Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
19.10.2014 23:09
Schrale troost: West-Friesland is ook best mooi...
Geplaatst door: Jen
, Datum:
20.10.2014 09:47
Toch nog even lekker weggeweest Digi, doe je goed. Ik zie op de weersites dat in het gebied waar wij afgelopen aug/sept waren het nog regelmatig 25 graden plus was, afgelopen weken.Je zou haast weer terug gaan.Maar verplichtingen thuis.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
20.10.2014 14:02
700 km rijden als je toch geen werkzaam leven meer hebt
( tenminste bij een bedrijf, thuis is ook werken!) dat doe je toch niet. Wij plannen zo'n afstand altijd nog in minimaal 2 delen. Heel op ons gemak naar huis, waarom die haast?
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
20.10.2014 15:38
Die 700 kilometer over de heel bekende weg waren heerlijk rustig zonder vrachtwagens op zondag. Tot aan Maastricht geen enkel stoplicht en uiteraard geen péagepoortjes gezien.
Via Gerardmer, Epinal, daar de snelweg(gratis)op en vloeiend langs Nancy, Metz, zo Luxemburg in. Even tanken (wordt je vrolijk van, SP95 kost 1,21 per liter) naar België.Bijzonder rustig over de E25 door de schitterende natuur (ik heb zo'n hekel aan Brussel, Antwerpen en Hazeldonk) dus bij Luik naar beneden. Dan ligt Maastricht al voor je en nog steeds zonder een enkele file richting Utrecht en stukje door Amsterdam, dan is West-Fiesland al in zicht. Allebei totaal niet moe, maar we hadden mooi droog weer. We rijden nooit harder dan 90 km/h, ook niet in het buitenland en frappant hoeveel NL auto's met caravan je voorbij scheuren en die je een uurtje later alweer voorbij ziet komen.
Liever dat dan voor één nacht camping zoeken, caravan neerzetten (waterpas natuurlijk) en elektra aansluiten etc. Gisteren 08.30 uur vertrokken vanaf de camping in Frankrijk, 18u30 voor de voordeur in Nederland. Beslist niet moe. Bovendien werd zowel in Frankrijk als in Nederland voor de komende dagen slecht weer voorspeld... ook geen pretje.
Geplaatst door: javi
, Datum:
20.10.2014 18:49
AS Woensdag presentatie routeschema Tour de France 2015.
De Tour de France kent in 2015 waarschijnlijk opnieuw een kasseienetappe. Dat heeft directeur Christian Prudhomme van de Ronde van Frankrijk laten doorschemeren.
De Tour doet in de eerste week sowieso Noord-Frankrijk aan.
"En daar komen we niet elk jaar, zoals in de Alpen en Pyreneeën, er is dus géén reden om geen etappe met kasseistroken op te nemen in het parcours", aldus Prudhomme in gesprek met de Australische televisiezender SBS.
In de Tour van dit jaar was Lars Boom overtuigend de sterkste in een kasseienrit. Het betekende de eerste Nederlandse ritzege sinds 2005.
Van de klassementsrenners deed Vincenzo Nibali verreweg de beste zaken door onder anderen de later uitgevallen Alberto Contador op meer dan twee minuten te zetten.
Minder zwaar
De verwachting is wel dat de stroken in 2015 minder zwaar en lang zullen zijn dan dit jaar, toen de renners kregen te maken met de lastigste kasseien uit de klassieker Parijs-Roubaix.
Het Tourparcours wordt woensdag gepresenteerd in Parijs. Zeker is dat de ronde van start gaat met een individuele tijdrit in Utrecht en dat de tweede etappe eindigt op de Neeltje Jans.
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
23.10.2014 11:58
Weet iemand dit???Jaren geleden deden we een paar keer de camping aan bij Saverdun.Domein de Pauliac en was eigendom van ene meneer de Waard.Was een prachtcamping en kan me niet voorstellen dat niemand die mooie camping niet opnieuw heropend heeft want hij lag prachtig compleet met kasteeltje.
mvgr.connie
Geplaatst door: tineke
, Datum:
23.10.2014 14:18
Geplaatst door: ® connie
, Datum:
23.10.2014 16:36
Nee helaas zie ik alleen het zwembad nog en het plekje waar we stonden met het prachtige uitzicht.Bedankt Tineke voor het opzoeken daarvan.
Geplaatst door: lili@n
, Datum:
25.10.2014 16:37
Lieve mensen, vandaag is/was weer de appeltaartenparty, dit keer in Meppel, voor de meesten van de "appeltaartgangers" dit keer "een dichtbij de deur show".Zo'n half uur rijden van elkaar,voor enkelen wat verder. We hebben weer een fijne tijd met elkaar gehad en de franse kaasjes, de wijn en niet te vergeten de heerlijke olijven hadden weer grif aftrek. Gerrit had dit keer een superoverheerlijke appeltaart gemaakt, hij doet voor de 'echte bakker' niet onder.Bedankt Ed en Visje voor jullie gastvrijheid en jullie wonen prachtig! De soep is als altijd voortreffelijk! Het was jammer dat we eerder weg moesten, jullie zullen nu wel aan de soep zijn :-) Allemaal reuze bedankt voor de gezelligheid. Zo zie je maar weer waar Camping-Frankrijk al toe kan leiden!
Geplaatst door: connie
, Datum:
25.10.2014 17:54
Zooo dus jullie hebben weer gesmuld en een gezellig samenzijn met de oude garde.Het is jullie gegunt,
groet van Connie
Geplaatst door: Roel
, Datum:
25.10.2014 17:59
gegunt moet zijn gegund .
Geplaatst door: Ri@
, Datum:
25.10.2014 19:11
Inderdaad Lili@n, het was weer súper !
Ed en Bren, bedankt voor de gastvrijheid en allemaal voor de gezelligheid en de héérlijke bijdrages.
Geplaatst door: Jan van I
, Datum:
26.10.2014 01:20
Geplaatst door: frank
, Datum:
26.10.2014 01:21
Sommige dingen wil je toch ook gewoon niet weten
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
26.10.2014 11:16
Ha jan, pas op, straks heb je nog een Andorra-fobie:-)
Geplaatst door: Jan van I
, Datum:
27.10.2014 13:19
Geplaatst door: connie
, Datum:
27.10.2014 14:49
Ja dat weet ik zeker nog heel goed.De eerste verschrikkelijke beelden die naderhand zijn weggehaald.
Geplaatst door: frank
, Datum:
27.10.2014 19:04
Helaas wel ja, ik was zelf op vakantie in de Ardeche toen dat gebeurde. Maakte veel indruk op me weet ik nog wel.
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
30.10.2014 15:12
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
01.11.2014 11:55
Gisteren, op 31 oktober en met schitterend weer, eindelijk eens onderstaand landgoed bezocht. We wonen er al 32 jaar goed 30 km. vandaan en wisten tot voor kort niet dat het bestaat. Zag het tijdens een uitzending met Johnny de Mol. Een openbaring en ongelofelijk leuk en interessant. Aangelegd langs het meer en toch in een bosrijk gebied. Ik kan dit iedereen - van jong tot oud - en zeker in Noord-Holland/Friesland van harte aanbevelen. Toegangsprijs 10 euro p.p. en gratis parkeren. Je kunt er prachtige foto's maken.
http://www.landgoedhoenderdaell.nl/index.php