Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
24.09.2011 00:01
Ben benieuwd!
Het mooie weer komt eraan, het kan zo maar weer 30 graden worden :-)))))
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
25.09.2011 20:37
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=1060508
Anneke heeft een Wingsreportage gemaakt van de grotten van Demoiselles in de Gard. Eigenlijk een heel byzondere grot want normaal gesproken daal je af in een grot maar hier ga je met een treintje omhoog. Persoonlijk vind ik het de mooiste grot die we bezocht hebben in Frankrijk.
Geplaatst door: ® Cora
, Datum:
25.09.2011 22:32
Wat een mooie opnames, zijn hier jaren geleden geweest toen mijn zoon voor het laatst meeging op vakantie. Volgend jaar zit het zeker weer in de planning.Maar nu met z'n tweetjes. Nu ik dit gezien heb, helemaal.
, Datum:
26.09.2011 00:07
Connie, wat is het geworden? Ik heb appelmoes gemaakt!
Op deze zonnige dag heerlijk op de fiets en lekker genieten van het Twentse landschap. Zo nu en dan stoppen om even rond te kijken of een foto te maken van de prachtige natuur.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
26.09.2011 09:37
Connie, hier levert oma kilo's verse appelmoes ;-)En het leuke is dat de kinderen daarna de potjes van het bekende merk niet half zo lekker meer vinden.
Helaas, het filmpje duurt eindeloos lang om in te laden, dus niet kunnen kijken.
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
26.09.2011 12:14
Hallo,
nou het is voor de helft appelmoes geworden en weet eigenlijk niet of je dit kan invriezen.Anders maar weggeven.Andere helft door de (geleende)sapcentrefuge.Zal ik de boom in het vroege voorjaar snoeien of gaat dat niet goed?Hij is nu wel erg groot maar wel met goede opbrengst.Wie kan me dat vertellen?
groetjes van connie
Geplaatst door: ® Brend@
, Datum:
26.09.2011 16:23
Snoeien in de winter als de boom in rust is, van december tot maart. Niet te laat, dan komt de sapstroom op gang en gaat ie bloeden.
, Datum:
26.09.2011 18:16
Ik vries verse appelmoes gerust in. In literbakken van de chinees. Is daarna nog prima. En anders goed voor hete bliksem.
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
26.09.2011 22:14
Kijk al mijn vragen in een paar uur beantwoord ;-)
Hartelijk bedankt,
groetjes
Geplaatst door: ® Cora
, Datum:
26.09.2011 23:06
Nou we zijn dus weer thuis, na een rommelige vakantie.Bouleballen kopen is er niet van gekomen. Er is zoveel misgegaan, bij aankomst camping met het plaatsen van caravan een stroompaal kapot gereden, flinke schade aan de auto, stroompaal viel gelukkig mee. Luifel aan het opzetten duw ik een stok door het dak heen, grote scheur dus, campingtape helpt voor alles. 2 dagen redelijk weer, toen 3 dagen keiharde storm, alles extra vast moeten zetten. Gelukkig het werd weer rustig. Toen een telefoontje uit Nederland, er was bij ons thuis ingebroken. Nee hè? Belangrijke spullen gepakt, honden in de auto en meteen vertrokken, wilde het direct zien. We waren in Pas-de-Calais, dus niet zo ver. Schade thuis viel mee, tv weg en de wii en wat muntgeld. Nachtje thuis geslapen en weer terug naar Frankrijk.
Lekker warm weer, 2 dagen en ja hoor begon het weer te stormen, konden niet naar huis dus nog maar een paar dagen bij boeken.
Gelukkig nog een paar dagen goed weer gehad en alles droog in kunnen pakken. Alles thuis weer geregeld, caravan klaar voor de winter, auto wordt gemaakt en de schade van de inbraak is ook geregeld. Op naar volgend jaar want voor dit jaar ben ik er even klaar mee, haha.
, Datum:
28.09.2011 16:18
Wat 'n boel pech bij elkaar Cora! Lijkt me dat je na alle leed weer aan vakantie toe bent ;-)
, Datum:
29.09.2011 00:03
Sneu voor je Cora, ik hoop dat je nog een beetje kunt genieten van het weer van deze week.
We hebben hier een vreselijke overlast van muggen. Massa's muggen
beginnen hier om een uur of 7 's avonds te vliegen en dan berg je maar.Deuren,ramen sluiten,want ze prikken je lek.
