Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
20.08.2014 15:29
Hoor net dat er ook volgend jaar weer een "Sail" in Amsterdam komt. Voor de 9e keer, dus de eerste maal was 45 jaar geleden (700 jarig bestaan stad Amsterdam in 1975) en wij waren erbij.
Hier in de boekenkast staat nog het "Gouden Boekje" dat alle kleuterschool kinderen n.a.v. dat feest kregen. Burgemeester Samkalden reikte die boekjes voor het eerst uit op de school van onze zoon... die toen heel parmantig zei: "Je moet wel je naampje opschrijven hoor!" De beste man deed het ook nog. Uniek exemplaar dus, dat boekje; de tijd gaat wel snel!
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
21.08.2014 22:35
Groeten uit het nationaal park van de Ecrins. We waren eigenlijk helemaal niet van plan naar Frankrijk te gaan. Zwitserland is ook prachtig (onder meer overnacht op de Gotthardt en aan de Oberaarsee, vooral die laatste is een geweldige plek voor camperaars), maar het weer was er toch wat minder. Was weliswaar droog, maar hier in de Franse Alpen is het tenminste lekker zomers. En ach, in de Ecrins, nabij Briançon, Guillestre en het natuurpark van de Queyras zitten we qua omgeving ook bepaald niet verkeerd. In tegendeel zelfs.
Geplaatst door: Jan van I
, Datum:
24.08.2014 00:40
Geplaatst door: ® marie
, Datum:
24.08.2014 03:25
Geplaatst door: Henny
, Datum:
24.08.2014 11:58
Geplaatst door: Henny
, Datum:
24.08.2014 12:00
Foutje, je ziet ze nu allemaal, het ging om 3 mannen met 1 vrouw die het liedje zingen!
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
24.08.2014 15:01
Die van het autootje vergeet ik nooit meer. Paar jaar geleden reed manlief de auto total-los. Een voorbijganger maakte een filmpje en stuurde dat naar ons, met de muziek van "we hebben een ongeluk gehad met het autootje" erbij. Hilarisch.
Geplaatst door: connie
, Datum:
27.08.2014 17:19
Iets heel anders...ik heb vandaag uierbord gescoort.Schijnt in Rotterdam nog veel gegeten te worden.Dus nu ff kijken voor recepten of weet iemand iets?Vroeger at ik het vaak op brood en vond het heerlijk...
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
27.08.2014 17:30
Geplaatst door: connie
, Datum:
27.08.2014 17:38
, Datum:
28.08.2014 02:16
Wat een rotdag!!!
Gisteravond wilde ik rond half tien een paar glazen omspoelen. Geen water!!! Dinsdagavond dus.
Even naar m'n buurman. Heb jij water?? Even proberen. Nee, ik ook niet.
Daar zit je dan in het welvarende westen zonder water. Absurd.
Maar wat doe je eraan? Niks!
De volgende ochtend naar beneden om de krant te halen.
Oh ja, nog steeds geen water.
De huismeester zei dat de hele flat zonder water zat.
Behalve de bovenste 10 verdiepingen. Had te maken hoge en lage druk.
Wat was er gebeurd?
Op de begane grond naast onze woontoren is een kantoor.
Langs hun plafond liep de waterleiding en helaas daar was een stuk uit verdwenen.
Onder dat betonnen plafond zat een verlaagd plafond en een groot gedeelte daarvan was weggespoeld.
Om half tien was daar nog iemand aan het werk dus die was een beetje nat geworden.
Een groot gedeelte van het water was in de kelder terechtgekomen.
Dus in alle berghokken stond zo'n 2 cm water.
Absurd, hoeveel water er in de leidingen zit.
Daar zit je dan met je goeie gedrag. Geen water.....
Koffie?? Even naar de Spar om pakken goedkoop bronwater te halen.
Geen water en dus geen douche. Dat is bijna het ergste wat mijn vrouw kan overkomen.
Als ze niet kan douchen dan is voor haar de hele dag verpest.
Dus ze zat de hele dag sikkeneurig in een stoel.
Afijn, om half zes was eindelijk het probleem verholpen.
En, wat doet mijn vrouw? Juist!!
Geplaatst door: Jen
, Datum:
28.08.2014 10:28
En dat is nu precies de reden waarom ik altijd minstens een 6-pak water mee terugneem uit Frankrijk.
Geplaatst door: Nic
, Datum:
28.08.2014 12:35
Jen, waarom uit Frankrijk?
Je kunt in Nederland toch ook flessen water kopen?
Ik heb er altijd een paar in de schuur staan
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
28.08.2014 12:42
@nic, dat is een beetje heimwee van Jen.
Dan kan hij bij elk slokje effe terug mijmeren
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
28.08.2014 13:46
Net als Jen.... wel graag Salvatat bronwater zonder smaakje! Zo lekker. Trouwens niet om te douchen hoor.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
28.08.2014 15:12
Omdat die Franse flessen het goedkoopste zijn.(een dubbeltje per fles of zo iets)
Geplaatst door: javi
, Datum:
31.08.2014 20:49
Afgelopen zaterdag benzine getankt in Vif nabij Grenoble en dat was EVEN schrikken. De benzine kostte maar € 0,94 per liter.
Dacht even dat ik diesel had getankt qua prijs.
De pomphouder had een spetterende aanbieding.
, Datum:
31.08.2014 23:36
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.09.2014 00:40
Zelfs voor diesel zou dat spotgoedkoop zijn. Betaalde vrijdag in Grenoble-zuid ik meen 1,35 euro voor een liter. Wat ik toch al best goedkoop vond, na de 1,85 zwitserse frank in Zwitserland (pak m beet 1,60 euro).
Geplaatst door: Kim
, Datum:
01.09.2014 07:46
@ Javi weet jij tot wanneer die aanbieding is? Volgende week zijn wij ook in Grenoble niet verkeerd om daar dan te tanken.