Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
29.12.2011 17:15
, Datum:
29.12.2011 18:34
Altijd dwars die Belgen:-). Mijn buurmeisje heet Carly en mijn Vlaamse campinggenoot uit Oudenaarde heet ook Carly. De grootste stoot van Nederland heet Kim Holland en net een prachtige overwinning gezien van de Vlaamse darter Kim Huybrechts. Aan de Vlaamse forummers een welgemeend provisiat.
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
30.12.2011 00:49
Car2: Of het wat is de vakantiebeurs is heel persoonlijk.De één vindt het wat de ander minder.Het volgende hieronder is wat er op hun website staat:
De vakantiebeurs van 2012 in Utrecht vindt plaats vanaf woensdag 11 tot en met zondag 15 januari 2012. De beurs is dagelijks te bezoeken vanaf 10 uur ’s ochtends tot en met 6 uur ’s avonds. Op vrijdag 13 januari kunt u er zelfs terecht tot 9 uur ’s avonds. De toegang bedraagt 10 euro. En is te bestellen via internet. De beurs zal in op het Jaarbeurscomplex te Utrecht gehouden worden.
U kunt ervoor kiezen om met de auto te gaan, maar ook het openbaar vervoer is een zeer geschikt vervoersmiddel. Het Jaarbeurscomplex beschikt over 6500 parkeerplaatsen. Het parkeren kost 3 euro per uur of 12 euro voor de hele dag. Het jaarbeurscomplex is uitstekend te bereiken per openbaar vervoer. Het complex ligt vlakbij Utrecht Centraal Station.
Op de vakantiebeurs begint uw vakantie pas echt. Hier is allerlei informatie beschikbaar over uw eventuele vakantie. U krijgt hierbij een goede indruk van wat u te wachten staat. Niet alleen komen er mensen speciaal om een vakantie te zoeken, maar ook is de vakantiebeurs uitermate geschikt voor een dagje uit. Zo is er veel vermaak, lekker eten en allerlei soorten muziek.
In 2012 zijn er weer enkele nieuwe activiteiten zoals OntmoetNL, het Christelijk Vakantieplein, Hemd van je Lijf en Reizen & Fotografie. In de Jaarbeurs Utrecht is er uiteraard ook gedacht aan de mindervalide. Zo zijn er aangepaste liften en toiletten. Ook is er een speciale parkeerplaats gereserveerd voor mindervalide. Deze is te bereiken met een speciale parkeerkaart.
Het thema van dit jaar op de vakantiebeurs is ‘Een koffer vol ervaringen´. De vakantiebeurs is het reisevenement van Nederland. Er is veel informatie te vinden over grote reizen, maar ook kunt u informatie krijgen van locale mensen uit het land. Hierdoor kunt u op leuke plekjes terecht komen waar uw vrienden nog nooit van hebben gehoord.
Op de vakantiebeurs vindt u niet alleen reisorganisaties, maar bijvoorbeeld ook verzekeringen, steden vertegenwoordigingen, regionale vertegenwoordigingen en ambassades. Als u optimaal geïnformeerd wilt worden over uw aanstaande reis is een dagje naar de vakantiebeurs zeker geen overbodige luxe. Het is niet alleen informatief maar ook erg gezellig.
Geplaatst door: ® Ri@
, Datum:
30.12.2011 13:44
@ Lili@n,
Nieuwe baan - VaKANTIEBEURS PROMOTEN ! ! .-))
Maar je hebt gelijk, op die beurs kun je ontzettend veel informatie krijgen. Natuurlijk, dat kan ook via internet, maar de "standhouders" zijn vaak terplekke bekend en soms heb je toch wat speciale vragen . . . . .
Onze ervaring is, dat je er bepakt en bezakt vandaan komt, maar 't is wel een gezellige bezigheid !
Geplaatst door: ® irmgard
, Datum:
30.12.2011 20:59
Voor Irene1...:
Bedankt voor de link naar de advertentie op MP van de Natuurreisgids. Ik had al een paar keer achter het net gevist (of vond het te duur) maar ik heb het boek vandaag via deze advertentie kunnen bemachtigen.Hartstikke leuk !
Lekker even in wegdromen straks.
Groetjes, Irmgard.
, Datum:
30.12.2011 22:10
Ik zie dat de verkoper de advertentie nog niet heeft verwijderd.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
30.12.2011 22:14
Mooi Irmgard, geniet ervan, is een erg mooi boek!
