd in de mond gekregen.Mij mankeerde ook nooit veel, totdat ik de zoveelste andere tandarts tref.
Gaatjes ze zijn niet te tellen,behandelingen op zodanige wijze
die mij volkomen vreemd zijn en het steeds weglopen van de tandarts van zijn werkplek om weer iets te pakken, maken mij zeer
nerveus.Bovendien zegt ze niet wat er gebeurt, dus dat is gissen.
We hebben eindelijk weer onze vertrouwde tandarts weten op te sporen, die graag voor zich zelf wil beginnen,maar dat is blijkbaar nog niet gelukt,werkt nu ook weer bij een praktijkje.
Ik geloof dat we toch maar naar die man moeten gaan, die is tenminste duidelijk te verstaan, hij kent de kneepjes van het vak en vertelt fatsoenlijk wat er gaat gebeuren.
In korte tijd heb ik inmiddels al een wortelkanaalbehandeling gehad, is er onlangs een kies getrokken en zijn er gaatjes geconstateerd. Wil dat zeggen dat de andere artsen slecht waren, of dat mijn tanden en kiezen er inderdaad ineens zo hard op achteruit zijn gegaan?Of zou het door één of ander medicijn
komen dat het zo gaat met je tanden?
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
26.02.2012 19:56
Herkenbaar verhaal. Hier in het dorp stopte een tandarts en mijn moeder en schoonouders stapten automatisch over naar zo'n fabriek met vooral anderstalige tandartsen. Mijn moeder kon haar plaatje savonds niet uit haar mond krijgen. Bleek vast gemetseld te zijn, gelijk met het vullen van een kies. Bij mijn schoonvader was ik gelukkig gewaarschuwd door dit verhaal. Hij kreeg het bericht dat er vijf kiezen uit moesten, terwijl hij de afgelopen 70 jaar zelden iets aan zijn gebit mankeerde, op wat tandsteen na. Mijn eigen tandarts wilde wel een second opinion uitvoeren. 1 kies was twijfelachtig, maar nu na 4 jaar heeft hij ze nog steeds allemaal. Mijn tandarts vond het zo triest dat hij bij hoge uitzondering mijn schoonouders nog heeft toegelaten bij zijn al volle praktijk. Mijn moeder is inmiddels wel tevreden over genoemde fabriek, maar ik ben zó blij met mijn eigen vertrouwde tandarts!!
Ben wel ooit super geholpen in Frankrijk. Er brak een vulling en die werd zo goed opgelost met een noodvulling, dat mijn vorige tandarts deze jaren zo heeft laten zitten, zo netjes en vakkundig was dit uitgevoerd!
Geplaatst door: tineke
, Datum:
27.02.2012 14:09
, Datum:
28.02.2012 00:48
Leuk Tineke, ik heb de site meteen doorgestuurd naar mijn man,
die wil dit nog altijd een keertje doen:-))net als die fietstocht naar santiago de compostella.
Bij fietsen123 was er een hele pagina aan gewijd.
Hou ik mij toch maar eerst bij dit: lekkere taartjes
www.maakeentaart-shop.nl of www.theeentaartspulletjes.nl
, Datum:
29.02.2012 00:12
Het voorjaar komt eraan en daarbij ook weer het "gezeur" over de "grijze golf" die weer zo nodig met vakantie moet, maar als
er geen grijze golf was, draaide de economie praktisch niet,daarbij hebben ouderen nog veel meer waarden:
Hoezo ouderen niets meer waard ????
we zijn een fortuin waard !!!!
we hebben zilver in onze haren,
goud in onze tanden,
gas in onze darmen,
stenen in onze nieren,
lood in onze schoenen,
kalk aan onze nagels,
staal in onze heupen,
plastic in onze knieën,
vol met dure medicijnen,
lijken we wel op goudmijnen.
een mens met zoveel mineralen
is met geen miljoen te betalen.
daarom ga ik fier door ’t leven,
neem kritiek op als een spons,
want door al die rijkdom,
DRIJFT DE ECONOMIE NOG STEEDS OP ONS !!!
Geplaatst door: Ri@
, Datum:
04.03.2012 13:39
Lili@n,
Je vergeet nog:
Als we bergopwaarts gaan: lood in onze kuiten .-)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
05.03.2012 17:12
Lood is ook prijzig....
Even iets anders... soms zitten mijn echtgenoot en ikzelf met veel plezier naar de screensaver van m'n PC te kijken; echt leuker dan welke TV-uitzending ook. Inmiddels fotografeer ik ruim 10 jaar digitaal (rond de 40.000 foto's gemaakt)en ik bewerk m'n foto's soms ook (in elk geval uitsnijden etc.) Die foto's komen dan door elkaar op het scherm en dan maar raden "waar was dat ook alweer" of "oh ja, daar hebben we dat gedaan en hebben we die mensen ontmoet.."
Kan het jullie aanraden...
Geplaatst door: Car2
, Datum:
05.03.2012 23:16
@digi-oma
Zet u de foto's ook op internet, Flickr of zoiets?
Het zou heel mooi zijn als mensen hun foto's beschikbaar stellen voor anderen onder de licentie Creative Commons (CC), net zoals het in WikiPedia gebruikelijk is.
Voor meer informatie "wat is CC":
http://creativecommons.nl/
http://creativecommons.org/choose/?lang=nl
Bij Flickr kun je ook voor deze licentie kiezen.
Als je een afbeelding van bijvoorbeeld een vogel nodig hebt, dan kun je via "Advanced Search" naar "bird of vogel" zoeken en vervolgens kun je onderaan de pagina "CC materiaal" aanvinken.
http://www.flickr.com/search/advanced/?q=bird
, Datum:
05.03.2012 23:24
@ Digi-oma,
Zo handig met die foto's, dan kan het plaatsen van foto's hier toch ook niet zo moeilijk voor je zijn ! !
Ik vind het n.l. véél leuker als er "eigen" foto's geplaatst worden, i.p.v. "plukken" van internet ! !
, Datum:
05.03.2012 23:27
Geplaatst door: Irene1
, Datum:
05.03.2012 23:32
Soms stuurt digi-oma een serie foto's. Er zitten echt hele mooie beelden bij!! Ik geniet er altijd erg van. Via image shack is het delen ook makkelijk!
, Datum:
05.03.2012 23:47
Delen kan op vele plaatsen. Alleen kan ik bij image shack niets vinden over auteursrecht.
Ik pleit voor "weggeven aan elkaar door elkaar", dus CC-materiaal.
Normaal gesproken zit er automatisch een copyright op gecreëerd werk en mag je het niet zomaar hergebruiken!
Een creator hoeft dus geen (beschermd) copyright te vermelden, dat is automatisch geregeld door de wet.
Geplaatst door: Theo
, Datum:
07.03.2012 11:09
http://www.kampeerbelevenis.nl/home/
Kreeg dit bericht op mijn mail en misschien wel leuk om allerlei nieuwtjes op te snuiven
Ga zelf door omstandigheden(mijn vrouw net terug uit het ziekenhuis na een hersenbloeding) niet
, Datum:
08.03.2012 15:54
@ Theo, dat is even heftig !
Wens jullie beiden heel veel sterkte en hopelijk een spoedig herstel voor je vrouw !
, Datum:
08.03.2012 20:28
Theo,ik wens jullie allebei veel sterkte en bovenal een voorspoedig herstel voor je vrouw in zover dat mogelijk is!