Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
15.10.2011 21:58
mag je a.s. zaterdag wel oppassen annechie, heb in '92 deelgenomen aan operaties in de adriatische zee ;-)
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
15.10.2011 23:03
Eventuele binnenbuikse agressie graag uitleven op de soepballen svp! Nee, zonder gekkigheid, je zult er maar mee te maken hebben..
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
16.10.2011 13:13
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
16.10.2011 23:03
Laat ik dat nu altijd al gedacht hebben Yeoman dat jij wel ergens zoiets gedaan had.Verklaard veel :-))
Annechie je hebt helemaal gelijk,dit is van alle tijden, alleen
werd er vroeger geen aandacht aan besteed.Ik vind oorlog één van de meest stupide aktiviteiten die de mens bedacht heeft. Er is altijd veel zielepijn, afgezien van de lichamelijke klachten en
bovendien levert het niets op.De mens leert er blijkbaar niets van.Kijk dat de Amerikanen en Canadezen ons hier bevrijd hebben
is natuurlijk wel geweldig, maar al die levens die verloren zijn gegaan en de ouders en familie die daar veel verdriet van hebben
gehad en misschien nog, had niet nodig geweest als er niet van
die mafkezen zouden zijn die altijd de baas willen spelen en zo nodig de wereld willen veroveren.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
16.10.2011 23:07
De mens is nu eenmaal het meest weerzinwekkende wezen wat er rond loopt op onze aardkloot. Dat was zo, dat is zo en dat blijft zo.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
17.10.2011 09:16
Geplaatst door: Jen
, Datum:
17.10.2011 09:31
DT, ik ben geneigd het met je eens te zijn. In ons regionale dagblad vandaag de wekelijkse colum van Rene Dieksma over het afnemende geweld gedurende de laatste eeuwen. Zelfs WOI en WOII zouden gezamelijk niet op plek 1 staan van meest geweldadige periodes. Is er hoop of is het tegenwoordig allemaal veel geniepiger (intelligenter in negatieve zin dus)Ik vrees van wel eigenlijk.
Niet teveel over nadenken dus, struisvogelen, genieten en vooral waarderen van onze welvaart en vrijheid.
(dee maandagochtend-overdenking)
Geplaatst door: Nic
, Datum:
17.10.2011 13:08
Geplaatst door: Jen
, Datum:
17.10.2011 15:09
Klopt. Voor je het weet wordt je van plagiaat beschuldigd.
Geplaatst door: diana
, Datum:
17.10.2011 20:50
Wie heeft er nog een leuke oud en nieuw tip voor mijn man en mij.
We willen dit jaar eens iets anders dan thuis met vrienden vieren en we willen eigenlijk wel weg.Gewoon 2 nachtjes of zo.Nederland, belgie maakt niet uit. Leuk en betaalbaar. Wie heeft een leuke tip???
Geplaatst door: ® Ri@
, Datum:
17.10.2011 21:35
Geplaatst door: Diana
, Datum:
17.10.2011 22:21
Geweldig Ria, zulke tips zoek ik.Dank je wel !
, Datum:
17.10.2011 22:34
En ik wil nu eindelijk wel eens wat anders met de Kerstdagen.
In plaats van thuis zitten met de hele familie (de familie is verder niets mis mee en ik hou ook veel van ze)maar ik wil gewoon eens zelf ergens op bezoek of logeren. Niet altijd klaar hoeven te staan op die dagen, de andere 363 dagen doe ik dat meestal al. Jaar in jaar uit hetzelfde liedje en ook meestal hetzelfde bezoek.Vorig jaar was het een beetje anders dan anders want toen hadden we een gast uit Afghanistan en een gast uit Nigeria aan tafel en dat vrolijkt de boel weer wat op, eindelijk eens wat andere gesprekken.Het verbreed je horizon aanmerkelijk
en je hoort weer eens wat anders.
Buiten het feit om dat je altijd weer wat nieuws moet bedenken wat je op tafel moet zetten,wil ik gewoon wat anders.
Wie heeft goede ideeën? Als ik er nu niets aan doe, wordt het nooit meer wat.Sorry dat ik jullie opzadel met mijn frustratie,
maar misschien is het wel herkenbaar voor sommige mensen.
Geplaatst door: Diana
, Datum:
17.10.2011 23:17
Ja hoor, Heeeel herkenbaar. Mijn man is jarig met kerst dus ik heb ALTIJD de hele familie over de vloer en met oud en nieuw moet ik dan werken (zorg).
Dit jaar ga ik het dus ook anders doen (zie bovenstaan de ):
Ik ga met kerst werken en wil met oud en nieuw eens iets leuks doen. Dat roep ik al jaren, maar dit jaar ga ik het echt doen.
Moet de familie dit jaat maar ergens anders gaan eten.
, Datum:
18.10.2011 00:09
Geplaatst door: Car2
, Datum:
18.10.2011 07:45
@Lillian: wil je de Kerstsfeer wel hebben? Dan misschien in eigen land blijven. Weet niet hoe het in Duitsland/Frankrijk gevierd wordt, als je ergens anders "logeert of verblijft"
Wij zijn met Kerst een paar keer in Oostenrijk geweest.
