Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
12.07.2014 09:13
Bemmel & Kroon is voor Den Haag e.o. wat Radio Modern was voor Rotterdam e.o. Misschien is het door dit voorval nu ook duidelijk
waarom de 1e het nog steeds redt en Radio Modern al jaren ter ziele is....Een naam om te onthouden???
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
12.07.2014 10:21
Jan, maandagavond verwachten wij natuurlijk van jou een verslagje hoe de aflevering verlopen is.
Hier in onze stad is ook zo'n zaak waar electronica en witgoed wordt verkocht. Kleine familiezaak, met super service. TV stuk? Wordt dezelfde dag opgehaald en je krijgt gewoon een leentoestel. Na reparatie wordt de eigen TV weer thuisgebracht en direct helemaal ingeregeld. Nieuwe TV, wordt geplaatst en ook ingeregeld. Wasmachine stuk? Wat zoek je. Hebben we in huis, brengen we vanmiddag, sluiten alles aan en we nemen de oude mee. Mobiel in de vijver geschopt (deed ik zelf per ongeluk). Breng maar en we kijken wel. Dag later... gedroogd en nagekeken; doet 't weer. Kosten? Welnee... kleine moeite.
Scheer en Foppen of De Block bestaan hier niet meer; dit zaakje al meer dan 30 jaar (vader op zoon).
Geplaatst door: Jan van I
, Datum:
15.07.2014 01:05
Het vervolg......
We zouden zaterdag een mailtje krijgen voor het tijdstip van de levering. Niet dus.....
Ik was een beetje pissig om eerlijk te zijn.
Maar "lo and behold" op zondagmiddag kregen we een mailtje.
Op maandag tussen 13.00 en 16.00 zou bezorging plaatsvinden.
We zouden nog een telefoontje krijgen 15-30 minuten voor de aflevering.
En om 14.42 uur ging de telefoon!
Ze zouden om 10 over 3 voor de deur staan.
Om 3 uur ging ik naar beneden om ze op te wachten.
Voornamelijk als ze er waren goede raad te geven om te parkeren.
Da's namelijk een behoorlijk probleem! Ons straatje is behoorlijk smal.
http://i.imgur.com/oYJNTku.jpg
OK, om 15.05 uur komt een vrachtwagentje de straat ingereden en stopt voor de deur.
Wasmachine wordt uitgeladen en ondertussen stonden een paar auto's geduldig te wachten tot het obstakel weg was.
Dat was vrij simpel: iets verderop in de straat is een opritje naar een parkeergarage dat nooit gebruikt wordt.
Wasmachine de lift in en de lift uit.
Oude wasmachine huis uit en de nieuwe erin.
En, hup, hup, hup, om 15.15 uur was alles klaar.
Om half 4 eerste wasje erin......
Dus, deze zaak krijgt van mij de warme douche.
, Datum:
15.07.2014 10:16
Super Jan... zulke winkels moet je in ere houden.
Geplaatst door: ® marie
, Datum:
15.07.2014 11:51
Ik bestelde een paar jaar geleden een afwasmachine bij een klein bedrijfje, een dorp verderop. De eigenaar kwam m zelf brengen. Een half jaar later was er iets vreemds mee, dat achteraf werd veroorzaakt door iets buiten de vaatwasser. Ik belde dat bedrijfje, vertelde wat er aan de hand was en die man bleek nog precies te weten hoe de situatie was en wat dus de waarschijnlijke oorzaak. Dezelfde dag konden wij de vaat weer machinaal doen.
Die man heeft ook een warme douche gekregen.
Geplaatst door: connie
, Datum:
15.07.2014 21:00
ff kijke of het gras gegroeid is op de camping.In mijn tuin in ieder geval wel..
