Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® siny
, Datum:
23.08.2011 12:59
Hier is het ook stikkedonker. Ik moet naar de fysio, maar dat heb ik maar afgebeld.
Het grommelt ook lekker. Ik ga altijd kijken naar bliksem. Mooi gezicht.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
23.08.2011 13:26
Het gerommel begint opnieuw, de lamp kan weer aan. Arme hond, ik hoor haar al onrustig worden.
Overigens in een ruk een leuk boek uitgelezen over frankrijk: Frankrijk voorgoed, portretten van blijvers. Door Renate van der Bas.
Leest lekker weg en gaat over stellen die al een flink aantal jaren in frankrijk wonen.
, Datum:
23.08.2011 16:30
Hier schijnt de zon weer. Maar ik heb me toch een boel slakken in de tuin.Ze proberen mijn planten op te vreten, maar ik strooi met zout. Dat vinden ze niet leuk.
Geplaatst door: ® Brend@
, Datum:
23.08.2011 23:47
Het dondert en het bliksemt, maar het regent nog geen meters bier. Wanneer wordt het zomer? Bedoel niet die ene dag af en toe tussendoor met zon. Is het al een dag 30 graden geweest? Zondag niet hier, weinig zon gezien. Ga maar een weekje zon boeken.
, Datum:
23.08.2011 23:53
Digi-oma, ik heb je advies opgevolgd en ben vanavond lekker gaan jeu-de-boulen bij de plaatselijke club. Toevallig waren en enkele leden van wat jongere leeftijd. Ik was heel trots op mijn kistje met ballen, maar in de ogen van deze "profs" waren dit zandballen ;-)
Mijn gooien was nog niet losjes genoeg, maar wat wil je zonder Franse zon en wijn ;-) Maar het was leuk! (en bloedfanatiek).
Volgende week weer, al is de gelegenheid er alle dagen.
Geplaatst door: ® lili@n
, Datum:
23.08.2011 23:58
Kom ,kom, Brenda niet zo negatief :-) over het weer, je bent zeker de maanden mei en juni al weer vergeten?
Het was wel vier weken mooi weer achter elkaar. Je kon alles lekker achterthuis laten staan. Je hoefde niets op te ruimen.De boeren toen weer klagen dat het veel te droog was en dat was ook zo, maar het lijkt me nu wel nat genoeg zo links en rechts, alhoewel ik een stukje in de krant las, dat vele bomen nog staan te verdrogen.Snap jij het, ik niet.
Wacht maar af over een week of wat krijgen we mooi weer! Het kan zo maar weer 30 graden worden.Is het voor in de week nog 16, aan het eind van de week is het tropisch. Wordt het seizoen toch nog goed. Jammer voor degenen die al vakantie hebben gehad.
Voor de schoolgaande jeugd ook minder.Je zult zien!
Dus de bbq's en skottelbraai's kunnen nog even blijven staan :-)
Verlangen we weer naar kouder weer. (het is ook nooit goed, ha, ha)
, Datum:
24.08.2011 00:15
Heb net zelfs nog een uur buiten gezeten. Heerlijk! Dat probeer ik maar te onthouden, het dweilen na de regen is weer zo vergeten ;-)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
24.08.2011 00:36
Vandaag pakweg twee klappen onweer en vanmiddag al weer zon.
Irene, als je het boulen echt leuk gaat vinden koop dan je nieuwe set "echte" ballen volgend jaar in Frankrijk. Jammer dat je net terug bent... Wij hebben onze wedstrijdsets ook in Frankrijk gekocht, compleet met gewichtsaanduiding en ingeslagen kenmerk (van O-But) en dat scheelde maar liefst 60 euro per set vergeleken met de prijs van dezelfde set in de sportzaak - Intersport - hier. Oh ja in Frankrijk direct hele dagen gespeeld op stevige banen, want met glimmende nieuwe ballen verschijnen dat wilden we niet! Dus al veel krassen en matter geworden. We speelde in Frankrijk tegen iemand met titanium ballen... die zijn wel aan de prijs!
Geplaatst door: ® Brend@
, Datum:
24.08.2011 00:40
Lilian, juni was ook al elke dag regen. Mei prima, maar vorig jaar een hittegolf toen ik stond te schilderen de hele maand. Ik wil zon! En verlangen naar de kou, nooit.
Geplaatst door: javi
, Datum:
24.08.2011 00:46
Digi-Oma
Titanium jeu de boule ballen heb ik nog nooit van gehoord of wat over gelezen.Titanium is heel licht materiaal dus ben heel erg nieuwsgierig..
Weet u toevallig het merk?
Je kunt in Frankrijk ook heel goed ballen kopen via internet. Heeft het voordeel(?) dat je er ook je nam in kan laten graveren.
Indien je wat langer op één camping blijft kun je misschien wat met de campin eigenaar overleggen.