Zag er net nog eentje staan, maar dat moet dan de jouwe nu zijn. Ik was al aan het bedenken wie ik ermee zou kunnen plezieren ;-)
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
30.12.2011 23:59
, Datum:
31.12.2011 03:29
Ri@,je weet dat het mijn "oude" baantje was of liever gezegd, mijn voormalig beroep was om dat soort dingen aan de man/vrouw te brengen,alleen dan voor Twente en omstreken, haha
Allemaal een prettige jaarwisseling gewenst, ik ben er nu al mee bezig! :-))
Geplaatst door: Car2
, Datum:
31.12.2011 10:41
Bedankt Lilian voor je info. Weet nog niet of ik ga.
10 euro entree, 12 euro parkeerkosten + paar honderd km brandstof... of 2 treinkaartjes van totaal 80 euro.
Begrijp er uit dat er geen standjes zijn met "koopjesreizen"
Ik heb visioenen dat ik met een tas vol folders thuis kom. Dan alsnog het internet opduik om allerlei vergelijkingen te maken.
Geplaatst door: ® Ri@
, Datum:
31.12.2011 12:22
MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMmmmm, ze zijn weer héérlijk !
Vanmorgen vroeg begonnen met bakken, alles is al weer opgeruimd, azijn staat te stomen om de geur wat te minimaliseren.
Nu nog even wat voorbereiden voor de "gourmetparty" van morgen, met de kinderen, champagne in de koelkast en we kunnen het oude jaar rustig met z'n tweetjes uitzingen en om 12 uur de kurk laten knallen !
PRETTIGE JAARWISSELING ALLEMAAL !
Nog even een tip: Voorkom een kater - Blijf dronken !
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
31.12.2011 13:00
Car 2: lees dit (zit je langer in de auto dan je op de beurs bent) en zo zijn er heel veel van dit soort "grapjes".
Een dagkaart aan de kassa kost 17,50 per persoon. Via internet en dan voor 10 januari bestellen scheelt in de prijs.
Ik ben ooit éénmaal geweest en hoef niet meer... Druk, druk, druk; alles duur en de campings die wij prefereren staan er eigenlijk niet zo vaak omdat de eigenaren daarvan de kosten (reis Frankrijk-Nederland v.v., onderdak, beurskosten enz.) niet kunnen of willen ophoesten. Via deze en andere site's word je egenlijk net zo goed geïnformeerd. Eén ding kom je wel te weten: alle campings die vertegenwoordigd zijn, zijn de "allerbeste, allermooiste en allerschoonste", maar dat wist je al.
Om niet helemaal negatief over te komen... de stands met regio-informaatie zijn vaak erg leuk en leerzaam; veel tips over de omgeving en bezienswaardigheden. Let op: dikwijls worden folders en brochures van het vorige jaar verstrekt, dus data en prijzen kloppen dan niet. Kan het me wel voorstellen; ik denk dat 90% van de folders thuis weer wordt weggegooid. Denk om je benen... massa's mensen slepen hele rol-trolleys mee om zoveel mogelijk folders (van IJsland tot Taiwan en van Zuid-Amerika tot Limburg) in te proppen. Als dagje uit een belevenis, maar wij vonden éénmaal voldoende.
Ter info:
http://www.vakantiebeurs.nl/nl-nl/Bezoeker/Kaartverkoop-2012.aspx
Allemaal een gezellige jaarwisseling en perfect 2012.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
31.12.2011 17:47
Dank Digi-oma, had zelf nog niet gekeken
Dat wordt 2 x 12,50 en per bestelling eenmalig € 1,00 administratiekosten. Dat is 26 euro.
Die zere benen lokken mij al helemaal niet. Dagje uit wel. We zijn zeker 70-80 euro kwijt.
Lekker achter de PC enkele dagen sneupen, geen zere benen, 80 euro nog in de beurs is ook een optie
Nog grote twijfel, laat nog wel weten als we gaan
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
31.12.2011 18:42
Lekker naar de bieb, hele stapels campinggidsen en streekinformatie. De plank stond nog geheel vol, want er is nog geen man aan het voorbereiden, lijkt het.
De leukste tips komen hier op het forum voorbij.
Kosten: de fles wijn naast de pc ;-)
Fijne avond allemaal!!
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.01.2012 03:47
Ben het helemaal eens met digi-oma. Ben paar jaar geleden geweest, op de professionals-dag voor journalisten, tour-operators, reisbureaus en dergelijke, voorafgaand aan de eigenlijke beurs. Dan is het nog niet zo druk, maar meer dan een boel folders (en links en rechts een hapje of een drankje) scoor je niet. Nu ja, als je niet weet waar je heen wilt, doe je wellicht een idee op.
Eigenlijk is het verbazingwekkend dat dergelijke beurzen in deze Internet-tijd überhaupt nog bestaansrecht heben.
