Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: frank
, Datum:
08.02.2015 08:54
Mocht je het in Frankrijk niet kunnen krijgen moet je even doorrijden naar Spanje. Ook daar de meest wonderbaarlijke medicijnen die je hier niet maar zo kan krijgen.
En wat betreft het verkrijgen van al die medicijnen? Ik weet niet maar ik heb tegenwoordig een huisarts waar ik gelukkig zelden kom, maar dir als ik er kom standaard vraagt "En wat wilt u nu dat ik doe?" Tja dan kan ik dus net zo goed meteen naar de apotheek gaan en het middel halen wat ik denk nodig te hebben.
Geplaatst door: Johan
, Datum:
08.02.2015 11:32
Bedankt voor de felicitaties! Gisteren mijn verjaardag thuis kunnen vieren. Door de week werk ik in de buurt van Manchester.
Geplaatst door: connie
, Datum:
08.02.2015 11:53
Nog van harte Johan en maar weer een fijn en gezond jaar toegewenst samen met Tineke.
ja Lilian dat was leuk he,we kregen die hapjes toch van Gerard?Ik ben al die contacten kwijt van die zo leuke tijd.
Geplaatst door: ® ina1
, Datum:
08.02.2015 22:28
@ Peter van Het Hurktoilet
je kinderen krijgen als baby DKTP
injectie
Ieder kind wordt ingeent daarvoor in Nedertland
Denk de jouwe ook.
Alleeen als je ouder wordt moet je een herhalingsprik.
Heb ik ook gehad in het Franse land bij een ongeval.
Zijn ze heel alert op.
En de codeinetabletjes waren 20 mg.
Had toen een heel zieke man.
Leve de Pharmacies in Frankrijk
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.02.2015 22:31
Ina, dank.
Natuurlijk hebben mijn kinderen als baby die prik ook gehad, maar bij mijn weten is er nooit een herhalingsprik geweest.
, Datum:
08.02.2015 23:18
Kan id nodig zijn na 10 jaar of meer
Geplaatst door: Tara uit het zuiden
, Datum:
15.02.2015 13:34
bericht voor jan van I:
tetanus is een levensbedreigende infectieziekte, ontstaat meestal als een wonde besmet raakt met de bacterie Clostridium tetani. De bacterie komt slechts tot ontwikkeling in een zuurstofarme omgeving, zoals in diepe en vervuilde wonden met veel afstervend weefsel. Risicovolle wonden zoals : bijtwonden, brand en vrieswonden, zweren, prikwonden van doornen en houtsplinters en ja, ook verroeste voorwerpen.
Nog niet zo gek dus die vaccinatie, is trouwens de enige efficiënte voorzorgsmaatregel.
Nog een tip voor brandwonden : eerst water, de rest komt later !
min. 10 min. onder stromend koud water (geen ijs), wonde ontsmetten en dikke laag flamigel of flamazine aanbrengen en goed afdekken, zeker week afgedekt houden en elke dag wonde verschonen en zalf aanbrengen.
gr, Tara
Geplaatst door: BHV-er
, Datum:
15.02.2015 16:18
Dan moet je het wel goed zeggen. Bij voorkeur koelen met LAUW water.Koelen met te koud water of ijs kan leiden tot onderkoeling van het slachtoffer en leidt tot verminderde warmteafgifte uit de huid als gevolgen van het samentrekken van de bloedvaatjes in de huid. Hierdoor kan de brandwond verergeren. Met name bij kinderen en bejaarden dient men extra alert op onderkoeling te zijn. Onthoud 'koel de brandwond, niet het slachtoffer'. Bron Wikipedia (en de BHV-instructie)
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
02.03.2015 20:01
Dus vanaf nu het appelboompje snoeien?
, Datum:
02.03.2015 20:18
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
02.03.2015 20:49
Ik lees hier allerlei indianen verhalen over de Franse artse die heel veel medicijnen voor schrijven... dit is een van de vooroordelen die verteld worden. Wij wonen nu 7 jaar in Frankrijk, en hebben nu onze tweede huisarts, bij de eerste kwam ik niet graag omdat je soms drie uur in een spreekkamer zat met schimmel op de muur. Ik heb astma en kwam zieker thuis dan ik was daarvoor. Maar ik heb nog nooit te veel medicijnen gehad, net wat ik nodig heb en in Nederland ook al kreeg, en ja, in het ziekenhuis schrijven ze altijd paracetamol voor. Deden ze vroeger in Nederland ook voor de bezuinigingen. En over die Tenanus vaccinatie, een Nedrlandse arts die ik ken en hier in het ziekenhuis werkt vind dat je eigenlijk om de zoveel jaar moet inenten om narigheden te voorkomen...... wie het weet mag het zeggen.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
12.03.2015 21:14
, Datum:
12.03.2015 21:48
, Datum:
14.03.2015 16:38
nieuw luifeltje besteld,scheerlijnen en haringen gekocht.Nu alleen nog het lekkere weer met pasen...
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
15.03.2015 23:24
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.03.2015 00:34
Geplaatst door: ® Charlotte75
, Datum:
16.03.2015 06:17
Prachtig filmpje! Mooie muziek ook...
Geplaatst door: Jen
, Datum:
16.03.2015 08:30
Blijft schitterend. Afgelopen najaar weer eens bezocht na 21 jaar.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
17.03.2015 00:24
Geplaatst door: joost_k
, Datum:
17.03.2015 09:00
@digi-oma, Geldt dat niet alleen voor Karsten travel store?