Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Carly
, Datum:
06.10.2011 23:24
De brieven als juffrouw ;-)zijn niet meer bij te houden en ben nochtans een 45-jarige papa van een zoontje van bijna 6 en een dochter van reeds 4 en kom uit de stad waar volgend jaar de Ronde van Vlaanderen eindigt in het wielrennen.Mijn vrouw is een half-Nederlandse. Verdere info staat op de topic VOORSTELRONDE ;-)
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
07.10.2011 11:55
Carly ,ik kan het begrijpen dat Uw haar uitvalt,met een halve Nederlandse gehuwd!!!;-)))
, Datum:
07.10.2011 22:37
Doordat mijn vrouw 50% Nederlandse is zijn mijn kinderen 25% Nederlands en vooral voor mijn voetballend zoontje is dat een groot voordeel, 25% Nederlands, dus technisch beter ;-)
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
08.10.2011 09:28
Mijn zoon was bij de duiveltjes en pre-miniemen een balgoochelaar, dribbellaar en goalgetter.
Maar hij was te klein,en bij de kadetten van de voorlijn naar de achterlijn gezet.
De trainer van de kadetten heeft zijn liefde voor het voetbal stuk gemaakt.
Zwijg me van sommige jeugdtrainers.Er hebben nog andere ploegen komen zagen om te herbeginnen,no way de goesting was over en out.
Speelt nu zaalvoetbal,tennis,lopen als hobby en training.
Is ondertussen al 24 jaar.Pas op hij was toch niet goed genoeg om profvoetballer te worden hoor,dat wist hij zelf genoeg.
Maar een goal maken of een assist geven was zijn allergrootste plezier.
Geplaatst door: ® Ri@
, Datum:
08.10.2011 20:42
Help, Spanje is écht géén Frankrijk !
We verstaan ze amper . . . . dat voelt héél ongelukkig.
Snap nu nog minder waarom veel Frankrijk-gangers niet de moeite nemen om een béétje Frans te leren.
En eh . . . help we groeien dicht . . .
Volpension betekent dus ook hier 2 keer per dag warm eten . . .
We zullen ons op de appeltaartparty echt moeten inhouden en dat wordt moeilijk, héél moeilijk !
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
08.10.2011 21:52
Dan begin je aanstaande maandag alvast maar met verminderen.
Je moet in Spanje nooit volpension nemen.Maarre, hebben jullie nu al wat gezien van de omgeving? Ik heb toch niet voor niets
alles voor je uitgestippeld? haha
Beetje lekker weer nog? Mijn vriendin uit Barcelona is vandaag aangekomen met haar man in dit kikkerlandje, Dat is even wennen.
Stap je met lekker weer in het vliegtuig, kom je er haast verkleumd uit hier.Mag de winterjas wel aantrekken.
We hadden boules-toernooi vandaag.Het ging ervan. Het begon goed
met 13-11 gewonnen, de twee andere wedstrijden verloren.Een met
11-13, toen stonden we weer op 0 en de andere met 13-5 verloren, dus 8 minpunten.Dat leverde niet veel op.We hadden geluk met het weer, maar een kleine bui gehad en toen zon.
, Datum:
08.10.2011 22:47
@Bonasera, ben daar nu al 25 jaar met bezig, vroeger alle lichtingen, nu echter U7 van KSV.Oudenaarde, want bij Oudenaarde zit ik al 20 jaar eigenlijk, ben daar eerst 6 jaar geweest, dan 5 jaar bij een kleinere club, maar dan weer 12 jaar bij Oudenaarde, waarvan laatste 7 jaar techniektrainer van meer dan 200 spelers tussen 8 en 23 jaar, dan 4 jaar niets(koortstuipen van mijn zoontje). Vorig jaar herbegonnen bij de allerkleinsten en nu is die lichting van mijn zoontje een jaartje ouder,onder de 7 jaar.Dus 6+5+12+2=25 jaar, de moment om te stoppen volgend jaar in mei. Heb nog een dochtertje van iets meer dan 4, wil er voor haar ook zijn, vandaar geen trainer meer volgend jaar.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
09.10.2011 11:04
@ Rivi.. Dan ga je nu maar als de gesmeerde bliksem op rantsoen, zeg maar dat je het aan je maag hebt of zo.. Je gaat je op de party van het jaar niet in zitten houden hoor! Dat gaat echt niet lukken.. X Annechie
, Datum:
09.10.2011 18:49
Lili@n,
De omgeving is idd heel erg mooi. We hebben niet exact de door jou uitgestippelde .-) route gereden, maar zijn wel door dat "park" gekomen ! Was absoluut de moeite waard.
