Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Theo
, Datum:
22.08.2019 16:40
Tot een aantal maanden geleden hebben we altijd een camper gehuurd en in de zomermaanden onze opblaasbare Quechua meegenomen en we vinden beide echt heel leuk
Mijn vrouw krijgt een voorkeur cooor een camper maar het "probleem " is dat ik nog full time werk dus er niet echt op uit kan trekken en we kunnen niet zomaar denken zoals komend weekend kom we pakken de camper ...daarnaast niet te lang weg want we willen ook graag de kleinkinderen zien ...en de kinderen natuurlijk en heb niet een geldboom dus en wat ik zie ...heb zo mijn twijfels ..Mijn overbuurman heeft een oude Citroen ..echt een oudje dus en als hij wegrijd blijft er elke keer wat olie achter .en een caravan of travelsleeper of zoiets is echt niets voor ons
Maar vroeg mij eigenlijk af ..erg leuk om weer iets van Jen te lezen met inderdaad de pittige discussies ....maar Buonasera ??....kom eigenlijk ook heel af en toe op camping frankrijk
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
22.08.2019 17:35
Leuk om weer wat van je te lezen, Connie. Hartelijke groet en dat geldt ook voor de andere bekenden.
Wij reizen niet zo ver en lang meer, maar Frankrijk blijft ons ideale vakantieland.
Overigens heb ik privé wel contact met andere mensen van het "oude" groepje van o.a. het fotospelletje.
Iedereen nog veel mooie dagen in Frankrijk.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
22.08.2019 19:15
""Wij reizen niet zo ver en lang mee"" mee eens, de leeftijd gaat tellen bij mij; ik heb het meer dan 40 jaar gedaan met de hele handel. Vorig jaar qua weer een topjaar in NL en ""as we speak"" nu ook weer 24 graden op camping in rivieren gebied. Sorry Fransen!!
Maar had er geen seconde van willen missen.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
22.08.2019 20:20
@Jen en anderen.
Ook hier is het kamperen einde oefening. We zwerven wat meer door Europa en diverse overnachtingsmogelijkheden boeken we. Air B&B, hotel, gasthaus, pensionnetje.
Wil nog heel graag Bretagne en Normandië verkennen, hopelijk volgend jaar.
Maar als het hier goed weer is, trekken we ook niet meer naar Zuid Frankrijk, Spanje, Italië etc. Zijn ook niet meer zo afhankelijk van het hoogseizoen, dus dat scheelt in keuze.
Geplaatst door: Peetje
, Datum:
23.08.2019 14:52
Kamperen nog wel, maar dan 3 maanden in de winter in Spanje en Portugal; ik heb aan een minuscuul berichtje in 2013 wel een camping overgehouden aan dit forum.
De vorige beheerders van "onze" municipal vertrokken en de "maire" zocht een nieuwe huurder. We doen dit nu voor het 6e seizoen en hebben het erg naar onze zin. De afgelopen weken/maanden zijn we zo'n beetje geleefd, maar het begint nu wat rustiger te worden.
Jan van I. is in 2014 nog op bezoek geweest (MobileHome), maar hij trof het niet door de aanwezigheid van een aantal "Travelers" en is toen ook eerder vertrokken. Jammer toen, het was de eerste en laatste keer...beginnersfoutje, zullen we maar zeggen.
Geplaatst door: frank
, Datum:
25.08.2019 20:00
Toch wel aardig om te zien dat een deel van de oude garde inmiddels ook niet meer kampeert, dat is bij ons al wat eerder gebeurd wegens fysieke ongemakken die ons beide overkwamen zal ik maar zeggen. Wij gaan nog wel eigenlijk altijd naar Frankrijk maar het zijn gites geworden. Heel prettig om je in het ritme van een Frans dorpje of klein stadje te nestelen vinden wij, maar de camping had wel het grote voordeel dat je meer buiten was en zo her en der eens een praatje pot maakte met anderen. Dat is in zo'n dorpje toch lastiger merken we wel.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
26.08.2019 01:08
Die fysieke ongemakken waren voor ons reden om de tent te verruilen voor een campertje, geen moment spijt van gehad. Misschien alsnog een optie?
