Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
14.11.2015 18:44
Ik heb niets meer toe te voegen aan de woorden van Francofiel...
Geplaatst door: Car2
, Datum:
15.11.2015 19:46
, Datum:
15.11.2015 19:59
Ter verduidelijking
Mijn opmerking slaat op Parijs 13 nov 2015
De youtube-verwijzing is bedoeld uit respect voor de getroffenen en het Franse volk
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
17.11.2015 14:10
Geplaatst door: Michel
, Datum:
17.11.2015 18:24
Geplaatst door: ® Ona
, Datum:
20.11.2015 18:43
Echt niet te bevatten hé... wij hadden het net in onze bol gekregen om voor het eerst sinds 2011 weer naar Zuid-Frankrijk te trekken deze zomer, en dan hoor je dat er zoiets gebeurd is in een anders zo prachtig land. Ik moet eerlijk bekennen dat de schrik hier toch twijfel doet zaaien of we aldanniet beter nog een jaartje langer met de bus richting Spanje trekken zoals we de afgelopen jaren gedaan hebben. Langs de éne kant denk ik van, die monsters mogen niet winnen, we mogen er niet aan toegeven, maar aan de andere kant denk je toch wel van stel dat je daar plots middenin zit zoals die mensen in Parijs vorige week.
Vreselijk gewoon. Ik hoop echt dat ze snel een punt kunnen zetten aan die IS-groepering, het is echt veel te hard uit de hand aan het lopen. Ook eng dat het plots zo dichtbij komt.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
21.11.2015 08:20
Ja, het meeste risico loop je op een camping diep in het Franse land. Wat dacht je in plaats daarvan van een stedentripje. Brussel schijnt erg mooi te zijn.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
21.11.2015 09:10
Ik heb nog geen moment getwijfeld. Wel is er een bepaalde plek waar we ieder jaar wel komen die ik komend jaar misschien overslag.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
21.11.2015 10:26
Als we allemaal reageren met angst dan heeft de is (ik gebruik voor hun geen hoofdletters) zoiezo gewonnen! De dreiging is overal. Laat je niet bang maken!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
21.11.2015 13:18
Helemaal mijn idee, andere Marijke!
, Datum:
21.11.2015 14:56
Even denken...Londen, Barcelona, Munchen, Japan, Parijs, New York en al die steden in het verre Oosten of Afrika... dus dan maar thuisblijven en hopen dat je geen ongeval krijgt tijdens het boodschappen doen of het ramen lappen.
Wij gaan in elk geval naar Frankrijk volgend jaar!!!
Geplaatst door: Michel
, Datum:
21.11.2015 15:09
Na de Charie Hebdo aanslag en ik afgelopen zomer naar Parijs gegaan.
En ga volgend jaar weer.
Geplaatst door: Ona
, Datum:
21.11.2015 21:31
Ik vraag mij vooral af of je dan wel echt ontspannen van je vakantie zou genieten zoals anders, wetende dat je continue die dreiging/angst als een donderwolk boven je hoofd hangen hebt. Een hele vakantie gespannen rondlopen dat lijkt mij nu ook niet de bedoeling, dus ik denk persoonlijk dat het wel een betere optie kan zijn om ergens anders naartoe te gaan waar je je wel veilig voelt. Veilig zijn en je veilig VOELEN zijn nog steeds 2 hele andere zaken hé. Ondanks dat je in Parijs/Frankrijk momenteel misschien wel even veilig bent (de kans op een aanslag is immers overal mogelijk) als in Spanje/Italië/... denk ik wel dat het logisch is dat men zich in die laatste plaatsen veiliger voelt dan eerstgenoemde, zelfs al is het daar in praktijk/op papier niet noodzakelijk veiliger.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
21.11.2015 23:26
Ik denk dat je op dit moment in weinig landen veiliger bent dan in Frankrijk...
, Datum:
24.11.2015 20:03
ik heb genoten en gelachen van al die kattenplaatjes uit België, de omstandigheden waren niet om te lachen.
Maar misschien kunnen jullie hier van genieten, ik wel in ieder geval. Ik wil een CD van deze groep, nou ja groep???
https://www.youtube.com/watch?v=Q-4JmRnv_nE
Geplaatst door: javi
, Datum:
03.01.2016 12:30
, Datum:
03.01.2016 14:02
Vlak voor de kerstdagen de nieuwste ACSI Camping Card gids gehaald. Gewoon af en toe even snuffelen en dan het "oh ja-gevoel" omdat je aan een bepaalde camping goede herinneringen hebt, maar ook speuren naar leuke campings voor 2016 en dan via deze site even kijken bij de beoordelingen... ; erg leuk klusje met dit weer. Het is een fabeltje dat de campings die in deze gids worden opgesomd allemaal in voor- of naseizoen volop bezet zijn met grijze Nederlandse gasten is onze ervaring. Succes.
Geplaatst door: frank
, Datum:
03.01.2016 14:58
, Datum:
03.01.2016 19:20
Omdat ik vaak het Grand Parc du Puy de Fou heb geadviseerd als heel erg leuk uitstapje voor jong en oud hierbij even een filmpje dat ik net uit Frankrijk binnen kreeg:
https://www.youtube.com/embed/IgOYMTWjF8w
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
16.01.2016 09:03