Het was de afgelopen weken een heerlijk klimaat voor die dingen om zich te ontwikkelen. Is het nog lekker weer om buiten te zitten, kan dat niet door die beesten.Waar zijn ze eigenlijk nuttig voor? Vandaag of morgen word je gestoken door één die een enge ziekte overbrengt. Ik vind het maar niks.
Hebben jullie dat nou ook, zoveel last van muggen?
, Datum:
29.09.2011 00:11
Ja, hele hordes. En het is te warm voor een pyjama, kun je nagaan hoe mijn schouders eruitzien. De duinen zijn er niets bij.
In de krant stond dat ze amper zouden steken, want ze zijn op zoek naar een overwinteringsplek. Nou wist ik niet dat ze mij daarvoor op zouden zoeken.
Het fijne weer is wel heerlijk, kom net thuis van een heerlijke avond terras. Goed in de muggenspray, dan was het goed te doen.
Geplaatst door: ® Annechie
, Datum:
29.09.2011 14:54
Inderdaad, hordes muggen, om akelig van te worden! Alleen, raar maar waar.. waar ik normaal lekgestoken word laten deze me met rust! Eén bultje maar, dat was vast een vergissing.. '-)
Geplaatst door: Jen
, Datum:
29.09.2011 16:53
De muggen steken nog maar zelden in deze tijd;= niet meer nodig voor de voortplanting. Geen paniek dus, lekker buiten zitten nu het nog kan(als je je ogen dicht doet, waan je je in Z-Fr.,heeeeeeeerlijk, een kadootje)
Voor het ""echte"" werk nog ca 8 maandjes wachten, sorry maar haal eerst de kerstverlichting maar van zolder.
Fijne winter!!
, Datum:
29.09.2011 17:35
Dan zal het bij ons nog wel vruchtbare grond zijn ;-) Behalve dat ik eruit zie als een duinenrij met alle bulten, zoeken ze ook massaal mijn huis uit om onderdak te zoeken voor de winter. Waarom niet bij de buren?? ;-) (of bij jou Jen ;-))
Geplaatst door: Jen
, Datum:
29.09.2011 18:51
""(of bij jou Jen ;-))"" Liever niet Irene . Meestal ben ik ook altijd de pineut, maar nu valt het erg mee. Natuurlijk nog geen horren verwijderen en het electrieke racket paraat. Ik hoorde dat ""ze"" in de winter nestelen o.a. achter de schilderijen dus ik zou even achter je ""Van Gogh"" checken als ik jou was.
, Datum:
29.09.2011 22:37
Ze nemen mij ook flink te grazen en ik zie er ook uit als een vulkaanlandschap.Normaliter is het zo, wat je zegt Jen,dat ze om deze tijd niet meer steken, maar die muggen lopen achter...
die hebben ook praktisch geen zomer gehad, die halen hun tijd nu blijkbaar in.:-)) Ik zal morgen de schilderijen eens checken op ongedierte.
Vandaag hebben we de Kasteel Rosendaelroute gereden, die route
had ik hier een paar weken geleden gepost.Nu dus zelf gereden.
In één woord prachtig. Iedereen aan te raden. Je gaat bijna constant door de bossen. Het is soms wel een hele klimpartij
maar daar heb je ook wat voor. Bovendien was het natuurlijk prachtig mooi weer, dat doet ook heel wat.
Je rijdt o.a. door Natuurpark Veluwezoom, over de Loenense hei, komt bij de Posbank voorbij als je dat wilt en de plaats Rosendael (met de bedriegertjes) is een dorp met steile hellingen (althans om te fietsen) en dat voor een nederlands dorp, gewoon geweldig!
Geplaatst door: Car2
, Datum:
29.09.2011 23:21
Alleen de vrouwtjes steken. Maar ik heb de laatste 2 dagen ook mijn portie bulten opgelopen. Even de tuinkamerdeur 's avonds open laten staan, maar toen was het al te laat. Die krengen zwerven nu zelfs voor mijn beeldscherm.
Ik ga maar naar bed.
Geplaatst door: ® Brend@
, Datum:
29.09.2011 23:45
We wonen nu aan het water en geen mug te zien, ook niet in huis. Te warm om met nachthemd aan te slapen? Hihi, ik slaap onder dekbed met vanalles aan, zelfs sokken. Komt denk ik door te lang buiten zitten en dus koude voeten. Geniet nog even van het mooie weer! Ben nu gelukkig vrij, nog 2 dagen "zomer". Dinsdag 14 graden hoorde ik, jakkie.