Overigens, als je de moeite neemt bij de plaaatselijke afdeling van de Alliance Française een paar cursusjes Frans te volgen, zul je merken dat Fransen ook van een praatje pot houden. Ze vinden het geweldig als een Nederlander hun taal spreekt. En die cursusavonden zijn ook weer leuk om Franse ervaringen uit te wisselen.
Geplaatst door: frank
, Datum:
26.08.2019 20:01
We zitten graag op één of 2 plekken met wat meer ruimte en comfort, we zijn niet zo trekkerig zal ik maar zeggen. Wel zijn er plannen om na pensionering toch nog eens met een (flinke) caravan op stap te gaan om te kijken hoe dat bevalt. Het Frans converseren is ook niet meteen het probleem maar je zit wat meer in je eigen gedoetje en komt gewoon veel minder vaak mensen tegen als op een camping.
, Datum:
26.08.2019 23:23
In dat geval: pak eens een paar keer een glaasje pastis (wijn kan ook, mocht je bier willen vraag dan om een bière artisanale) bij hetzelfde dorpscafé. Zul je zien dat je snel contact maakt.
Geplaatst door: ® Piet
, Datum:
04.12.2019 13:32
, Datum:
04.12.2019 18:28
Gewoon op de camping gedag zeggen wanneer je iemand tegenkomt. "Bonjour madame of bonjour monsieur". Wordt op prijs gesteld en zeker door de campinghouder zelf; mag iedere ochtend. Hand geven aan de beheerder/eigenaar wanneer je arriveert en ook bij vertrek. Vriendelijk "Au revoir madame/monsieur") bij het verlaten van een winkel/tje of bar/restaurant. is altijd goed. Bij de Franse buren (tent, huisje, motorhome of caravan) iedere dag 's morgens weer bonjour madame/monsieur zeggen en liefst een hand geven... dat doen de kindertjes op school bij de juf/meester en ook de werknemers/werkgevers/onderling op kantoor. Slim... iemand met wie je de dag daarvoor op het werk een meningsverschil had kun je niet negeren... Even iemand helpen op de camping ( ook de eigenaar) met wat dan ook wordt meestal een uitnodiging voor "apératif". Altijd gezellig.
Op veel campings en winkels vooral in Bretagne wordt perfect Engels gesproken en er staan veel Britse gasten in alle seizoenen. In de Vogezen kun je prima uit de voeten met Duits al vindt men dat niet zo prettig. 't Wijst eigenlijk zich allemaal vanzelf. Succes en wij hopen in het najaar 2020 weer op pad te kunnen gaan naar Frankrijk met de caravan. Succes.
, Datum:
04.12.2019 23:01
Ha oma, met het eerste deel van je betoog ben ik het natuurlijk helemaal eens, met je laatste alinea toch nog wat minder. In mijn beleving is het, ook in Bretagne, nog altijd droevig gesteld met de kennis van het Engels. Nu kom ik niet op grote campings, dat scheelt wellicht. Duits probeer ik in de Vogezen niet eens, maar dat is omdat mijn Duits stukken minder is dan mijn Frans.
Historisch is de weerzin tegen Duits daar (als die er is) wat lastig te verklaren: na de Eerste Wereldoorlog zat een groot deel van de inwoners bepaald niet te wachten op een terugkeer bij Frankrijk. Maar goed, dat is dik een eeuw geleden, sindsdien is er natuurlijk één en ander gebeurd. Bijvoorbeeld dat Elzassers na de ellende van WO2 gewantrouwd werden vanwege hun elzassisch/duitse accent.
, Datum:
05.12.2019 00:31
Over Duits spreken in met name de Vogezen... tja dat ligt nog steeds gevoelig; zeker bij de oudere inwoners. Heel wat wegen en dorpjes zijn in WO.1 afwisselend in Duitse of Franse handen geweest. De begraafplaatsen en monumenten herinneren daaraan en de loopgraven zijn op enkele plaatsen te bezichtigen.
De eigenaar van een camping waar we nog wel een heen gingen sprak met mij Frans en... af en toe - als het niet anders kon - Duits met mijn echtgenoot die de Franse taal niet machtig is. 't Was een vriendendienst.
