Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Car2
, Datum:
13.10.2011 19:11
Ik heb deze hoes besteld, ter bescherming voor vervoer in de tas etc.
http://www.easereader.nl/Webwinkel-Product-6451802/Insteekhoes-Canvas-Zwart.html
Mapje heb ik overwogen (zie link), maar......
http://www.easereader.nl/Webwinkel-Product-4911004/Cover-Sony-PRS-650-Zwart.html
Als ik op mijn zij in bed lig te lezen, dan zet ik de reader schuin, met een prop dekbed erachter ter ondersteuning.
Nam ik een mapje, dan had ik weer een boekvorm om open te houden en dat wil ik niet.
Zou ik hem dan elke keer uit het mapje halen, dan kans dat de elastieken misschien gaan lubberen
Jeetje, wat kan een mens gek zijn, ik heb langer zitten te dubben over het mapje, dan over de reader.
@Jen: Bij de Sony geen tafelstandaard. Zo lees ik normaal ook geen boek.
De reader ligt op tafel of ik houd hem gewoon vast met één hand.
Had wel altijd een soort knijperklem op mijn boeken om ze open te houden. Na halve dag had ik dan een flinke afdruk van de knijper in het boek en op het kaft staan.
Nu met de reader hoeft dat niet meer.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
13.10.2011 20:00
Haha dubben over een mapje, herkenbaar. Ik vind een mapje heel prettig juist omdat het in boekvorm vasthoudt. Maar als ik in bed lig, dan klap ik het mapje om. Dus de voorkant zit dan aan de achterzijde. Dus de ereader blijft gewoon in het mapje zitten. Je kunt zelfs de de tekst in de breedte doen en dan het mapje als een bureaustandaard vouwen.
, Datum:
13.10.2011 20:20
Welk mapje heb jij dan. Op websites kan ik niet zien of je die kunt dubbelklappen
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
13.10.2011 20:41
Ws Stylz Milano Case. Deze heb ik ook.Zet ik als een tentje in een driehoek en lees probleemloos in bed.
Linkjes van Car 2 willen geen plaatje weergeven....Heb je een naam om op te zoeken?
, Datum:
13.10.2011 20:51
Huhh, jij gebruikt toch Firefox. Ik zie de plaatjes wel.
De pest is met die readers, dat ze allemaal verschillende maten hebben en dan niet passen in het mapje.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
13.10.2011 21:09
, Datum:
13.10.2011 21:15
Bedankt Daphne. Ik had gewoon een Bebook moeten kopen. Veel meer keus in mapjes bij Bebook. Had ik ook een tentje kunnen vouwen, hahaha meteen ook kampeergevoel.
Dus Jen, eerst dubben over het mapje en dan een reader erbij kopen ;-)
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
13.10.2011 22:47
Peter en Jan.
Ik vind het schitterende weggetjes en de uitzichten zijn ook prachtig,maar ik zit dan echt met verkrampte tenen in de auto
als ik daar langs zou moeten.
PostAuto - Kiental-Griesalp: Die steilste Strecke Europas
Deze is bijzonder mooi,ik zou misschien bij een zeer ervaren
chauffeur zoals deze in het fimpje in de bus durven,maar ik heb er een hekel aan.Mijn schrik is niet alleen de hoogte, maar bang om terug telopen met de auto en wat er dan kan gebeuren.
Het is vast een "trauma" uit mijn kindertijd, want als ik vroeger
met mijn ouders op vakantie ging en mijn vader moest maar iets een steile weg rijden of stoppen op een "bult" met stoplichten, dan had die man het niet, hij had een behoorlijke hoogtevrees.
Herinner mij nog die keer dat wij de Furka pas reden in Zwitserland.Mijn vader was er wel aan begonnen en wilde het ook
afmaken, maar hij "kroop" langs de weg uiterst rechts en wilde op een gegeven moment ook geen motorfiets inhalen,want dat vond hij eng.Mijn moeder zei telkens, ga er toch langs, maar nee, hij bleef er achter. Nou je kunt je voorstellen dat de "reis" dan lang duurt. Mijn vrees voor deze wegen is vast hier geboren, want sindsdien heb ik er ook een afkeer van.Vind het heel mooi,
maar liever op een foto of filmpje.
In 2002 mijn vader was toen 77,waren we met z'n allen op een camping in Spanje en we wilden Cadaques bezoeken.
Zo gezegd, zo gedaan,wist hij veel dat de weg daarheen op een gegeven moment ook aardig steil en smal wordt, dus hij had zoiets
van, op de terugweg neem ik een andere weg.
Ha, ha, zeiden mijn zoons, er is geen andere weg dan alleen steile wegen, maar dan gaan ze wel weer naar beneden.:-))
Hoewel hij normaal niemand in zijn VW-bus liet rijden (want die is hem heilig)heeft hij aan onze oudste gevraagd, rij jij maar terug,want ik doe het niet meer, heb het zweet in de handen staan.
Inmiddels is hij 87 en rijdt nog steeds in zijn bus!Elke vrijdag
gaan we samen boodschappen doen,dan kan ik ook in de gaten houden
of hij alles nog in de "smiezen" heeft.
We rijden af en toe ook wat verder, maar hij heeft nog steeds een hekel aan een "bergje" in de weg, net als ik.Als ik tegen
een heuvel op moet stoppen, breekt mij het zweet ook uit hoor.