Dit hebben wij ook gedaan. Heb zels een Metre avec tirretre(aluminum) gekocht voor € 17,00
Geplaatst door: ® Cora
, Datum:
24.08.2011 00:47
Lees mee over het jeu-de-boulen, mijn man wil dit ook graag gaan doen en wie weet ga ik wel met hem mee. Hij gaat morgen(eigenlijk vandaag) met pensioen, en we krijgen dus meer tijd. Het schijnt dat wij in onze woonplaats dus ook een boule vereniging hebben, waar geloof ik ook de ek gehouden word of is gehouden. Wij vertrekken vrijdag naar Frankrijk en mijn vraag is eigenlijk in wat voor winkel kunnen we de goede ballen kopen?
, Datum:
24.08.2011 13:11
Hallo Cora.
Bij Decathlon en Go-Sport kun je ballen kopen.
Ook heb ik hele mooie en goede ballen gezien bij een filiaal wat vaak bij een Sport 2000 in zit.
Koop in ieder geval ballen van een bekend merk met alle gegevens in de bal gegraveerd.
BV
OBUT Of JB daarna een uniek serie nummer bv C65 en daarna het gewicht tussen de 680- 730 gram.
Ook kun je kiezen voor MS petanque dit zijn ook heel goede ballen.Op onderstaande site heel veel boul in formatie en prijzen.Kies altijd voor geregistreerde ballen en laat je niet verleiden met andere van die € 10,00 goedkoper zijn.
Kies ook voor Inox(roestvrij) daar heb je ook zogoed als geen onderhoud aan.
Veel succes en plezier met het boulen.
http://www.boule-partner.de/shopping/product_info.php?products_id=1285
Geplaatst door: ® Cora
, Datum:
24.08.2011 13:18
Bedankt voor de uitgebreide informatie, ik wil ze kado geven aan mijn man dus zal ik alleen moeten gaan winkelen. Nu weet ik waar ik op moet letten.
, Datum:
24.08.2011 13:51
Cora,
Je kunt hem natuurlijk een leuke attentie geven waarin staat dat hij boulen krijgt.
Dit vooral om dat de maat van zijn hand ook bepalend is voor de diameter van de bal.BV 73 mm. In de meeste winkels waar ze boulen verkopen hangt/hebben ze een mal waar je je hand in kan leggen en daarmee wordt de diameter bepaald.
Deze hebben ze zeer zeker bij Decathlon.kun je eerst meten en evt ergens anders kopen.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
24.08.2011 14:44
, Datum:
24.08.2011 15:23
Ziet er goed uit, maar er is zo weinig bekend. Leeftijd, interesses etc. Googelen levert ook al weinig op.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
24.08.2011 15:41
Javi, de toplaag was van Titanium (erg heftig) het interieur was wel zwaar genoeg. De speler vertelde dat het setje van drie (er zijn nog altijd mensen die setjes van twee ballen kopen, maar normaal is drie ballen met dezelfde gravering/belijning) rond de 200 euro kostte.
Ik heb zelf gewichtsklasse 690 en mijn echtgenoot 710.
Ik heb helemaal geen lijnen (is persoonlijke voorkeur) en mijn man een vrij exentrieke dubbele belijning. Verder staan er nog een letter en een nummer in geslagen; bij mij J27 en uiteraard de merknaam O-But. In totaal drie verschilende graveringen.
Ooit in jaren in een zangkoor meegezongen, maar ik vind pétanque veel socialer en - ook niet verkeerd - er zijn een hoop enthousiaste Frankrijkgangers bij die weer veel tips aandragen.
Wil je een leuk geschenkje vanuit Frankrijk geven aan een bouler, dan kun je bij de sportzaken tellertjes kopen waarop je de standen bijhoudt. Blauw of rood leer met twee vakjes waarin raampjes met verdraaibare cijfertjes (van 0 tot 13 of verder) en de teksten "nous" en "vous" ernaast; Wij en Zij dus. kun je om je hals hangen; best handig. De magneetjes om de ballen op te pakken mogen bekend zijn. Vergeet ook niet een mooi meetlatje of metalen staafje om de afstand tussen but en boule te meten...en uiteraard een flitsende pet tegen de zon!
Geplaatst door: frank
, Datum:
24.08.2011 20:10
@Cora,
Wij hebben ze bij supermarkt Leclerc gekocht. Voldoende keus en betaalbaar.
Geplaatst door: connie
, Datum:
24.08.2011 21:08
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
24.08.2011 23:24
Wat gingen wij dan altijd ontspannen op vakantie.De richting redelijk gepland.En maar kijken wat we tegenkwamen qua camping.Meestal municipal en daar waren pareltjes bij.Honderden campings uit ons ffcc-boekje.Sommige 3x niks maar vaker prachtige en rustige mooie campings.En zeker avontuurlijk met leuke verhalen.Allemaal vastgelegt in mijn dagboeken.
groet connie