Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jan
, Datum:
07.12.2011 22:44
Waar is Jan van Iersel gebleven.
Ik mis hem al een paar dagen, er is toch niets gebeurd.
Ben eigelijk wel een beetje ongerust.
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
07.12.2011 23:01
23-11 heb ik die vraag al gesteld op het foto topic.
vanaf die tijd hebben we niets meer van Jan gehoord.
later wist Digi-oma te vertellen dat jan eerdaags weer in beeld zou zijn maar het gaat nu wel erg lang duren
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
07.12.2011 23:49
Misschien weet Tineke meer?
Ria, inderdaad a.s. zondag zijn er ook veel zo genoemde kerstmarkten in Twente,maar ik ben het wel met je eens, dat het in Dld.net even iets anders is.
Bij onze voormalige overburen verzorgd mijn husband dan de live muziek en hij is al weken aan het repeteren, om goed voor de dag te komen :-))
Zelf "moet" ik zaterdag "aantreden" en helpen bij een kerstmarktje, want zoals je al zei, ieder zichzelf respecterende
vereniging,bejaardenhuis enz. begint er mee.
Dus dan hebben ze vrijwilligers nodig....dus je raadt het al.
Vorig jaar ook geholpen en het was goed om te doen, temeer de opbrengst voor een goed doel is.
Geplaatst door: ® Ri@
, Datum:
08.12.2011 13:11
Frank,
Het gaat ons inderdaad niet alleen om de "Marche de Noël" in Lille, maar om de algehele sfeer. En 'k heb gehoord (van m'n kleindochter van 15), dat het een héle gezellige stad is met héél véél (3600 ?)boetiekjes. Dus gewoon voor 2 nachten een hotel geboekt, zaterdagsavonds zijn de winkel tot 10 uur en zondags de hele dag open. Haha,de Gold-credit-kaart gaat natuurlijk mee .-) Er zullen wel geen reibenkuchen zijn, zoals in Duitsland. Op de terugweg gaan we dan nog even een dagje naar Antwerpen. Hoe gevarieerd wil je het hebben, want volgende week gaan we eerst nog een midweek met familie naar Bad Bentheim !
Aan de ene kant missen we natuurlijk wel de sneeuw, maar aan de andere kant zullen we al blij zijn als het droog is !
Jan,
Je hebt gelijk, dat Jan van I. al véél te lang hier afwezig is. Er moet iets speciaals aan de hand zijn, want zo druk zal hij toch ook niet zijn met z'n postbestellingen ?
Alhoewel, de eerste kerstkaarten zitten hier al weer op het prikbord !
Lili@n,
Wat zal dat gezellig zijn op die kerstmarkt met live-muziek van enkele semi-profs .-) Veel succes gewenst !
Geplaatst door: frank
, Datum:
08.12.2011 21:40
Ria
Ik zou maar een platinum-card meenemen:-) Behalve de boetiekjes moest mijn vrouw ook Euralille nog even bezoeken. Weekendje Lille was duurder als alle andere vakanties bij elkaar dit jaar geloof ik. Prima koffie in Euralille bij "Paul" voor diegenen onder ons die de wederhelft graag alleen laten winkelen.
Mooie stad verder maar wel bijzonder druk, was niet altijd even makkelijk om een tafel in een restaurant te vinden 's avonds na achten.
Geplaatst door: ® gerrit
, Datum:
09.12.2011 00:16
Ria, als je dan de goldcard goed gebruikt kun je volgend jaar de kerstmarkt in huis houden :-)
Geplaatst door: ® Peter, Hurktoilet
, Datum:
09.12.2011 00:47
3600 boetiekjes lijkt me wat veel, maar veel winkeltjes tref je wel in Lille. Is gewoon een heel gezellige oude stad, en dat is ook de reden dat het de moeite waard is om naar toe te gaan. Euralille is een overgewaardeerde shopping-mall, waar je alleen maar triest van wordt. Zitten inderdaad boel modezaken, maar een boel vlees noch vis. Niet goedkoop, ook niet echt allerlaatste mode. Nu ja, er zit ook nog een Carrefour...
Zie ook mijn pagina http://www.hurktoilet.nl/lille.php
Geplaatst door: frank
, Datum:
09.12.2011 20:20
Ach wij zijn Hoog Catharijne gewend, daar wordt je pas triest van:-)
Persoonlijk hou ik van geen enkele winkel i.t.t. mijn vrouw, maar ik moet eerlijk bekennen dat zelfs ik in Vieux Lille sommige winkels wel leuk vond, vooral met etenswaren en wijn dan. Het is alleen allemaal wel gruwelijk duur volgens mijn vrouw.
