Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Car2
, Datum:
30.10.2011 23:30
@Irene: Goed nieuws
Ik was van te voren zo verstandig geweest om één bestandje op een reserve-plaats te kopieren. Naam bestand metadata.db, die heb ik terug gekopieerd in de bieb. De bieb was helemaal leeg!
Controle er op los gelaten, de eerste keer vinkte ik alles aan om te "repareren" toen de errors kwamen. Maar er gebeurde niets (of ik was te ongeduldig).
De 2e keer, nog een poging: de melding .....ontbrekend (3) één voor één laten repareren.
En hieperdepiep, alle boeken stonden weer in de bieb, zucht.
Volgens mij onthoudt Calibre waar het oorspronkelijke orginele bestanden stonden en zorgt hij dat ze weer gekopieerd worden.
Zal mij van week er nog even in verdiepen.
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
31.10.2011 01:01
Recuperatieproces, tsjonge Henk, dat is me een woord, ik weet zeker dat het je nu weer wat beter gaat!:-)
Jen,het was als een grapje bedoeld! Trouwens al kwam je met 2 rollators tevoorschijn op die camping, zou het nog geen reden moeten zijn om je te weigeren, daarom kan ik er nog niet bij dat je zomaar geweigerd werd.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
31.10.2011 08:39
@ Lillian, de ironie had ik wel begrepen, vandaar mijn opmerking over een rollator.
Je heb gelijk tenzij het expliciet wordt vemeld zoals bij naturistencampings.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
31.10.2011 11:48
ohh Car 2, wat een (bijna) ramp! Daar zou ik nu geheel van in de stress schieten! Is een van de redenen waarom ik niet zoveel durf te proberen en liever eerst vraag voordat ik doe.
Zo ben ik eenmaal al mijn POI's kwijt geweest. Eentje willen verwijderen en per ongeluk de hele boel gedeleet.
Gelukkig voor jou dat je de boel hebt kunnen redden!!!!
Mocht je zaken zeker weten, dan hoor ik ze graag ;-)
, Datum:
31.10.2011 18:18
Ja, Irene ik ging blij naar bed, maar ik ontdekte zo net dat alleen de hele mappenstructuur (auteurs) weer is opgebouwd. Maar er zit niets meer in snik, snik.
Wel een overzicht in Calibre, wel de mappen, maar geen boeken.
Ga vanavond de reader aankoppelen, kijken of ik het daar nog iets mee kan redden.
Zoals het er nu uit ziet, moet ik de alle boeken toch weer één voor één toevoegen.
Maar 't is mijn eigen schuld, te snel klikken, niet even dubbel checken of de muis op de juiste plaats staat.
Zag ineens de bestanden verwijderd worden en tegenwoordig met die snelle computers, krijg je niet meer de kans om "annuleren" aan te klikken, leed is dan al geschied.
Gelukkig heb ik de orginele bestanden nog. Och 1x keer de 5 jaar heb ik zo'n rampje en er zijn ergere dingen. Kan het al weer relativeren.
, Datum:
31.10.2011 19:30
Balen! kan ik op enige wijze helpen? Heb m'n Calibre biebje redelijk op orde.
, Datum:
31.10.2011 19:47
Car2, heb je toevallig een CVS bestand van je boeken aangemaakt? Dat kun je misschien importeren???
, Datum:
31.10.2011 20:31
CVS is volgens mij alleen bedoeld als reserve voor je metadata, maar dan als een ander formaat.
Maar die heb ik nog wel.
Moet er even heel goed over nadenken hoe ik dat het slimst kan aanpakken, zodat ik er zo min mogelijk werk van heb.
Krijg een beetje het gevoel, als je met de backup en onderhoudstatussen aan de slag gaat, wordt alleen je metadata-gebackupt, maar niet de boeken zelf.
Maar Irene als jij iets wist met de gewone "deleteknop", dan staat het altijd in de prullenbak. Dus bestanden in de prullenbak kun je altijd weer terugzetten.
Ik ben een opruim-achtig type op de computer, anders wordt het een chaos en zit in een rap tempo die prullenbak vol.
Ik gebruik altijd de "shift + delete", dan is het voor altijd weg.
, Datum:
31.10.2011 20:53
Dit was ook binnen een programma dat ik alles kwijt was, geen prullebak te vinden. (mypoimanager)Met veel geduld heb ik alles weer ingevoerd, dus ik voel zeker met je mee!
Kan ik helpen, laat het horen! Ik heb mijn CVS nog staan,maar dat zal jou weinig helpen? of je moet dat kunnen importeren.
, Datum:
01.11.2011 00:08
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
01.11.2011 21:18
voor de appeltaartengangers: 't was een longontsteking, zo bleek op de foto's. Gaat wel weer, is op z'n retour. Over 4 weken nogmaals op de kiek.
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
01.11.2011 21:20
Sterkte Henk,old soldiers.....
Geplaatst door: ® Ri@
, Datum:
01.11.2011 22:20
Henk,
Fijn te horen, dat het al weer wat beter gaat !
Voorlopig dus even héél erg zuinig zijn op jezelf, hou je taai !
Groet'n uut Swol
Geplaatst door: ® Brend@
, Datum:
01.11.2011 22:28
Toch maar goed dat je even naar de dokter bent geweest. Ik blijf ook maar blaffen, mag wel uitkijken dan. Gelukkig nog geen koorts, dus zal wel meevallen. Hoop dat je snel opknapt nu.
, Datum:
02.11.2011 00:44
Goed dat je toch naar de dokter bent gegaan Henk.
Het duurde ook te lang.Beterschap en bedankt dat je het met ons hebt gedeeld!
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
02.11.2011 09:04
Oh gedverderrie, da's toch niet niks Henk! Moet Astrid je maar even wat extra verwennen.. Hèènig an hoor, betterschop!
Geplaatst door: ® gerrit
, Datum:
02.11.2011 20:39
Helaas heb je van de appeltaartparty minder mee gekregen. Moeten we dan maar een keer overdoen. Ook van ons van harte beterschap.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
02.11.2011 22:59
Doen we gewoon een tussendoortje, heeelemaal niet erg.. '-))
, Datum:
02.11.2011 23:43
Geplaatst door: ® Ri@
, Datum:
02.11.2011 23:52
GOED IDEE - WAAR - WANNEER ? ? ?