Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Car2
, Datum:
12.09.2011 18:24
Of (Babà) cakejes overgieten met:
De stroop
Meng een halve liter water met een kop poedersuiker en 300 ml rhum.
Voeg een opengesneden vanillestokje toe en verwarm het tot het bijna kookt.
Laat het zo 20 minuten trekken en verwijder dan het vanillestokje.
Leg de cakejes in een ruime schaal en giet de hete stroop erover.
Keer desgewenst de cakes een keertje om,
zodat ook de andere kant de stroop goed opneemt.
Kan ook met limoncello. Voor kinderen druivensap (rood) gebruiken
Hele recept:
http://www.smulweb.nl/recepten/1367240/Baba-au-rhum
Hier ga je ook van hikken
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
12.09.2011 21:52
Gouden tip, limoncello heb ik nog liggen. Merci!
Geplaatst door: ® gerrit
, Datum:
12.09.2011 23:58
Droge cakejes Irene. Zet ze maar buiten op de tuintafel. Is het droge er zo van af. Ik bedoel maar te zeggen we hadden nog graag een weekje weg gewild met de caravan maar het slechte weer houdt ons tegen. Heb geen zin om met regen te kamperen dat hebben we afgelopen zomer al gedaan. En nog steeds zijn de vooruitzichten tot achterin deze maand slecht. Bah!
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
13.09.2011 03:26
Tsja Gerrit,de mens krijgt, lijkt het wel,wat ze tegenwoordig waard zijn, we hebben zeker niet beter verdiend. :-)))))
Het leek wel storm vandaag en nu waait het nog steeds hard.
De appelboom is al helemaal scheef gaan staan. Gelukkig hebben
de appels het nog volgehouden tot nu toe.
Heb ook lekkere appels voor de appeltaart, beter dan droge cake'jes. :-)
Als er vragen zijn over het tijdstip,(!!) ik was laat thuis en heb de notulen van de vergadering er maar meteen achteraan gemaakt
nu zat ik er nog in, maar ja dan kun je na dat werk niet slapen,
zit ik hier.............op dit vreselijke tijdstip.
Geplaatst door: mirjam
, Datum:
13.09.2011 09:04
en dan lees ik gisteren dat het totale onzin is dat er iets gebeurd is in een kerncentrale in frankrijk, maar als je dit topic leest, sla ik bijna achterover. misschien een beter idee om samen te msn- nen en dan de recepten uitwisselen hahahahh
Geplaatst door: mar
, Datum:
13.09.2011 10:04
toch grappig dat mensen hier toch nog komen lezen, zich ergeren en zelfs achterover slaan (tjemig dan ook niet veel gewend in het leven als je al achteroverslaat van een topic over van alles en nog wat en veel "gebabbel") terwijl de titel en de aanleiding toch niks aan duidelijkheid te wensen overlaat....
Geplaatst door: mirjam
, Datum:
13.09.2011 10:48
mar..................dat was grappig bedoeld. val niet zomaar achterover hhahahah
Geplaatst door: mar
, Datum:
13.09.2011 12:24
oh sorry ik miste de virtuele knipoog ;-)
, Datum:
14.09.2011 00:47
, Datum:
14.09.2011 16:12
Om commerciële telefoontjes van bedrijven te blokkeren was er al een Bel-me-niet-register.Nu is er ook een dienst in het leven geroepen waarmee u online advertenties kunt weren.Met het volg-me-niet register op www.youronlinechoices.eu kunt u bedrijven verhinderen uw zoekgedrag op internet te volgen.
Via cookies,bestanden op uw computer,kunnen bedrijven bijhouden wat u zoekt.Vervolgens krijgt u op uw computer advertenties te zien voor producten en diensten die onder die omschrijving vallen.Om u aan te melden moet u mischien wel even uw beurt afwachten,want de website is vaak overbelast door de overweldigende belangstelling.
Geplaatst door: ® gerrit
, Datum:
15.09.2011 14:42
Geweldig, binnenkort weer een appeltaartparty.
, Datum:
15.09.2011 22:58
Geplaatst door: Ri@
, Datum:
16.09.2011 19:20
Oef, zelfs hier in Frankrijk kan ik al wel van watertanden !
Hebben vandaag trouwens volle appelbomen gezien in de Champagne . . .
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
16.09.2011 20:12
heb uit betrouwbare bron vernomen dat de soep (met ballen) er ook weer zal zijn ;-)
, Datum:
16.09.2011 20:36
Daarvoor hoef je niet helemaal naar Frankrijk, Ria :-))
Hier heb ik ongeveer 40 appels aan de boom. De andere appelboom doet het niet zo goed, iets van vier ontzettend grote moesappels en de andere boom zit aardig vol maar zijn niet zo lekker.
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
16.09.2011 20:57
Helluppie...ik heb een appelboompje in mijn tuin staan.Snoeide hem altijd keurig en er kwamen maar 5 appeltjes aan.Afgelopen jaar niet gesnoeid nu is hij 2x keer zo groot met zeker 40 appels en bijna rijp.Kan toch geen 8 appeltaarten bakken?Iemand een ideetje...;-))
groetjes van Connie
Geplaatst door: tineke
, Datum:
16.09.2011 20:59
Geplaatst door: Ri@
, Datum:
16.09.2011 22:15
Yoepie, soep met ballen, gemaakt door de profs .-)
Dan kunnen we ons nu dubbel verheugen .-) .-)
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
16.09.2011 22:21
Lekker Tineke,genoeg te doen dus komende week ;-)Cadeautjes voor iedereen!Dank je,
connie
Geplaatst door: Carly
, Datum:
17.09.2011 09:03
DE RONDE VAN VLAANDEREN
=======================================
Voor de sportieve Nederlanders en uiteraard ook Belgen op dit forum die met de camper of caravan naar het wielrennen gaan is er groot nieuws. De Ronde van Vlaanderen eindigt volgend jaar in Oudenaarde, dus een volledig ander parcours dan voorheen. De camping in Oudenaarde ligt op amper 500 meter en zal heel snel vol zitten, alsook de campings in de buurt, en er zijn er al zo weinig.We krijgen hier in oudenaarde veel fans uit Nederland op bezoek dat weekend, hou dus rekening met de wijziging van het parcours. Hopelijk is de camping die overgenomen is al open tegen die tijd.Dit topic gaat niet over Frankrijk, maar er komen hier wel gigantisch veel kampeerders op af, vandaar dit topic.