Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
, Datum:
08.01.2015 18:23
Moi aussi................ :( :(
Geplaatst door: Charlotte
, Datum:
09.01.2015 11:41
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
15.01.2015 18:56
Zo, net terug van de vakantiebeurs Utrecht (voor mijn werk). Veel indrukken opgedaan, genetwerkt en nu met de voetjes omhoog op de bank met een wijntje.
Geplaatst door: connie
, Datum:
31.01.2015 00:02
Hier niets te zien van sneeuw...
Geplaatst door: Jan van I
, Datum:
31.01.2015 00:16
Geplaatst door: connie
, Datum:
31.01.2015 00:25
Alleen die irritante hoestbuien s'nachts pfft
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
31.01.2015 11:07
dat hoesten duurt bij mij nu al 4 weken , dus als het de nasleep van griep is duurt het nog wel even @Connie
Geplaatst door: Jen
, Datum:
31.01.2015 14:33
Tegen die irritante kriebelhoest helpt codeine(20mg) heel goed . Daar moet je wel even voor langs de huisarts.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
07.02.2015 11:54
Zou het bijna weer vergeten maar het is vandaag 7 februari en dan is er iemand jarig. Toch???????????????????????
Van Harte Johan.
Geplaatst door: ® Charlotte75
, Datum:
07.02.2015 12:56
In dat geval... Gefeliciteerd!
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
07.02.2015 14:39
Helemaal eens met de vorige schrijfster...
Geplaatst door: ® Charlotte75
, Datum:
07.02.2015 15:08
@Jen en alle anderen met kriebelhoest. Ik gebruik zelf Daro Retard Capsules, te koop bij de apotheek, zonder recept. Ik neem ze alleen 's avonds voor het slapen. Ik begin pas met hoesten als ik plat ga en met deze capsules kan ik heerlijk doorslapen. Beterschap!
Geplaatst door: Car2
, Datum:
07.02.2015 16:54
Stelletje watjes, kuch kuch
Geplaatst door: ® ina1
, Datum:
07.02.2015 17:01
Codeïne tabletjes vrij verkrijgbaar in apotheek in Frankrijk
Deze zomer gewoon doosje meenemen voor het geval dat.
Lang houdbaar!!!
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.02.2015 21:11
@JOhan: van harte@
@Ina: heet dat in Frankrijk ook gewoon codeïne? En in welke dosis is dat dan? (Heb er nu veel baat bij, dus vind voorraadje meenemen niet zo'n gek idee).
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
07.02.2015 23:37
Over codeïne gesproken:
Ik heb regelmatig last van zware migraine en neem vanuit Frankrijk al jaren doosjes MIGRALGINE mee. Vrij te koop in bijna elke apotheek. Daarin zit namelijk ook codeïne. Helpen snel en effectief.
Heb ik destijds in Nederland aan m'n huisarts gevraagd of hij een recept kon uitschrijven om ze hier ook te laten maken... Nee dus.
Terug bij een mij bekende apotheker in Frankrijk vertel ik het hem (verboden in Nederland) en die barst in lachen uit... verboden in Nederland terwijl dat het land van de drugs is!
Inmiddels kun je via je huisarts en middels een recept voor de apotheek wel codeïne fosfaat als tabletjes verkrijgen.
Geplaatst door: Dave
, Datum:
07.02.2015 23:46
In Frankrijk worden meer drugs gebruikt dan in Nederkand !!
En er is geen een land in Europa waar de mensen zoveel medicijnen slikken als in Frankrijk !!
Moet je dan blij zijn dat alles vrij te krijgen is ?
Ik vind het prima dat Nederland een strenger beleid voert wbt medicijnen en dat niet alles vrij verkrijgbaar is .
Maar ja sommige mensen menen nu eenmaal dat hedt in Frankrijk beter is en geregeld wordt .
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.02.2015 00:29
@Dave: Je hebt zeker een punt. Franse artsen die na een consult niet minimaal twee recepten uitschrijven worden niet serieus genomen, en dat weten ze...
Zelfs de protocollen gaan al uit van meer medicijngebruik. Bij ons geef je iemand een tetanus-prik bij een verwonding met straatvuil. Toen jaren geleden onze jongste (toen een jaar of tien) in Frankrijk een steen tegen zijn hoofd kreeg, vroeg de plaatselijke huisarts (vriendelijke, kundige vrouw) wanneer hij zijn laatste tetanus-prik gehad had. Eh, nooit, dus. Mevrouw viel van haar stoel, die krijg je in Frankrijk elke vijf jaar, ook als er geen aanleiding toe is...
Waarmee ik maar wil zeggen: ook al is de Franse gezondheidszorg op een aantal punten geweldig, ik zal haar nooit verheerlijken. Maar als een medicijn al sinds jaar en dag vrij verkrijgbaar is in een land dat veel groter is dan Nederland, dan mogen wij ons ook afvragen of de regelgeving hier niet is doorgeschoten...
Geplaatst door: Jan van I
, Datum:
08.02.2015 01:10
Jaaaaren geleden op de camping van Vernoux-en-Vivarais.......
Mijn vrouw is 's morgensvroeg bezig met koffie zetten.
De thermoskan stond niet helemaal stabiel dus die viel om.
En de hete koffie stroomde over haar arm!! 't Was bloedheet!
Nog geen blaar meteen maar een paar uur later wel.
Ik naar de apotheek en ik kreeg van alles mee: verband en wat smeerseltjes.
Hielp voor geen meter helaas.
Een paar dagen later in Alet-les-Bains ten einde raad aan de campingeigenares gevraagd naar een arts.
Het volgende dorp net naast het gemeentehuis.
OK, wij er naar toe.....
Bleek dus een vrouwelijke arts te zijn.
Mijn vrouw kon meteen met haar billen bloot (letterlijk) voor een tetanusprik!
Een tetanusprik voor een brandwond????
Daarna werd zorgvuldig de blaar weggesneden. Verband erom en we konden weer vertrekken.
Komen terug op de camping en de eigenaresse was benieuwd welke arts we hadden.
De naam stond op haar bureau dus dat wist ik haar dus te vertellen.
Oh, oh, was haar reactie.....
Die vrouw heeft een verhouding met een arts in een naburig dorp!!!
Geeft niks natuurlijk maar hij is wel getrouwd!!!!!
Zo kom je nog iets weten! Toch??
Oh ja, na die operatie geen centje pijn met die brandwond.
Maar waar was die tetanusprik voor nodig?
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
08.02.2015 06:30
Een dag te laat, Johan alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik wens je samen met Tineke een gezond,succesvol en liefdevol nieuw levensjaar toe! Gezellig feestje gevierd vannacht?
Ik herinner me nog de digitale feestjes hier op CF met een glaasje en een kaasje :-)
Groetjes aan alle oude bekenden!