Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Car2
, Datum:
19.10.2011 07:48
@Lillian:
Soms kunnen anderen druk uitoefenen op de rest van de familie, soms zonder dat ze het hoeven te zeggen, want dat doen de andere familieleden wel weer. Het probleem blijft dan bestaan.
Kan ook zijn dat er meer familieleden zijn, die in hun hart ook wel eens iets anders willen, maar het ritueel niet willen verpesten. "sneu voor Lillian, die doet dat zo graag en dan kunnen ... ook komen. Het is ook wel gezellig ( of 1 dagje houden we wel uit)"
Ik zou ze gewoon confronteren met "wij gaan met Kerst naar xxx", dat hebben we al jaren zóóóó graag willen doen en nu kwam het toevallig zo uit, leuke aanbieding etc."
Ik zou er helemaal niet beginnen over "dat het een sleur wordt, de drukte en rompslomp, geen zin meer", want dan heb je kans dat jij de boosdoener bent. Jij vindt hun dan niet meer aantrekkelijk als gast.
Zorg wel dat je minstens 200km weg bent, anders krijg je ze nog over de vloer ;-)
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
19.10.2011 12:21
@javi
Ik weet eigenlijk niet of ik je al van je vraag afgeholpen heb.. Ja, ze zijn nog steeds merakels lekker!! Hoe'st met het bruinbrood trouwens.. '-))
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
19.10.2011 12:53
Pffft..Appelmoes ingevroren,appelsap weggegeven,Tarte Tartin gemaakt (5 stuks)en de appeltaarten gebakken ;-)
Nog nooit zoveel appels geschild,hahahaha
groet connie
Geplaatst door: ® gerrit
, Datum:
19.10.2011 17:53
Lilian, misschien heeft je familie dit topic ook gelezen, weten ze meteen wat er van hen wordt verwacht dit jaar.
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
19.10.2011 22:14
Ha, ha dat denk ik niet Gerrit, die zijn hier gelukkig niet.
Bovendien is één van hen zo oud,die heeft het "computeren" niet meer onder de knie gekregen.
Car2 bedankt voor je advies,ik vind dit een heel redelijke oplossing, al zou ik in een huisje gaan zitten dichtbij,ik zeg niet waar ik naartoe ga.Ik ga mijn best doen dit door de ballotagecommissie te krijgen :-))
Want "we zijn zooooo graag thuis met de Kerstdagen, lekker gezellig", alsof we de andere dagen van het jaar niet gezellig thuiszitten.Voor mij hoeven die dagen eigenlijk helemaal niet,terwijl ik wel van de betekenis van Kerst hou, daar heb ik meer mee dan die toestanden er om heen. Het lijkt ook wel of er nooit geen andere dagen meer komen,gezien de drukte in de winkels en de rompslomp die er omheen wordt gebouwd, ook door de commercie, maar ook door mensen zelf. Doe toch gewoon, denk ik dan, die twee dagen maken ook echt geen verschil met de vrede op aarde, die komt er toch niet, die vrede moet in je hart zitten, denk ik.
Cora jouw idee staat me ook wel aan, eens lekker buiten de deur
eten, zonder gesjouw.Met een stel vrienden, vroeger toen we nog
"piep" waren hebben we dat ook wel eens gedaan,herinner ik me nu.
Mensen bedankt voor het meedenken, waar dit topic al niet goed voor is.
Annechie hei'j die ding'n noe nog niet op.:-))
Ria hef vandaag in ieder geval twee broene boterhamm'n had.
Geplaatst door: javi
, Datum:
20.10.2011 16:34
Annechien:
Je hebt me nu wel van mijn vraag afgeholpen. Zaterdag zal ik ze uitgebreid testen.
Ik denk dat ik alweer een heel bruin brood achter de kiezen heb.
Ook merakels lekker.
Tot op de party
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
20.10.2011 20:44
Kerst- en oudejaarsperikelen.
Heel herkenbaar Lilian. Vandaar dat wij er mee gestopt zijn. het ene jaar vieren we bij vrienden a, vervolgens eens met andere vrienden bij ons en soms ook gezellig met zijn tweetjes. En daar moet je echt zelf overheen zien te komen. Je mag best voor jezelf (en Hans) opkomen. Wij zijn een heel andere generatie, we willen niet meer altijd de geijkte patronen volgen. Ook met onze kinderen niet. Elkaar vrij laten werkt ook bevrijdend. Als je dan zo nu en dan eens op de hoogtijdagen bij elkaar bent is het geweldig. Snap best dat het voor de oudere generatie heel moeilijk is, maar gewoon doen en de scheve gezichten even voor lief nemen. Mooie gesprekstof voor zaterdag.