Dus nu weten jullie waar mijn aversie tegen bergwegen vandaan komt.:-))
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.10.2011 00:03
@Ilse: van die Camino del Rey, daar krijg ik nu hoogtevrees van...
@Lili@an: De oplossing is natuurlijk zelf rijden, dan zit je niet aan de kant van de afgrond (of op en smalle weg zelfs helemaal aan de bergkant). En als je het dan nog niet ziet zitten: op ee plek waar je elkaar wel kunt passeren blijven wachten tot die ander voorbij komt. Dat kost wat tijd, maar die gebruik je om van het fantastische uitzicht te genieten. En verder is het een kwestie van anticiperen: veel door bochten heen kijken, zodat je wet wat je kunt verwachten.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
14.10.2011 12:04
Idd Car2, ik zie ze niet met firefox. Wel de tekst in de linkerkolom, niet de foto zelf.
Moet wel zeggen dat de elastieken na intensief gebruik gaan lubberen. Ik zou graag een echt leren hoesje kopen, maar die zijn zo duur ;-(
Leuk idee, dat kampeergevoel. Zal er vanavond aan denken als ik m'n tentje weer opzet en lekker lig te lezen. Alleen klopt de inhoud van het boek niet zo met dit gevoel ;-)
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
14.10.2011 17:15
Ik heb vandaag vast een 'oefenbakje' gehaald, om te proeven of ze nog net zo lekker zijn.. '-))
Geplaatst door: javi
, Datum:
14.10.2011 17:17
, Datum:
14.10.2011 18:48
Tut tut.. niet tevölle hoast..! Vanavond bij een glaasje wijn, lekker, vast en zeker! Hoe'st bij jullie.. al weer achter het bruinbrood???
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
14.10.2011 22:36
Moet mijn hond na 13 jaar laten inslapen.Kanker doet haar de das om.Veel van jullie kennen haar,maar dit is het beste voor haar.Mijn huis word steeds leger....
connie
Geplaatst door: tineke
, Datum:
14.10.2011 22:46
, Datum:
14.10.2011 23:04
Geplaatst door: siny
, Datum:
14.10.2011 23:11
Connie, wat erg. Vervelende ziekte, inderdaad.Ik wens je veel sterkte.
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
15.10.2011 15:33
Net gelezen.
Nederland het vervuilste land van Europa.
Belgie niet veel beter.
Verschrikkelijk om de oude dag tegemoet te zien.
, Datum:
15.10.2011 20:17
De vervuiling zal nog wel even doorgaan, is het niet hier dan wel elders in de wereld.Het wordt in stand gehouden.
Volgende week staat er weer in de krant dat ze zich vergist hebben en dat het toch anders in elkaar zit.
Het lijkt mij dat de voormalige oostbloklanden ook een behoorlijke vervuiling in hun land hebben.
Als je oud,zwak en ziek wordt en je moet naar een verpleeghuis en
daar zijn praktisch geen mensen meer voor te krijgen die daar willen werken, dan moet je je afvragen waar moet dat heen,maar
Dit vind ik minstens even erg op dit moment:
Zeker zestienhonderd Nederlandse militairen die op missie zijn geweest naar het Afghaanse Uruzgan, zeggen na terugkomst te kampen met mentale problemen.
Ze hebben last van flashbacks van gevechtsacties, woedeaanvallen en depressies en veel militairen zijn kort na de missie overmatig gaan drinken. Twintig procent van de militairen slaat de hulp die ze van defensie krijgen aangeboden af.
Dat meldt RTL Nieuws vandaag op basis van cijfers van het ministerie van Defensie. In de periode van 2006 tot en met 2010 zijn zestienduizend Nederlandse militairen uitgezonden geweest naar Afghanistan. Elke militair kreeg na terugkomst een vragenlijst over de fysieke en mentale gezondheid toegestuurd, die door iets meer dan de helft is ingevuld.
Van hen geven er zestienhonderd aan te kampen met vermoeidheidsklachten. Een even groot aantal is overmatig gaan drinken, 1440 hebben slaapproblemen en een net zo groot aantal meldt woedeaanvallen en depressieve gevoelens te hebben. Van een verhoogd stressniveau zou bij 1220 uitgezonden militairen sprake zijn en 320 zouden last kunnen krijgen van een posttraumatisch stresssyndroom.
Defensiepsycholoog Jan Ambaum zegt in een reactie op de cijfers dat de missie een enorme impact heeft gehad op de militairen. Directeur Twan Driessen van Centrum ’45, waar veteranen met psychische klachten worden behandeld, laat weten dat niet tijdig hulp inroepen een groot risico is. “Het komt voor een deel door onbekendheid, maar ook omdat ze niet willen weten dat ze tot die groep veteranen met psychische klachten horen.”
, Datum:
15.10.2011 21:07
Dit is iets wat al heel lang speelt. Ik heb ooit, eind jaren '70 samengewerkt met een Amerikaan die in Vietnam gevochten had. Neem me niet kwalijk dat ik het zo rechtuit zeg maar hij was zo gek als een deur.. Ook veel verder terug, mensen die in Indië waren hebben daar soms de rest van hun leven mee te maken gehad. Triest, je leven wagen en er dan zo beschadigd uit komen..