Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jen
, Datum:
17.03.2015 09:13
Bedankt voor de info Digi. Een paar jaar terug is dit ook al eens aan de orde geweest en werd de suggestie gewekt dat de groenen zouden verdwijnen. Daarna bleven die groene flessen gewoon te koop en om te ruilen. Bij primagaz zelf vind ik er niets over. Laat je dus niet onnodig op kosten jagen . Die(dure)
blauwe flessen kennen net als bij campinggaz geen statiegeld en kan je dus niet teruggeven als je ze niet meer nodig hebt.
Ik wacht dus nog maar even af.
Geplaatst door: antonia1
, Datum:
17.03.2015 10:35
Beste mensen, staan op punt van kamperen Frankrijk. Ik moest gas laten vullen in groene flessen. Gevraagd bij de gashandel en hij vertelde mij niets van aantrekken. Het is een verkooppraatje. Dus weer verder de flessen gevuld.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
17.03.2015 11:22
Dank voor het terugmelden.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
24.03.2015 21:22
http://annekeconijn.knsbeheer.nl/Dijkversterking%20Hondsbossche%20zeewering/index.html
Vandaag nog weer even bij de werkzaamheden geweest. Eerst bij Camperduin waar ze ook een lagune gemaakt hebben en later bij Petten waar ze neen verkleinde duin van Pilat aan het maken zijn. Het strand is vergeven van de stenen die meegezogen zijn met het zand door de schepen. Staat heel mooi in de tuin en dan hoef ik niet zo veel meer mee te nemen uit Frankrijk.
Geplaatst door: connie
, Datum:
24.03.2015 22:14
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.03.2015 00:19
@Tonia: het lijkt me inderdaad nog geen acuut probleem. In het ergste geval moet je in 2022 je groene flessen waardeloos afschrijven en andere kopen. Of gewoon blijven gebruiken (wellicht in 2021 nog eens voor tien jaar laten herkeuren (geen idee of dat dan kan).
Risico van ongekeurde flessen is natuurlijk wel dat de verzekering bij een onverhoopte ramp kan weigeren uit te betalen.
, Datum:
25.03.2015 10:57
Dik Trom, maand of twee geleden op een mooie zonnige, maar gure winterdag ook daar foto's gemaakt. Super toch... had Anneke een telelens voor de zeehonden gebruikt? Jullie zijn overal vrij dichtbij geweest; bij ons stonden er veel hekken met verboden toegang etc. Mooie plaatjes trouwens.
, Datum:
25.03.2015 13:58
Digi-Oma bij alle foto,s heeft Ank een telelens gebruikt. Ik heb de indruk dat het strand zelf bijna overal toegankelijk is maar niet het duingebied. Volgende week beginnen ze met de aanleg van het fietspad door het duingebied heen. Het is allemaal veel sneller klaar dan ik verwacht had. Van een Pettenaar gehoord dat camping Corfwater ook nog gewoon geopend blijft. Veel Pettenaren zijn niet blij dat dit verdwijnt. En het is dus ook maar de vraag of het werkelijk verdwijnt.
Geplaatst door: joost_k
, Datum:
25.03.2015 15:14
@Dik, mooie foto's. Maar ook alle foto's in de fotoboeken zijn erg mooi en leuk om te bekijken. Zeker de jaargangen van Frankrijk.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
25.03.2015 17:04
mag ik even kwijt wat voor fijn forum dit is...;-)
Vanwege reis naar Noorwegen ben ik nu ook veelvuldig op het noorwegen forum, maar dat lijkt deels "geterroriseerd" te worden door mensen die maffe berichten plaatsen; en die gaan alle kanten op: adhd, borderline, aardappels. vissen, toch maar weer schelden....
De moderator daar is ook geen Tineke dus zulke berichten blijven ook lang staan, of er komt een net zo vreemde reactie van de moderator...
