Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: J
, Datum:
24.05.2019 11:50
Hoi,
Dafalgan is een veel gebruikt middel in België . In Nederland is dat gewoon paracetamol.
Tabletten paracetamol met coffeine zijn hier gewoon vrij te koop bij drogisterij of apotheek.
Volgens mij is dat in Frankrijk ook geen probleem.
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
24.05.2019 15:39
In Nederland is paracetamol met codeïne reeds lang alleen op recept verkrijgbaar. In Frankrijk is hier sinds enkele jaren ook sprake van. Wij waren ook gewend ieder jaar één of twee doosjes mee te nemen. Lukte de laatste twee jaar dus ook niet meer.
Groeten, Wil B.
Geplaatst door: J
, Datum:
24.05.2019 16:15
Heb even codeine en coffeine door elkaar gehaald.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
10.08.2019 17:49
Het is erg stil in dit topic.
Gaat het nog goed met de posters die dagelijks actief waren op dit forum?
Jan van Iersel, Digi-oma, Jen, etc
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.08.2019 00:37
Klopt, fotospelletje is ook al dood...
Iedereen zit tegenwoordig bij de contentuitvreters van FB en Instagram, daar gaat Internet nog eens aan kapot
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
11.08.2019 13:48
Geplaatst door: Theo
, Datum:
15.08.2019 20:13
Wij zijn net terug vanuit Frankrijk en we hebben op een aantal voor ons nieuwe campings gestaan en zal er onze mening geven maar wat opviel is dat er best wel veel Fransen de E-sigaret "roken" ..zie ze hier eigenlijk nooit meer
, Datum:
16.08.2019 00:18
Beter een e-sigaret dan een Gauloise... Heb nota bene vroeger ook gerookt (in Frankrijk gauloise disque bleu, zeker zo zwaar maar minder droog dan den gewone gauloises), betrapm me er nu op dat ik zelfs die e-sigaret vind stinken.
Geplaatst door: frank
, Datum:
16.08.2019 19:54
Ah ja Gauloises en zware van Nelle, heerlijk was dat al dat gehoest. We hebben hier een jaar of 15 geleden het licht gezien, of eigenlijk meer de bui dat je buiten bij de voordeur mocht gaan staan roken en dat inmiddels zelfs niet meer geloof ik, dus maar gestopt indertijd.
Gek genoeg vind ik tabaksrook nog steeds lekker ruiken behalve als ik zit te eten.
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
16.08.2019 22:47
Inderdaad, de e-sigaret was mij ook opgevallen. Persoonlijk vind ik het wel een vreemd gezicht. Het apparaat wordt vaak met de hele vuist vastgehouden wat nogal lomp oogt en ook direct opvalt (ook al wordt ie niet gebruikt). Naar mijn idee wordt er ook vaak een beetje eigenwijs bij gekeken (net als bij pijp roken). Ik stoor mij er totaal niet aan en een ieder moet vooral doen wat hemzelf goed lijkt, maar een beetje bijzonder vind ik het wel.
, Datum:
17.08.2019 19:54
Wat Henk 10 schrijft ..het oogt een beetje vreemd en het dampt behoorlijk .Wij zijn ca 11 jaar geleden gestopt en ik heb 35 jaar gerookt en soms ook het franse tabak
Ik heb er ondanks dat ik vind dat als iemand zit te roken het stinkt heb ik er geen hekel aan ...ieder zijn ding zeg maar
, Datum:
18.08.2019 12:25
Na de brand in de Notre Dame heeft de uitgeverij '"GoArchitect" een publiek prijsvraag uitgeschreven over hoe een en ander te restaureren. Voor de inzendingen zie navolgende site:
https://www.designnotredame.com/
Dat heb ik dus ook eens gedaan en verbazing alom bij mij, over de meest waanzinnige ontwerpen en het feit dat allerlei architecten kennelijk nog tijd zat hebben om onbetaald aan zo iets mee te doen.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het origineel vele ontwerpen overstijgt, maar begrijp ook wel dat die het wel niet meer zal gaan worden.
Ik ben benieuwd wat voor ontwerp er straks uit de officiele Franse hoge hoed gaat komen.
, Datum:
19.08.2019 01:23
Eh tja, traditie! De grootste Franse restaurateur aller tijden, Viollet-le-Duc,stond er om bekend dat hij middeleeuwse gebouwen herbouwde zoals hij vond dat de middeleeuwers ze hadden moeten bouwen....
, Datum:
19.08.2019 20:11
N.a.v de reactie van Peter niet dat het er wat mee te maken heeft maar we zijn een paar maand geleden in Vonnas geweest met de camper ....de stad van Georges Blanc al is daar wel een burgemeester ....Village Blanc ...heb mijn ogen uitgekeken
, Datum:
19.08.2019 20:53
Dat kan ik me voorstellen Theo, Indrukwekkend complex zo te zien en indrukwekkende prijzen, maar de "l'ancienne auberge" zou nog wel moeten lukken :)
Geplaatst door: Jen
, Datum:
21.08.2019 10:20
Alles oke Car2 alleen heb ik niet zoveel meer op dit forum te zoeken. Zogezegd is de charme er een beetje af en gaat de vraagstelling veelal over ""camping gezocht"". Vroeghu hadden we wel eens ""pittige"" discussies over van alles en nog wat maar dat is voorbij; andere tijden.
Hopelijk gaat het jou ook goed en heb je nog veel plezier met kamperen in Frankrijk.
Groet.
Geplaatst door: connie
, Datum:
21.08.2019 16:57
Ik kampeer ook nog steeds alleen nu in nederland en op mijn 75ste nog steedst met plezier.Ook volg ik nog Camping-frankrijk elke avond en bedenk de zeer prettige weekeindes in Scherpenzeel waar veel vrienden van zijn overgebleven.
Groet van Connie.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
21.08.2019 18:28
Hoi Connie,
leuk om jou ook weer eens terug te zien op het forum!
Groetjes van Johan en Tineke
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
21.08.2019 19:03
Leuk dit. Fijn te lezen dat het goed met jullie gaat. Volg het forum ook nog steeds. Daar waar ik op een zinnige vraag ook een antwoord kan geven probeer ik nog steeds mijn bijdrage te leveren....
Geplaatst door: ® yeoman
, Datum:
21.08.2019 20:57
Ha die Connie. Mooi om te lezen dat het goed met je gaat en dat je er nog steeds op uit trekt. Ik kijk hier ook dagelijks nog wel even om te kijken of er nog echt nieuws is, maar zoals overal " l'histoire se repête". De afdeling "noord-oost" van het forum hier komt nog steeds jaarlijks bijeen voor de appeltaartenparty en het blijft gezellig. Met ons gaat het ook goed en de afgelopen jaren trekken we er telkens langer op uit naar la douce france. Mijn broer woont er sinds 2 jaar dus een goede aanleiding om die kant op te gaan. Blijf de mooie herinneringen koesteren, doen wij ook. Hartelijke groet Henk