Vooraf: race tegen de klok om te weg kunnen gaan. De inhoud van de kerstpakketdozen (2) in de kastjes gepropt, nog enkele lekkere dingen meegenomen, zoals Kerstbrood.
In Oostenrijk, ik had helemaal geen Kerstgevoel.
Het was daar veel minder versierd, de huizen en tuinen geen buitenverlichting en versierde kerstboompjes, op een enkele na. Tiroler en top 40 muziek in de restaurants op de piste.
Wienerschitzel, worst, spaghetti etc menu. Miste de kerstliedjes, de populaire artiesten met hun kerstliedjes. Geen lekkere kersthapjes. Wel een kerkdienst 's nachts, maar toen lagen we al op één oor.
's Avonds uit eten geweest, de menukaart was hetzelfde als het jaar daarvoor. Ze hadden toch wel ietsje pietsje Kerstachtigs kunnen bedenken, uhhh stoofpeertjes misschien, kosten toch geen vermogen? Ik weet wel met Kerst draait niet om het eten en versiering.
Totaal geen kerstversiering in het appartement. Ik had wel een paar waxinekaarsjes meegenomen. Maar je kunt ook niet alle troep meeslepen.
Kom je thuis staat die boom er nog, opgezet voor de kinderen, want er moest wel een boom zijn. De kastjes zijn nog gevuld met Kerstpakket eten, komt wel op. Je grasduint door de post, zet de Kerstkaartjes bij de anderen, maar Kerst was al voorbij.
Wel een leuke vakantie gehad, maar het had net zo goed de voorjaarsvakantie kunnen zijn, gevoelsmatig geen verschil.
Gelukkig nog op tijd thuis om een zak lekkere oliebollen te kopen ;-)
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
18.10.2011 08:02
Jaren geleden gingen wij naar Duitsland met kerst. Het hotel(letje) organiseerde wandelingen door de kniehoge sneeuw, op kerstavond toog echt iedereen naar de nachtmis en nadien speelden de kinderen van de eigenaar kerstliederen op de piano. Beide kerstdagen sfeervolle diners, en af en toe een leuk hapje en zelfs een aardigheidje naast het bord. Op de kamers ipv een geijkt chocolaatje op je kussen een zakje typisch Duitse koekjes.
Gewoon, een hotel in een gehuchtje, verder niets. Het kan dus wel , dat kerstgevoel elders.
Voor Lilian: kun je niet met wat vrienden, of familie ;-), regelen dat jullie voor elkaar koken: allemaal een gerecht meebrengen, dat verzorg je ter plekke helemaal t/m het bijbehorende stukje afwas. Zo blijft de boel in beweging.
Of op diverse adressen een gang van een menu, maar dit vind ik persoonlijk minder fijn.
Dat wij sinds enkele jaren met kerst werken, vind ik echt geen punt meer, alle verplichte nummers zijn daarmee overboord gegaan.
Met de kinderen spelen we savonds nog een spel, lekker met een goede wijn en een sfeervol muziekje. Simpel en gezellig.
Geplaatst door: ® siny
, Datum:
18.10.2011 16:41
, Datum:
19.10.2011 00:00
Car2,ja ik wil wel de Kerstsfeer en ik hoef ook niet ver weg of te logeren, zou wel leuk zijn maar niet beslist noodzakelijk.Maar meer wat Irene1 schreef, de boel verdelen, qua eten maken enz. en ook eens wat andere mensen,zoals vrienden.Je zit vaak zo vast aan hetzelfde ritueel,dat komt omdat het al zo lang zo gaat,je zit gewoon vastgeroest in die sleur, dat het altijd al zo ging en "men" ervan uitgaat, dat het wel weer zo is.Geen initiatieven van andere gezinsleden of familieleden.Begin je erover dan willen ze van alles, maar als puntje bij paaltje komt,blijf het zo als het was.
Dan zit je weer in tweestrijd.
Misschien ben ik wel te bang om de vaste gasten gewoon te zeggen dat ze dit jaar eens een ander adresje moeten gaan zoeken.
Maar dan gaan er allemaal weer dingen meespelen over het alleen zijn van de personen en wat ze altijd voor ons doen enz.
Maar dan zit je weer in tweestrijd.
Geplaatst door: ® Cora
, Datum:
19.10.2011 00:35
Wij hebben een paar jaar geleden de knoop doorgehakt, geen "verplichte"dagen meer met de familie en ja ook niet meer met de kinderen. Samengesteld gezin en altijd een gepuzzel met andere"kanten" wie wanneer kan. We gaan nu met heel goede vrienden lekker buiten de deur eten, voor één keer heel luxe en we genieten hier erg van. Achteraf hebben de kinderen ook zo iets van:'Hè lekker geen verplichtingen naar ouders toe". Iedereen blij, we zien elkaar heel veel gedurende het jaar, nu lekker tijd voor onszelf.