Dus hoera voor alle mensen die hier altijd fijne reacties geven en een zeer attente moderator die de boel goed in de gaten houdt..... het is hier ook niet altijd even gezellig, maar gezien aantal reacties hier.. en af en toe slechts een nare toon (die meestal ook te herleiden is naar iemand die niet van honden of kinderen of wat dan ook houdt..).
Top dat we dat nog lang mogen houden zo!
Geplaatst door: Car2
, Datum:
05.04.2015 16:53
Het volgende wil ik met jullie delen.
Ik kwam een heel mooi gratis receptenprogramma tegen:
http://carta.verbi.nl/
Het is al gevuld met duizenden recepten.
Je kunt ook je eigen receptencollectie toevoegen.
Via Bestand, nieuw receptenbestand, bijvoorbeeld "campingrecepten"
Links onderin kies je dan voor "beheer" om je recept toe te voegen.
Recepten kun je mailen of printen, etc
Op de website staan ook allerlei andere kookboekjes/recepten om toe te voegen.
Ben nu druk bezig om mijn documentjes toe te voegen.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
05.04.2015 21:29
Mooi programma! Dank je wel Car2!
Geplaatst door: Dik Troml
, Datum:
05.04.2015 22:52
Afgelopen zaterdag nog een fles omgeruild Digi Oma bij Stet in HHW. Heb het er over gehad maar volgens Stet is het dus niet waar. Misschien dat Prima Gaz er mee stopt maar er zijn meerdere leveranciers.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
06.04.2015 09:31
Toch een beetje dubieus van zo'n zaak, kampeerders op het verkeerde been proberen te zetten.
Geen reclame.
, Datum:
15.04.2015 19:04
Geplaatst door: ® Charlotte75
, Datum:
15.04.2015 22:15
Oei! We hebben het 2 keer gezien, 1 keer was in een tunnel, overal remlichten en ineens vloog de caravan een paar auto's voor ons naar de andere baan. En een keer vlakbij Clermont Ferrand. Een auto met caravan haalt ons in en nog geen 100 meter verder ligt de hele caravan plus inhoud verspreid over het wegdek. Je moet er toch niet aan denken!
, Datum:
18.04.2015 19:22
Mooi weer; in de tuin gewerkt en daarna naar - voor mij - het allerleukste dorpje in Noord-Holland. Kolhorn; wij komen er vrij regelmatig. Dik Trom moet het zeker kennen!
Was van de week in Volendam (denk aan de Mont St. Michel in het hoogseizoen). Alleen maar winkeltjes met kitsch en hordes toeristen. Had er met onze dochter afgesproken die touringcar chauffeur is en een horde Amerikanen moest vervoeren naar die plek. Dan 4 uur wachten, dus "mam, kom je even terrasje doen in Volendam...!"Dat was wel weer leuk.
Maar Kolhorn... zo'n schattig plaatsje onder aan de dijk met zulke mooie huisjes... daar wil ik best wonen. Aardige inwoners, groeten vriendelijk en geen hordes toeristen; gewoon rustig genieten. Aanrader als je eens in de buurt bent! Gratis parkeren op de dijk en dan een van de vele trapjes naar beneden.
, Datum:
18.04.2015 19:31
http://www.schipperswelvaren.nl/
Digi-Oma wij waren vorige week nog bij dit restaurantje met onze kleinzoon. Op de terugweg naar huis hier even een koppie gehaald en dan mooi bij het water zitten. Restaurantje is bij het straatje met de overtuintjes. Een prachtig plekje in Kolhorn.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
19.04.2015 18:44
, Datum:
19.04.2015 21:09
Dank Dik Trom, restaurant Kolhorn is bekend. Bij de ambachtelijk houtbewerker (smalle straatje tussen de huizen en de tuintjes; groene schuurtje rechts) leuk kikkertje gehaald, bestaand uit ettelijke plakjes hout. Daarna bij Het Veer naast Hoenderdael wat gegeten; prima locatie, goede bediening, heerlijk eten en mooi gelegen en alles voor bijzonder schappelijke prijzen.
Volgende week even de jaarkaarten van Hoenderdael ophalen.