Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: javi
, Datum:
02.09.2014 20:40
JvI Ja dit was het tankstation, er hing een groot spandoek met daarop de aanbieding. Had dat niet gezien tot dat ik op de rekening keek die uit de automaat kwam en dacht dit kan niet waar zijn. We zitten in Le Lavandou en wet niet hoe lang die actie nog duurt.
Ik zou niet weten tot hoe lang die actie duurt.
De eerste kilometers was wel billen knijpen hoor. Ik verwachte echt dat de motor zou stoppen. Heb er toch al +/-600 km mee gereden
Geplaatst door: Jen
, Datum:
02.09.2014 21:35
Nog even terug komend op het water meenemen uit Frankrijk, Heimwee is het niet Digi, ook niet de smaak, wij hebben in NL het beste (leiding)water in de wereld We nemen altijd ons overschot plus een sixpack mee naar huis voor omstandigheden zoals eerder genoemd. En het volgende jaar nemen de handel weer mee op kampeerreis enz. enz.
Geplaatst door: tineke
, Datum:
04.09.2014 09:54
Iets bijzonders (gelezen in een tijdschrift):
Tianmen Mountains in China
"De 1518 meter hoge berg Tianmen heeft veel te bieden:
* één van de meest spectaculaire kabelbanen ter wereld
* een glazen uitzichtplatform op een hoogte van 1430 meter
* Tongtian Dadao, de weg in de hemel
Van de voet van de berg leidt deze weg over een afstand van 11 km naar een hoogte van 1300 meter. De weg heeft 99 haarspeldbochten. Na het eerste gedeelte stap je over in een shuttlebus, die je naar de volgende bezienswaardigheid brengt: een trap met 999 treden, die naar de 'Hemelse Poort' voert: een 30 meter brede rotsdoorgang, waar zelfs kleinere vliegtuigen doorheen gevlogen zijn."
http://readerpoint.blogspot.com/2011/07/tianmen-mountains-real-beauty-of-china.html
Geplaatst door: ® bolke
, Datum:
04.09.2014 10:57
Uhm dat is iets voor mijn "bucketlist" Tineke!
Geplaatst door: ® bolke
, Datum:
04.09.2014 11:01
Ik heb nu ook weer een paar flessen water uit Frankrijk in de garage staan het restant van het sixpack en dat gaat inderdaad ook weer mee bij een volgende vakantie.
, Datum:
06.09.2014 20:46
Is dit forum al in winterslaap gesukkeld? Regelmatig meer dan 1000 bezoekers maar weinig input. Zitten al die mensen dan alleen maar naar campings voor het volgend jaar te kijken zonder de belevenissen van dit jaar met ons te delen??
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
06.09.2014 23:23
Nee hoor Jen; mijn gebeurtenissen in de vakantie heb ik al hier beschreven en nu wacht ik met smart op jouw verhalen... mooi weer en goede thuisreis gewenst.
, Datum:
07.09.2014 15:01
Dank je Digi, we hebben nog anderhalve week te gaan. Veel meeslepens maken we niet mee behalve een af en toe
neerstortende dennenappel en het eten van gegratineerd oesters in de ""Cite d'huitres"". Het weer meld ik op het aparte topic. Het grootste probleem is eigenlijk de zonnebrandolie Vanwege de heerlijke zonneschijn moeten we dus smeren. Maar als ik de linkerarm heb ingezeept dan is mijn linkerhand zo vettig dat ik het pompje niet meer krijg ingedruk. Grote problemen dus.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
07.09.2014 18:01
Ik lurk hier en daar nog mee. Ben de laatste 2 jaar niet meer naar Frankrijk geweest. Caravan verkocht, blijft over huren of zoiets.
De laatste jaren iets meer zien van de wereld en bij voorkeur 2 korte (2 x 10 dagen) dan 1x 20 dagen.
Tot nu toe al diverse tripjes op zeer diverse manieren gedaan.
Nog geen spijt, de diversiteit van reizen en verblijf is heel verrassend.
Vreemd genoeg lijkt mij een verblijf in een Frans hotel helemaal niets.
Maar een chambre d'hôtes rondreis door Frankrijk staat nog op mijn lijstje. Maar dat wil ik pas doen als we niet meer in het hoogseizoen hoeven te gaan.
, Datum:
08.09.2014 13:04
Mag een oud verhaal ook? Nog ver voor het digitale tijdperk gebeurd, maar omdat bij de vraag over Normandië ook de camping in Veules-les-Roses te sprake kwam...