Echt prachtige winkels zijn: a l'huiterie en Meert
, Datum:
09.12.2011 21:06
Peter en Frank,
Bedankt voor jullier informatie. 'k Wordt steeds nieuwsgieriger naar Lille.
Moet er wel bij zeggen, dat ik úúúren kan winkelen, zonder echt iets te kopen, meeste geld zal dus opgaan aan "gezellige dingen". Gewoon samen genieten !
Dus Gerrit, niks volgend jaar kerstmarkt aan huis . . . Trouwens ieder jaar, als we ons huis in "kerstsfeer" gebracht hebben, gaan de overtollige dingen naar de kringloopwinkel, heeft een ander er ook weer wat aan.
Vanavond naar (vestingstad)Elburg geweest. Geweldig, hoe alle bewoners van de binnenstad daar meewerken om sfeer te scheppen. Heel veel mensen,jong en oud, die "oud-hollands" gekleed waren en alle huizen en tuinen werden verlicht door talloze waxinelichtjes, gewéldig. Daar hoort dan eigenlijk een wit tapijtje bij . . . . .
Heb "onze eigen kerstmarkten" dus eigenlijk tekort gedaan :-(.
Een glühwein op een terrasje, vuurkorven erbij . . . . richtig gemütlich !
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
09.12.2011 21:29
Nou-hou Ria.. bij jou op het 'binnenplein' kun je volgens mij anders best een hele leuke kerstmeeting houden! Als je dat volgend jaar doet(Op instructie van Gerrit..) dan ben ik je eerste klant hoor.. '-))
, Datum:
09.12.2011 22:27
Slaap lekker en droom maar fijn van een oven vol met heerlijk brood welk brood het ook mag zijn.
, Datum:
09.12.2011 22:29
Verdomd ik zit in het rubriek.
, Datum:
10.12.2011 10:24
Weet iemand waar het brood gebleven is.
Ik heb honger en kan het niet meer vinden.
Het zal toch niet op zijn.
Geplaatst door: nestor
, Datum:
10.12.2011 11:18
Kijk nou waar topics als die over het brood toe leiden: Jan is met brood naar bed gegaan en er ook weer mee opgestaan. Blijft nu ook nog hangen in de Sinterklaasrijmmodus, kortom, topicstarters, denk eerst goed na voor je hier een vraag stelt.
Tineke heeft dit topic denk ik verwijderd vóór er meer slachtoffers vallen:)
, Datum:
10.12.2011 13:39
Annechie,
Een kerst-meeting op ons binnenplein, zou niet gek zijn !
Zie je 't al voor je: kerstboom in het midden, grote vuurkorf en terrasheater.
Rondom glaasjes met waxinelichtjes.
We beginnen dan met warme chocolademelk met amaretto en slagroom, mmm.
Vervolgens Reibenkuchen, Bratwurst met Curry en Pfilzen in Knoblauchsose, met 1, 2, 3 glaasje(s) Glühwein, eventueel een Eierlikör mit Zahne, mmm.
Af te sluiten met een Irish coffee, mm.
Daarna 3 weken met het boek van dokter Frank onder de arm in de keuken . . . .pffffft
Maar dan weet je tenminste wel, waarvan het komt .-)
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
10.12.2011 19:52
Ooooooh Ria, hou op!! Hier droom ik vannacht van.. Als je dat echt doet breng ik mijn slaapzakje mee hoor.. desnoods slaap ik bij de vuurkorf.. ben ik een kerstengeltje.. '-))))
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
11.12.2011 00:36
Ik doe direkt mee,ik zie het al helemaal voor me, Annechie was me net voor, want ik dacht ook al, bij jullie op het binnenpleintje kun je een prachtig "marktje"houden.
Brengen we allemaal wat van onze spullen mee die we kwijt willen
:-))misschien kunnen we die dan weer onder elkaar slijten,dus echt kringloop :-))en dan inderdaad met wat versnaperingen,een muziekje erbij,ik denk aan een bepaald persoon, die nu nog nergens van weet,dat zou allemaal héél gezellig zijn!
Geplaatst door: ® siny
, Datum:
11.12.2011 11:10
Geplaatst door: Car2
, Datum:
11.12.2011 11:20
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
12.12.2011 11:56
Op marktplaats wordt het boek ,,Natuurreisgids Frankrijk,,aangeboden die ik zelf afgelopen februari heb kunnen overnemen van Gulpje.