Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
02.02.2012 02:51
Tineke: dat is wel lachen....tsjonge als het zo moet, kun je beter naar het zwembad gaan.
Ri@: ik las gisteren al dat het maar 1 graad boven nul was daar,
houd niet over, als je altijd lekker warm weer gewend bent.
Ik vind het prachtig mooi weer buiten,de zon schijnt, maar geef
mij toch maar de zomer.Brr, wat heb ik een hekel aan kou.
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
03.02.2012 14:47
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
03.02.2012 15:38
Nog niks vergeleken bij 2005.
Geplaatst door: Desire
, Datum:
03.02.2012 15:42
Of in Limburg vorig jaar .
Ruim 20 cm sneeuw gevallen .
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
03.02.2012 16:25
Geplaatst door: ® Arthur
, Datum:
03.02.2012 17:21
Ja, Bonasera compatriot, je film is verbannen naar Siberië. Geen plaats voor authentieke franse cultuur voor de kampeeravonden in de caravan. Laten we maar verder doen met het lezen van commentaren over de tolpoortjes, waar de Nederlandse caravanners niet door kunnen terwijl alle bussen en vrachtwagens er zonder passeren. Vive La France!
Geplaatst door: Brend@
, Datum:
03.02.2012 23:16
Vanmiddag al even geschaatst achter huis. Meteen spierpijn, morgen maar weer even. Was wel lekker met het zonnetje erbij. Straks even dochter halen op station Zwolle, leve de NS. 4 cm sneeuw en alles ontregeld.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
04.02.2012 00:31
Inderdaad Brend@,typisch NS,ik heb het gevoel dat vroeger in de tijd dat er nog stoomlocomotieven waren en er "meters" hoge sneeuw lag,de treinen gewoon doorreden.Sinds de boel geprivatiseerd is loopt het allemaal niet meer zo gesmeerd.
, Datum:
04.02.2012 10:20
Ach, 't was niet alleen NS...
Johan werkt in Zug in Zwitserland en zou gisteren om 14.00 uur in Zurich op het vliegtuig (KLM) stappen, maar helaas.....omdat het op Schiphol vastliep vanwege de sneeuw, kwamen de vliegtuigen vanuit Nederland niet aan in Zurich, en waren er dus bij gebrek aan vliegtuigen dus ook geen retourvluchten meer mogelijk ;(
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
04.02.2012 10:48
vanmorgen 08.00u op de thermometer -17 .
ik verlang naar de zomer in zuid Frankrijk
, Datum:
04.02.2012 11:45
Blijf Johan nu in Zwitserland of komt hij vandaag als ze hebben geveegd op Schiphol? Gek he dat in de Alpenlanden en Scandinavië alles wel door kan gaan met een beetje sneeuw.
, Datum:
04.02.2012 12:15
Brenda, hij is weer thuis !
Ook in Zwiserland rijden de treinen ECHT op tijd, en daar hebben ze toch echt wel vaker een berg sneeuw dan hier (hoewel er in Zug op dit moment maar een beetje sneeuw ligt).
De treinen zijn daar perfect geregeld, geen geschok, geen herrie, een goed verstaanbare omroep met uitstekende informatie, enz.
Alleen...het leven is er gigantisch duur, maar de Zwitsers verdienen ook goed. Zug is, vooral voor bedrijven, hét belastingparadijs van Zwitserland.
Twee weken geleden kwam Johan op de Caravana in Leeuwarden bij toeval in gesprek met een Zwitser, die daar de Zwitserse kampeerfederatie vertegenwoordigde. Laat deze man nou net de beheerder van de camping in Zug te zijn, die ook nog eens op loopafstand van het kantoor, waar Johan werkt, ligt...;))
En hij sprak bovendien nog uitstekend Nederlands ook!
Misschien staan we deze zomer wel op de camping in Zug, direct aan de Zugersee. Zie je Johan daar iedere ochtend keurig in het pak uit de caravan komen...;)
http://www.youtube.com/watch?v=RecwlO5P4LU
http://www.tiscover.com/ch/guide/5,de/objectId,CPS12607ch,selectedEntry,map/map.html
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.02.2012 13:44
Die oude Amerikaanse slee met dat eriba caravannetje er achter na 16 seconden, geweldig!
Geplaatst door: Car2
, Datum:
04.02.2012 13:57
, Datum:
04.02.2012 15:27
Car2, maar dat haalt het niet bij Nederland :)
Ik lees over vertragingen van een half uur ("Es kommt zu Verspätungen bis zu einer halben Stunde.") en van 5 tot 10 minuten ("In all diesen Fällen muss mit Zugsverspätungen von 5 bis 10 Minuten gerechnet werden.").
Bij ons komen dit soort berichten over zulke vertragingen niet eens in de krant, want dat is hier toch iedere dag aan de orde...?!
Maar wat is het toch sprookjesachtig mooi buiten....
Wij hebben vanmiddag een frisse wandeling gemaakt langs een bevroren vaart en langs een meer (Kagerplassen) bij ons vlakbij.
Ik heb even het ijs op het meer uitgeprobeerd om te kijken of er morgen al geschaatst kan worden.....het kraakte enorm en het ijs golfde helemaal, schaatsen zit er voorlopig nog niet in ;(
Geplaatst door: Car2
, Datum:
04.02.2012 19:09
Nee dat klopt Tineke, maar het is wel iets uniek, want vertragingen kennen ze daar niet.
Ondanks de treindrama's in NL, is het zalig winterweer weer hier.
Ik ben wat koortsig, heb kriebels, inwendig begint het wat te bruizen.
Durf de oorzaak nog niet te noemen van de koorts, maar deze koorts voelt heerlijk...
http://www.omropfryslan.nl/data/files/imagenodes/iistransplantaasj.jpg
Geplaatst door: Ri@
, Datum:
05.02.2012 17:08
NOSTALGIE ! ! !
Op deze site kunnen kortere of langere fragmenten worden beluisterd van radioprogramma's uit de jaren dertig, veertig en vijftig
http://www.kwaad.net/Radio.html
, Datum:
05.02.2012 21:57
Car2, mijn dochter heeft deze koorts ook vreselijk te pakken...
Ik moet echt oppassen dat ik niet besmet raak ;)
Geplaatst door: Ri@
, Datum:
07.02.2012 21:49
, Datum:
07.02.2012 23:03
Hij is geweldig Ria! Hoe is het mogelijk he.