Kortom, we stonden op deze camping met destijds onze zoon van pakweg 10 jaar. Alleen maar Franse gasten; vooral vissers die al vroeg de zee opgingen. Op een zondag ging de meegebrachte grote gezinskoelkast open en daarin zat een immense krab werkelijk klem. Nog nooit zo groot gezien. Na een tijdje ging de familie aan tafel, maar het (denkelijk oude dier) had een loeiharde schaal en poten en dat werkt niet met goedkoop campingbestek.
Mijn echtgenoot heeft toen onze waterpomptang aangeboden en in ruil kregen we ook een poot. Tot dusverre alles prima.
Nu stond verderop een Frans gezin met een oer- werkelijk oervervelend jochie van een jaar of 8. En maar om onze zoon heen klieren en steeds ook tegen hem aan springen en aan hem hangen. Paar maal gevraagd of hij even weg wilde gaan... niks, nada dus.
Op een bepaald moment draait onze zoon zich half om en wat er gebeurde... geen idee, maar het joch liet los en ging krijsend af. Dommage... maar het krijsen hield wel aan. Tenslotte kwam oma erbij en die gaf het joch een oorvijg en sleurde hem aan zijn arm mee naar de caravan. Toch hoorden we hem steeds huilen.
Enfin... na het eten hoorden we dat hij naar het ziekenhuis in Dieppe was gegaan en daar bleek zijn arm gebroken te zijn. Oeps... even richting hun caravan gelopen, maar in de verte hoorden we al de mensen daar mopperen; zo-iets van: "Toujours les étangers..." oftewel altijd die buitenlanders. We zijn maar gaan afrekenen bij de campingbaas en de volgende ochtend stilletjes vertrokken; geen idee of de campingeigenaar ons na 34 jaar nog zou herkennen...
, Datum:
10.09.2014 11:11
Mooi verhaal Digi,en al had die campingeigenaar jullie herkend dit gebeurt met kinderen. C''est la vie zeggen de Fransen, de Engelsen daarentegen zeggen shit happens.
Ik ga voor de Fransen.
Geplaatst door: Corrie
, Datum:
13.09.2014 17:56
...zou er toch niet trots op zijn als ik maar dacht dat misschien mijn zoon dit zou hebben gedaan ( ondanks een vervelend kind die loopt te klieren) en het verhaal ook zeker niet hier plaatsen.
, Datum:
13.09.2014 19:03
Mijn zoon heeft het kind zeker niet in elkaar geramd en ook geen arm moedwillig omgedraaid of zo; het jochie hing aan zijn arm en hij duwde het eigenlijk weg. Kan ook zijn dat die jongen zijn evenwicht heeft verloren en daardoor op zijn arm is gevallen... ging zo snel allemaal. Overigens duurde het geklier al een halve dag en hadden de ouders ook wel eens kunnen optreden. Waarom denk jij dat ik er trots op ben; hetzelfde had kunnen gebeuren bij een schommel, glijbaan, klimrek of wat dan ook. 't Was gewoon een ongelukje dat vast vaker voorkomt; en de opmerking over die buitenlanders heb ik ook voor lief genomen hoor.
Geplaatst door: commie
, Datum:
26.09.2014 02:23
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
26.09.2014 23:35
Geplaatst door: tineke
, Datum:
27.09.2014 10:08
, Datum:
28.09.2014 23:30
Vandaag genoten van het bloemencorso in Winkel. Waren jullie er ook, Dik Trom? Schitterend dorpje in Noord-Holland, veel groen, veel mooie huizen en door het prachtige weer een echt Frans sfeertje; talrijke bewoners die met gezin/vrienden in hun tuin onder de bomen aan tafel zaten met glaasje wijn, kaasje etc. Veel goede muziek, leuke mensen (jong en oud) en met bewondering gekeken naar de schitterende wagens; Winkel is niet zo groot en dat er dan zulke prachtige dingen ontstaan en zoveel mensen daaraan lange tijd werken (en ook vandaag allerlei hand- en spandiensten verleenden) niets dan lof!
Geplaatst door: Dik Trom.
, Datum:
29.09.2014 12:49
Onze dochter woont in het spreeuwendorp Digi-Oma en ligt bij de route. Vandaag worden de foto,s geplaatst op het forum. Ank is nu nog bezig met het bewerken van de foto,s. Bij ons in de martinus kerk in t Veld zijn nu foto,s te zien van fotoclub Niedorp waar Anneke lid van is.
, Datum:
29.09.2014 15:05
, Datum:
29.09.2014 15:08