Geplaatst door: ® Gerard
, Datum:
08.12.2019 10:03
Na bijna 40 jaar caravannen hebben wij verleden jaar de caravan verkocht en ingeruild voor een chalet in Nederland. Heeft ons toch niet het "echte"vakantiegevoel gegeven. Het chalet onlangs verkocht en toch weer een nieuwe caravan besteld die begin 2020 wordt geleverd. We zijn nu gepensioneerd en gaan er meer op uit en dan niet meer zulke lange afstanden. Frankrijk blijft op de planning.
Lees nog steeds mee op deze site/forum en denk nog vaak aan het "virtueel kamperen" op de toenmalige shoutbox.
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
08.12.2019 19:03
Ha die Gerard. Wat leuk om wat van je te lezen. Wens je nog veel kampeerplezier met je nieuwe woonwagen. Het waren destijds inderdaad hele gezellige tijden hier tijdens het virtuele kamperen en alles wat daarbij komt (o.a. een flesje wijn e.d. nuttigen. Wie weet komen we elkaar nog eens tegen. Wij zijn tegenwoordig de maanden mei en juni meestal in Frankrijk en september in Nederland. Hartelijke groet.
Geplaatst door: ® Gerard
, Datum:
14.12.2019 12:41
Ha Yeoman,
Dat was inderdaad een gezellige tijd. Fijn hoor, zo lekker onbevangen op vakantie. Ook wij in juni en september hoofdzakelijk in Frankrijk. Daarvoor en daarna lekker her en der een weekje (of twee) wat dichter bij huis. Dat wij dat nog maar lang vol mogen houden.
, Datum:
17.12.2019 20:20
We hebben voor volgend jaar mei 3 weken een camper gehuurd maar we moeten nog maar eens overleggen waar we naartoe willen gaan
Laatst een keer via de krant een weekend aan de Rijn in een hotel overnacht en gegeten en Duitsland is ook best mooi en de meeste mensen zijn ook best wel vriendelijk dus wellicht met de camper naar Duitsland ....of naar Bretagne maw we weten het nog niet
Voor de volgende zomervakantie was ook het idee om met een camper te gaan maar langzaam komt de tent toch weer in beeld en alles heeft zijn voor en nadelen dus we gaan het zien ...eerst straks de kinderen en aanhang en kleinkinderen kerst en oud en nieuw vieren
, Datum:
17.12.2019 23:58
Theo, het grote voordeel van een camper is dat je nu nog niet hoeft te kiezen: dat doe je op het moment dat je vertrekt. Zorg dat je een paar ideeën paraat hebt en kijk waar het weer goed is. In vrijwel heel West-Europa (behalve Nederland en Zwitserland) mag je overal overnachten waar je mag parkeren. Kijk op park4night.com. Op veel camperplaatsen in Frankrijk, Spanje en Duitsland kun je je toilet legen en drinkwater tanken, ook als je daar niet overnacht, zie campercontact.com
, Datum:
18.12.2019 15:57
Hallo Frank dank je en we zijn al lid van campercontact met de bijbehorende app met camper en campingplaatsen.Wij vinden het voordeel van een camper dat je minder afhankelijk van bv het weer en je bent vrij flexibel en wij passen is een bus met (dwarsslaper )
Mijn probleem met een camper is dat het mij nog wat onrust geeft en ik wil nergens langer als 2 dagen staan terwijl ik met de tent rustig ergens 5 dagen tot een week kan blijven staan en daarbij mag ik nog een aantal jaren werken en wil niet weekende weg omdat we een camper hebben dus we huren sinds een aantal jaren 3 weken in het voorjaar en soms met pasen een aantal dagen een camper ..een erg lange zin haha
, Datum:
19.12.2019 19:52
De valkuil van een camper is voor ons ook dat we geneigd zijn elke dag weer te gaan rijden. Daarom kiezen we af en toe bewust voor een camping, waar we een aantal dagen rustig kunnen blijven staan.
Voordeel van een eigen camper is dat je vrijwel alles al klaar hebt staan om weg tge gaan, dus inpakken is weinig wek. . Wij hebben nogal wat familie op flinke afstand, dus van familiebezoek maken we een weekendje weg met de camper, dan doe je nog meer leuke dingen. Heb onregelmatig werk, daardoor ook regelmatig lange weekeinden om er op uit te trekken.