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
15.07.2014 21:26
Niet alleen in je tuin connie ,
we zijn dit jaar al met de tweede maaironde bezig.
ruim een maand eerder dan normaal
, Datum:
15.07.2014 23:09
't Valt me op dat de Hortensia's in onze tuin zoveel bloemen dragen; veel meer dan de vorige jaren. Niet alleen bij mij, maar in eigenlijk alle tuinen hier in Noord-Holland waar we langs komen. Zou 't te maken hebben met de afgelopen milde winter?
Ooit in Bretagne (de streek waar de mooiste Horsensia's voorkomen) een Amerikaanse Sering willen kopen waarop de kweker vroeg of we in Nederland woonden. Dan liever niet doen, want die zijn slecht bestand tegen nachtvorst (ook weinig nachtvorst). In Bretagne komt eigenlijk nooit vorst voor en daar worden deze struiken (paarse bloemen) boomhoog.
, Datum:
15.07.2014 23:32
Zo de hut staat gewassen en in de wax voor de deur
Donderdag om 20.00 beginnen we weer aan de grote trek
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.07.2014 00:52
@Digi-oma: bij ons (in Zuid-Holland Zuid) bloeit de hortensia ook uitbundiger dan andere jaren
, Datum:
16.07.2014 01:06
En, Wim, wat zijn je plannen?
Het is voor ons meer dan 25 jaar geleden dat we in het hoogseizoen gingen.
Maar als we nu zouden gaan dan zouden we krampachtig het zuidoosten vermijden.
Ik denk vanaf Paris lijnrecht naar het zuiden.
Goh, dan eindigen we zo'n beetje in Toulouse.
Planten? Ik heb helemaal niks met planten.
Een paar jaar geleden ging vrouwlief met een nicht een weekje naar Spanje.
Planten water geven was de opdracht.
Eentje heeft het niet overleefd. Te veel water ;-(
't Is niet gauw goed.
, Datum:
16.07.2014 06:08
Ik ga de Nederlandse vlag aan de zuidzijde van Bretange planten Jan
Mijn dochter gaat mee met die hut van haar
Wij nemen onze kleinzoon van 6 mee en zij haar 2 dochtertjes van 1 en 3
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
17.07.2014 18:59
Geplaatst door: Jen
, Datum:
17.07.2014 20:07
Nou Wim, dat doe ik je niet na. Eén oppasdag per week vinden wij genoeg.
Courage!
, Datum:
19.07.2014 10:58
Tip voor Friese en vooral West-Friese medelezers:
http://www.skeip.nl/buitenfair.html
Klik even op de afbeeldingen.
Doen!!! Oh ja... Skeip is West-Fries voor Schaap en verder fototoestel meenemen want o.a. Europeese kampioenschappen schapendrijven. Hoedje op, water mee (en denkelijk gevulde portemonnaie) en gaan.
Geplaatst door: diana
, Datum:
19.07.2014 15:02
Wat een prachtige beelden van de tour he? Briancon en omgeving. Genieten jullie ook zo?
Geplaatst door: B&A
, Datum:
19.07.2014 19:28
Deze regio(Guillestre eo) is al vele jaren ons favoriete vakantie gebied. Je kunt hier fantastisch bergwandelen en de rust en gemoedelijkheid spreken ons aan. Hebben ook zitten genieten van de tour vanmiddag.
, Datum:
19.07.2014 20:40
Buitenfairshop? Workshop Vissen? Kids Farm?
Is het nou echt zo moeilijk gewoon Nederlands te gebruiken?
Geplaatst door: cimeroni
, Datum:
19.07.2014 21:50
Van de beelden bij de tour de France wordt ik ook heel blij.
Maar al die Engels-Nederlandse benamingen zijn me een gruwel. Ik hoorde vandaag, iemand op televisie, kiddo's i.p.v. kinderen zeggen. Brrrr.
Geplaatst door: Corrie
, Datum:
20.07.2014 10:17
En tegenwoordig hebben ze geen gewone kinderen die natuurlijk op zijn tijd ( en dat is héél normaal) druk zijn maar "stuiterballetjes" .....