Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jan van I.
, Datum:
17.09.2011 09:05
Ik hoorde dat de Muur verdwijnt uit de Ronde van Vlaanderen.
Elke verandering is nog geen verbetering.......
Geplaatst door: ® Brend@
, Datum:
17.09.2011 09:07
Nee zonde van de muur. Maar goed, we geven het een kans. Valt me elk jaar weer tegen hoe snel ze er eigenlijk boven zijn. Maar zie je wel weer een ander stukje van België he.
Geplaatst door: Marie
, Datum:
17.09.2011 09:07
Dat vind ik het mooiste van die wielerwedstrijden op tv, dat je zulke mooie beelden van het land ziet. Van de muur had ik trouwens nog nooit gehoord, weer wat geleerd, Jan.
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
17.09.2011 09:08
Driemaal de Oude Kwaremont en de Paterberg in volle finale.
Volgens mij gaan we vuurwerk zien.
Een spannende koers is verzekerd.
Geplaatst door: Carly
, Datum:
17.09.2011 09:09
Het zit er bovenarms op omdat de muur er niet meer in zit, want de Muur van Geraardsbergen is traditie, maar het vernieuwde parcours met aankomst in mijn woonplaats Oudenaarde is veel selectiever, want het is net zoals in de Amstel Gold Race, heuveltje na heuveltje en meer op dezelfde plaats. Er zijn meer reacties op het internet dan ooit, veel belangrijker dan de regeringsvorming ;-)
, Datum:
17.09.2011 09:34
"De tacticus moet weten wat te doen als er wat te doen valt; de strateeg moet weten wat te doen als er niets te doen valt."
"Savielly Tartakower" Schaakmeesr.
Tinneke is de strateeg.
Lillian is de tacticus.
Mooi opgelost.
En de ronde van Vlaanderen moet men eens bezocht hebben.
Daar mijn dochter naar die streek getrokken is heb ik die mooie heuvelachtige regio ontdekt.
Een weekendje Vlaamse ardennen wordt van harte aanbevolen.
Ps.Ben nu al opa van 3 kleinkinderen(1M en 2J),we gaan vooruit hé.
Geplaatst door: ® siny
, Datum:
17.09.2011 09:54
Geplaatst door: frank
, Datum:
17.09.2011 16:09
Wordt het nu dan "de Ronde van Oudenaerde"?
Geplaatst door: ® vanwettere
, Datum:
17.09.2011 21:02
Voor zover ik weet is de camping in oudenaarde reeds 10 maand dicht.
Geplaatst door: Carly
, Datum:
17.09.2011 21:02
Het was al de ronde van Oudenaarde, echt waar, ze zijn hier uren bezig rond Oudenaarde, maar dan gingen ze gaan finishen in Geraardsbergen(Meerbeke), nu blijven ze in de bergzone om te eindigen.Begrijp wel dat er sommigen ontgoocheld zijn door deze wijziging, maar nu is de wedstrijd naar de heuvelzone gekomen.Maar het land staat in rep en roer bij ons. De camping van Oudenaarde is OVERGENOMEN, maar weet nog niet wanneer hij opengaat. Naar het schijnt, van horen zeggen, zouden ze een 10-tal huisjes willen bouwen over de vijver, iets speciaal.
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
18.09.2011 00:49
Bonasera gefeliciteerd dat je nu al opa bent van drie kleinkinderen! Ik weet nog dat de eerste op komst was, je was
behoorlijk zenuwachtig (en terecht):-))
, Datum:
18.09.2011 10:31
Lillian bedankt.
En wil je eens een keertje logeren bij een oudwinnaar van De ronde van Vlaanderen en Paris-roubaix kijk dan hier eens.
http://www.lepave.be/
Geplaatst door: ® gerrit
, Datum:
18.09.2011 13:20
Dat ziet er goed uit Bonasera. Hier zou ik best een week willen logeren (nadat ik de hoofdprijs in de Staatsloterij heb).
, Datum:
18.09.2011 23:22
Zou er wel een nachtje willen slapen bonasera! Ziet er allemaal
prachtig uit.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
19.09.2011 00:45
Onze oudste kleindochter zit sinds enkele weken op 't VWO.
Is een tweetalige school: wiskunde en biologie in het Engels en de andere vakken in het Nederlands.
Ze leert dus ook de eerste beginselen van de Franse taal.
Gisteren wist ze ons te vertellen dat ze Franse taal zo "chic" vond klinken.
Geen idee hoe ze aan dat woord kwam!
Maar wat bedoelde ze?
Als elk kind ga je spitten in een woordenboek naar woorden die niet helemaal betamelijk zijn.
En dan moeten die woorden natuurlijk nog uitgesproken worden.
En dat klinkt volgens haar "chic" en niet zo vulgair als het Nederlands.
Maar behalve al die onbetamelijke woorden vind ze het Frans dus een "chique" taal met mooie klanken.
Kijk, daar word ik nou gelukkig van....
, Datum:
19.09.2011 01:12
Helemaal mee eens Jan! Daar wordt een mens inderdaad blij van!
Geplaatst door: Emmy
, Datum:
19.09.2011 09:23
Dat kan nog wat worden Jan. Al heel wat jaren geleden stonden wij op een kleine camping in de Ardeche toen onze dochter, ze zal een jaar of drie/vier geweest zijn, kwam vertellen dat het zwembad open ging. Ik geloofde haar niet maar ze was heel stellig ze had met de mijnheer "gepraat"die zei dat het zwembad open zou gaan en nee frans was helemaal niet moeilijk. Bij navraag bleek het inderdaad waar te zijn. Ze studeert nu bedrijfscommunicatie met frans als voertaal en gaat in januari een half jaar naar de universiteit in Montpellier. Haar grootste wens is om als ze klaar is in Frankrijk te gaan werken.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
19.09.2011 11:33
Leuk als de kinderen zo vlot Frans leren spreken! Ook hier een trotse mam: onze dochter is gestart met de studie communicatie en moest een tweede vreemde taal kiezen. Ze koos voor Frans en vind ineens mijn "steenkolenfrans" heel dapper. Ik kan daarmee een aardig gesprek voeren. Zelf hoopt ze over vier jaar vloeiend Frans te spreken.
, Datum:
23.09.2011 00:41
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
23.09.2011 01:02
Ik ga morgen mijn appeltjes plukken
En dan maar kijken wat ik er van maak ;-)
Jullie horen het.....