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
21.10.2011 15:28
Geplaatst door: Car2
, Datum:
21.10.2011 18:39
Kwam net een paar leuke vakantiespreuken tegen.
"Caravans willen helemaal niet op vakantie. Vandaar dat die auto's zo hard moeten trekken."
"Voor vakantie zijn twee recepten die succes verzekeren; ze moet helemaal anders zijn dan anders, of precies als altijd."
"De meeste van ons denken beter na over wat we met 2 weken vakantie gaan doen, dan over wat we met de rest van ons leven gaan doen."
"Als 'bruin zijn' de waardemeter is voor een goede vakantie, hebben alle drollen het goed gehad."
Geplaatst door: ® gerrit
, Datum:
21.10.2011 19:38
Ha Ha morgen de appeltaartparty van C-Fr noord-oost. Voor wie komt: tot morgen!
Geplaatst door: javi
, Datum:
21.10.2011 20:36
Er zijn er die komen met een "Taxi"
Geplaatst door: ® Ri@
, Datum:
21.10.2011 20:46
Gerrit, je let toch wel op de oven hè, dat ie niet aanbrand ? ?
Geplaatst door: mar
, Datum:
21.10.2011 23:15
Ben ooit na kerst tot en met 2 januari naar Engeland geweest. Het lake district. Het was heel koud, de wereld lag verpakt in laagje ijs, het was prachtig en heerlijk. Heerlijke Engelse pubs, lekker eten..prachtige wandelingen. Schotland lijkt me ook geweldig in die periode. Misschien eens kijken of er leuke aanbiedingen zijn die kant op om eens een keer een heel andere kerst te hebben?
(we gingen toen met eigen auto via DFDS, en links rijen viel hartstikke mee, het was niet druk op de weg.)
Eerder heb ik wel eens gezien dat DFDS mooie aanbiedingen had in Schotse hotels voor de kerst. Ik zag het nu niet zo snel op de site.
Maar ergens in een leuk hotel heerlijk eten en blijven slapen is ook leuk. (kun je toch lekker drinken en dan in je bed rollen) Of ergens lekker eten in de buurt..dat je er naar toe kan fietsen of wandelen...niet dat als er een pak sneeuw is gevallen je je auto eigenlijk niet meer indurft... (maar dan ben je lekker samen thuis, en komt de visite ook niet massaal ;-))
En als het echt niet af te zeggen is die kerstdagen doe je een andere invulling: Brunch om 11.00 uur en allemaal de wandelschoenen aan na de middag en flink stuk lopen. En dan naar huis! En de rest van de dag aan jezelf.
, Datum:
21.10.2011 23:16
Tsja, de koningin laat zich ook rijden nietwaar..? Mijn slaaf heeft trouwens inmiddels haar taak volbracht.. mmm.. en daar moet ik nu afblijven..!
Beloof één ding Gerrit, vergeet de appeltaart morgen niet!!!! Ooh, soep met ballen, stokbroodjes met lekkers ennuh misschien wel een lekker wijntje(ik hoef uiteindelijk niet te 'boppen')! Nog één nachtje slapen..
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
21.10.2011 23:32
de soep met ballen is al afgekoeld, staat gereed voor de reis naar het "verre" oosten.
Geplaatst door: ® Brend@
, Datum:
22.10.2011 01:03
Wijn staat ook klaar :-). Niet te veel schudden hopelijk tijdens de rit. Ga eens kijken hoe lang het rijden is en dobbelen wie de Bob is.
Geplaatst door: mar
, Datum:
22.10.2011 08:42
Veel plezier vandaag met z'n allen!
, Datum:
22.10.2011 10:12
Dankjewel, gaat vast lukken! Lilian is er stil van, ze is vast al aan het warmlopen..
Geplaatst door: ® siny
, Datum:
22.10.2011 11:05
Ik wens de "oostelijke" appeltaarteters veel plezier vandaag.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
22.10.2011 11:55
Ook vanuit Brabant veel plezier gewenst.