We zijn met de trein naar Barcelona geweest en de omliggende dorpen bezocht met eigen auto. Zouden er niet aan moeten denken, hier met een busreis naar toe te gaan . . . .
Trouwens, één dag wat minder met een beetje regen en verder nog steeds prachtig weer !
Annechie,
Morgen nog en daarna gaan we weer een paar dagen op de "franse tour", om vanaf vrijdag weer aan het bruinbrood te gaan.
We laten DE appeltaart, DE soep met ballen en DE olijven echt niet aan ons voorbij gaan, hahaha . . .
Vanaf het moment dat we thuis zijn gaan we vastenzeker vasten !
Geplaatst door: mar
, Datum:
09.10.2011 23:34
Iets voor mijn man: volpension in Spanje: die houdt niet echt van brood, eet liefst 2 maal per dag warm en kan het gruwelijk hebben...
Waar is dat precies ha ha ;-)
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
10.10.2011 01:08
, Datum:
10.10.2011 01:56
Wat een vreselijke "enge" weg,praktisch zonder vangrails Brr. Niet verwonderlijk dat er zoveel motoren rijden, die komen gemakkelijker langs de koeien :-)). Ik vroeg me af waar die beesten naar toe gingen,uiteindelijk bleken het ook goede klimmers te zijn.Knap stukje vakwerk.:-)
, Datum:
10.10.2011 20:34
Mar,
Dat is nou net mijn probleem ! Eet liever 3 x per dag warm, hahaha . . .
We zitten (nog) in Malgrat de Mar en weet je, we zitten hier goedkoper een week "volpension" in een hotel, dan wanneer we een appartement zouden huren ! Ga je met de bus, wordt het nog goedkoper. Kennissen betaalden maar 25 euro p.p. meer. Maar dan moet je óf hier een auto huren, óf alles met openbaar vervoer, óf uitbuiken op het strand / aan het zwembad van het hotel, óf heen en weer pareren langs de boulevard.
Dus Lili@n, de keuze was niet zo moeilijk . . .
Maar. we zeggen hier morgen, als we afscheid nemen van het alleraardigste personeel, echt niet "tot volgend jaar" !
Geplaatst door: ® gerrit
, Datum:
10.10.2011 22:43
Vorige week Praag bezocht. De hele week prachtig weer. Wat een geweldige stad.
En daar eten ze ook 2 x per dag warm, helemaal mijn ding.
En ik zit natuurlijk ook met smart te wachten op de appeltaartparty. Het water loopt me uit de mond als je hoort waar Ria het over heeft.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
11.10.2011 00:47
, Datum:
11.10.2011 02:50
Allemachtig Jan, wat een geitenpad,ik zou er voor geen goud over willen rijden. Vreselijk,die weg is nog geen 2 meter breed op sommige stukken. Ik heb even gezocht en we hebben het hier toch over:
Tussen Ponte di Legno en Bormio in Italie ligt de steile en smalle bergpas Passo di Gavia
deze steile Gavia pas wordt regelmatig in de giro italia opgenomen.
De Gavia pas is 2621 meter hoog, is steil, afgelegen, erg smal en erg zwaar om met de fiets te beklimmen.
Ook met de auto is het best lastig, want de weg is vaak maar 2 meter breed, diepe afgronden.
Niet overal staan vangrails, dus het is een gevaarlijke bergpas de Gavia.
Inmiddels weet ik nu ook waar het ligt.
Die richting en hoogte is niet aan mij besteed :-))
Overigens zijn de uitzichten en vergezichten prachtig.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
11.10.2011 13:31
Oooeeeps.. DE olijven.. Laat ik nu volgende week vrijdag moeten werken! Kan niet naar de markt dus... Daar moet ik eens even iets op verzinnen.. even een slaaf zoeken misschien ;-)))
, Datum:
11.10.2011 15:58
Gerrianne, daar rekenen wij wel op. De appeltaartparty kan niet zonder.
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
11.10.2011 16:02
appels en andere benodigdheden al in huis gerrit?
, Datum:
11.10.2011 16:21
Nog niet Henk, maar dan kan snel genoeg. Op het laatste moment bakken natuurlijk, heerlijk vers. Onze overbuurman wordt jaloers.:)