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
01.01.2012 09:47
Car2, ik had de link al doorgegeven, maar een andere beurs, die binnenkort is, is de Caravana in Leeuwarden. Misschien wat dichterbij voor jou?
Deze beurs is meer op het kamperen gericht, er waren ook een aantal stands van Franse campings (waarvan veel met NL-eigenaars).
Wij zijn vorig jaar zowel op de vakdag van de Vakantiebeurs als op de Caravana geweest.
Hier is een deelnemerslijst:
http://www.caravana.eu/page.php?nodeId=1231
plattegrond:http://www.wtcexposant.nl/plattegrond/carava12.aspx
Geplaatst door: frank
, Datum:
01.01.2012 14:50
Tja de vakantiebeurs, volgens mij is dat net zo iets als de KCK. Ik kan me van vroeger nog wel de discussie tussen mijn ouders herrinneren over het wel of niet opzeggen van de KCK. Mijn vader was een groot voorstander van opzeggen, maar ik heb mijn moeder ooit het argument horen gebruiken: “Als we er één goede tip voor een vakantie uithalen, is me dat wel 5 jaar abonnementsgeld waard.” Om eerlijk te zijn kan ik me daar wel in vinden, zowel betreffende de KCK als de vakantiebeurs.
Verwacht op de vakantiebeurs geen op maat gemaakte info die je zoekt, maar het kan best een bijdrage leveren in de streek waar je heen denkt te gaan. Het heeft ons ooit tot een voorjaarsvakantie in de Belgische Gaume doen besluiten wat het bezoek dubbel en dwars waard maakte voor ons, daarnaast hebben we nog altijd een camping “liggen” voor het geval we een keer in de Auvergne terecht gaan komen. Nou is het voor ons om de hoek dus de kosten zijn ook nog te overzien. Zoals digi-oma al aangeeft is de info over de diverse Franse streken goed verzorgd en mij viel op dat veel mensen die hier stonden Nederlanders waren die een camping in het gebied hadden waar men informatie over verstekte, dus ook hier kun je mogelijk nog tegen een leuke camping aanlopen.
Daarnaast vind ik het zelf prettiger om door algemene folders over een gebied, of reisgidsen, heen te rommelen als op een schermpje van een pc of lap-top te moeten zitten staren om dit soort info tot me te nemen. Als eenmaal de beslissing is gevallen waar we ongeveer heen willen dan is het inderdaad wel een stuk zinniger om in detail op internet naar campings en eventuele uitjes te gaan zoeken.
Wat betreft de KCK zitten we hier inmiddels weer zwaar te twijfelen of we niet op moeten zeggen, laatste jaren is het weer niet erg overtuigend, zullen we ons maar voorzichtig uitdrukken. Ik kan me herrinneren dat we een aantal jaar geleden ook op wilden zeggen en men toen opeens met een werkelijk briljant nummer over alle nationale parken in Frankrijk kwam, dus voorlopig houden we ons daar maar weer even aan vast denk ik :-)
Rest mij iedereen nog een bijzonder goed 2012 toe te wensen.
Oh ja nog even over de vakantiebeurs, het is tamelijk zinloos om ieder jaar te gaan. Het zal niemand verbazen dat heel veel ieder jaar hetzelfde is, je kan vrij makkelijk jaren vooruit met de info die je meeneemt.
Geplaatst door: marrie
, Datum:
01.01.2012 23:35
, Datum:
02.01.2012 00:59
Ik wil even mijn complimenten overbrengen aan Johan en Tineke
het is een geweldige aanvulling "op" de meningen, dat er nu bij sommige campings foto's bij geplaatst zijn!Ik neem aan dat het de bedoeling is dat er in de toekomst bij elke camping, eigen gemaakte foto´s geplaatst kunnen worden.Een prima idee!
Ooit heb ik foto´s aangeleverd voor de website van die meneer die
er door drukke werkzaamheden mee is opgehouden, weet zo gauw de naam niet meer, maar die foto´s zouden misschien ook gebruikt kunnen worden?
Geplaatst door: Brend@
, Datum:
02.01.2012 01:24
Iedereen nog de beste wensen voor 2012, veel liefde, geluk en gezondheid. Denk dat Tineke het nog druk gaat krijgen, ik heb ook nog veel foto's destijds aan die ene site en ook aan goedkope campings gestuurd. Moet nog eens even kijken wat het handigst is om aan te leveren of de link direkt te sturen. Zal vast wel ergens hebben gestaan, maar ben niet elke dag meer hier geweest.
Zit nog ff bij te komen van het nieuwe jaar, helemaal uit mijn ritme.