Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
14.04.2020 18:07
Geplaatst door: Jen
, Datum:
14.04.2020 18:40
Tineke, je mag het verplaatsen, ik kan dat niet, Kijk maar
Geplaatst door: Theo
, Datum:
14.04.2020 20:23
Vorige week zijn we op Netflix begonnen met Dix pour cent ...wij vinden het geweldig
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.04.2020 23:59
Verklaar je nader. Ik heb niets met Netflix, dus voor mij spreek je in raadselen, maar als je het zo vermeldt vermoed ik dat je bedoelt dat het leuk is...
Geplaatst door: ® Hans
, Datum:
17.04.2020 07:59
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
17.04.2020 08:05
Franse sterren spelen een uitvergrote versie van zichzelf in Dix pour cent, een serie over het wel en wee op een agentschap voor acteurs. Stijlvol en amusant.
Dix pour cent (Engelse titel: Call My Agent) is een Franse serie van tot dusver drie seizoenen over een agentschap voor acteurs dat is gevestigd in hartje Parijs, vlak achter de peperdure winkelstraat Rue Saint-Honoré. De titel verwijst naar het percentage dat het agentschap krijgt over alle contracten die ze namens hun sterren afsluiten.
De serie, geregisseerd door Cédric Klapisch, is komisch en amusant, speelt zich af op fotogenieke locaties en het feit dat er bekende Franse acteurs gastrollen in spelen maakt het helemaal aantrekkelijk. Op de burelen hangt een nerveuze energie; de agenten Matthias, de stijlvolle senior, de ambitieuze Andréa en de jongensachtige Gabriel creëren los van hun acteurs hun eigen drama’s.
Geplaatst door: Theo
, Datum:
17.04.2020 12:38
Precies wat freekvo beschrijft en er zijn nu 3 series (elk 6 afleveringen)en waarschijnlijk komt serie 4 er ook nog
Peter als je niets met Netflix hebt kun je het volgens mij niet volgen
, Datum:
17.04.2020 23:04
Dat denk ik dan ook niet nee...
Geplaatst door: Car2
, Datum:
18.04.2020 18:32
@Peter
Je maakt geen gebruik van Netflix en of varianten?
Ohh echt je mist iets ;-)
, Datum:
18.04.2020 18:55
Geplaatst door: Toon
, Datum:
01.06.2020 13:46
Ohh echt je mist iets,
Er moet een n voor iets, let wel dat is mijn persoonlijke menig.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
09.06.2020 11:13
Het kijkt erop dat veel mensen(kampeerders) niet naar het buitenland(Frankrijk) zullen gaan dit jaar. En misschien blijft dit de komende jaren ook wel zo omdat of het virus niet is verdwenen of gewoon omdat velen geen geld meer hebben om ver van huis op vakantie te gaan door de onvermijdelijke economische crisis.
Ikzelf kampeer ,al van jongs af aan, ook in Nederland en met de betere zomers van afgelopen jaren bevalt dat steeds beter; veel te beleven/te zien, fantastische fiets-wandel-mogelijkheden, uitstekende campings(heb geen belang) enz. en niet onbelangrijk als je ouder wordt: niet meer die grote afstanden moeten af leggen op steeds drukkere wegen,
Dus misschien wordt het tijd voor een ""Camping-Nederland.nl"" -forum, met voorpret, recensies en ervaringen over/met Nederlandse campings en gebieden?
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
09.06.2020 11:20
Geplaatst door: Mermaidje
, Datum:
20.06.2020 08:24
Ben het gedeeltelijk met Jen eens hoor, hoewel wij het nog wel leuk vinden om de grens over te gaan, maar die enorme afstanden zijn inderdaad met al die risico's nu een stuk minder aantrekkelijk. Ook vind ik soms de sfeer in Frankrijk lastig. Ik ga daar nu niet negatief over doen, maar t speelt voor ons toch wel wat mee soms.
We zullen er ons aan moeten aanpassen. Het is niet meer zo dat we alles on- demand kunnen hebben en krijgen. Lesje nederigheid en tevredenheid.
Gelukkig zijn onze kinderen daar ook mee opgegroeid, we hebben altijd de natuur gezocht, niks geen disco campings enz. Gewoon vermaak met hutjes bouwen, kampvuurtje en broodjes aan een stok bakken en mooie wandelingen maken. Leren genieten van kleine dingen.
Dit is zeker niet belerend bedoeld, ook note to self, alles is anders.
Hopelijk kunnen we allemaal toch terug kijken op een mooie zomer met bijzondere herinneringen.
, Datum:
20.06.2020 17:37
Vandaag pareltje bezocht in het Noorden van Nederland, bijna geen mens tegengekomen. Was een prachtige rustige natuur en echt lekker genieten van de omgeving, dan mis ik buitenland niet en hoef ik niet honderden kilometers te rijden.
Geplaatst door: frank
, Datum:
20.06.2020 18:07
Ik ben blij dat we al in een vroeg stadium beslist hebben om dit jaar in Nederland wat te gaan zoeken en alle Frankrijkvakanties door te schuiven naar volgende jaar. Geeft hier in ieder geval een hoop rust. Zal wel net zo iets zijn als Frankrijk, alleen jammer dat er zo veel Nederlanders wonen :)
, Datum:
12.07.2020 19:58
, Datum:
14.07.2020 08:42
, Datum:
25.07.2020 20:24
, Datum:
28.09.2020 16:34
Dan toch sinds 18 jaar voor het eerst niet naar Frankrijk op vakantie maar in ons eigen kikkerlandjes waar we dan ook nog eens een fantastische nazomer hadden. Helemaal fijn dat we er toch even uit konden zonder al te veel last te hebben van allerlei vervelende regeltjes en ook niet op te hoefden te letten of we niet in een code oranje gebied in het buitenland terecht zouden komen. Fijn gegeten, fijn gewandeld, iets minder cultuur gesnoven en iets minder spontane uitjes als anders maar daar stonden weer een paar extra boeken in heerlijk weer tegenover.
Helemaal happy maar, uiteraard een maar als Nederlander, het is niet zo dat we Frankrijk niet gemist hebben en het blijft zeker onze voorkeur als vakantieland houden. Maar zo lang Corona rules kan ik niet anders zeggen dan dat ons eigen landje een prima alternatief is waar we dan ook gewoon weer graag gebruik van zullen maken.