Deze topic gaat niet over kamperen in Frankrijk -3 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: W v Buuren
, Datum:
07.06.2014 21:25
Beste Wim,bedankt voor je service en ik ga op zoek.
Groeten
W van Buuren.
Geplaatst door: connie
, Datum:
11.06.2014 22:51
jeetje thuis toch weer heel anders maar wel veel gras...
Geplaatst door: Jen
, Datum:
16.06.2014 20:19
Inmiddels zal je wel gemaaid hebben. Hoe dan ook, dit is de zachtste winter en het mooiste voorjaar sinds jaren.
Houen zo, (sorry schaatsers)
Geplaatst door: connie
, Datum:
16.06.2014 21:04
Nee niet gemaaid,hou niet van tuinieren maar wel mooi groen ;-)
Geplaatst door: Jan van I
, Datum:
16.06.2014 22:46
Tuinieren? Ik kan me geen ergere hobby voorstellen!
Hobby?? 't Is werken!!! Werken in je vrije tijd!!!
Heb zowat m'n hele leven in een flat gewoond en zou absoluut niks anders willen.
Heb een broer waar elke vierkante millimeter van zijn tuin klopt.
Zit er naar te staren maar het doet me niks.
Geef mij maar de "causses" in Frankrijk.
Geplaatst door: Theo
, Datum:
01.07.2014 15:53
Kom eens na een hele lange tijd eens kijken op Camping frankrijk en moest diep "graven" om deze Topic weer op de eerste pagina te krijgen...en inderdaad naar mijn mening Jen die streng wel eens kort door de bocht kon reageren....maar moest wel even lachen over de topic over het wakker blijven ....nou ik heb dus een fotolijstje op het dashbord geplakt waar "denk aan mij" op staat met een foto van mijn schoonmoeder daarin en mijn vrouw heeft een electrische vliegenmepper...en na ca 8 uur wordt er aardig wat afgemept ..hihi..
Veel vragen die ooit al tig keer gesteld zijn
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
01.07.2014 17:27
Zal ik dit topic dan maar even gaande houden?
Afgelopen vakantie had ik een arts nodig. Dus rond 11 uur 's morgens naar de campingbeheerder of die zijn arts wilde bellen. Geen probleem, al werd gevraagd of de patient ook een beetje Engels sprak... Campingbeheerder antwoordde dat Frans geen probleem was. Ik mocht om 19u30 's avonds naar de praktijk komen want in de middag werden visites gereden. Als de dokter er nog niet was gewoon in de wachtkamer wachten. Oké en wij rond 19 uur naar het volgende dorp waar de dokter woonde. Oeps, wel erg smal straatje met veel geparkeerde auto's, maar toch gevonden en naar binnen.
Grote kamer met donkere okergele wanden en nog wat wachtenden. Haaks op de muur een groot bureau met een dame erachter en op het bureau een laptop, telefoonoplader met telefoon, een printer en papieren. Plaats genomen en de Franse versie van Weekend, Privé en Story doorgenomen. Zelfde plaatjes in die bladen en net zo gedateerd als in Nederland.
Half acht precies staat de dame achter het bureau op, loopt naar de ramen en doet deze open (ha, verse lucht). Nee, de luiken buiten werden gesloten en daarna de ramen. Dame pakt haar tas en zegt "Bon Soir".
Oh??? Dame nooit meer teruggezien, maar de laptop bleef open op het bureau staan, de mobiele telefoon idem en af en toe spuugde de printer een blaadje uit. Na mij kwam nog en jongeman, die z'n rugzak pakte en een boekje ging lezen. Niemand vond deze gang van zaken vreemd. Uiteindelijk werd ik binnengeroepen bij de arts (trapje op) en kwam in ik een soort donkere bibliotheek met veel boeken en een tapijt. Groot bureau met in het halfdonker de dokter. Die stelde de gebruikelijke vragen en onderzocht me nauwkeurig. Gescheurde pees in m'n arm. Recept voor heeeel veeeel pijnstillers 3 x 3 per dag van de ene en 2 x 2 per dag van de andere. Dat heb ik de dag erna maar verminderd in overleg met de apotheek. Uiteraard kreeg ik ook de bekende nota voor het consult. Half uur arts bezocht in de avonduren is... 23 euro. Kun je toch niets van zeggen. Toen ik wegging zat de jongeman nog rustig te lezen en stonden laptop en andere zaken nog gewoon op het bureau in de wachtkamer, terwijl de buitendeur ook nog open was. Dat dit zomaar kan vond ik nog meer bijzonder dan de prijs van het consult! Wat heerlijk wanneer je nog zo kunt leven.
, Datum:
01.07.2014 19:58
Dat zijn mooie verhalen Digi. Een keer in Belgie hield een plaatselijke huisarts nog zeven dagen , ja je hoort het goed ,7 dagen een inloop spreekuur. Als je je in NL om 17.05 uur( op doordeweekse dagen) bij een huisarts meldt is iedereen weg, kantoor-(ambtenaren , sorry) tijden en kan je naar de(overvolle) huisartspost. Waar is in NL in een dorp nog een bank of postkantoor, niet eens een geldautomaat, nou in Frankrijk wel.
Zucht, andere tijden , blijkbaar in NL. Zou haast emigreren, maar dat doen we dan ook minimaal 4 weken per jaar.
Geplaatst door: javi
, Datum:
01.07.2014 21:52
Digioma het kan ook anders.
Op de terug weg bij het IN hotel in Nancy is mijn racefiets van de auto gestolen. Auto stond op het afgesloten terrein met camera bewaking. Mijn fiets zat met 3 kabelsloten vast aan de drager.
Kom om 07.00 u bij de auto zijn de kabels doorgeknipt en fiets weg. Op de camerabeelden zie je een persoon die om 01.27 u dood gemoedereerd met mijn fiets het voetgangers poortje het terrein verlaten. Man had een rugzak op waar waarschijnlijk het gereedschap in zat. Er zijn dus ook wel oneerlijke mensen.
, Datum:
02.07.2014 01:17
Jaaaaaaren geleden in Vernoux en Vivarais....
's Morgensvroeg rond 8 uur is mijn vrouw bezig met koffie zetten.
Dondert de koffiepot om!! Hete koffie over haar arm.
Een enorme rode plek wat na een paar uur een blaar werd.
Bij de apotheek wat middeltjes gehaald tegen brandwonden. Hielpen niet.
Verder naar het zuiden: Alet les Bains.
Pijn werd steeds erger dus aan de dame van de camping gevraagd waar we naar toe konden gaan voor een dokter.
Het volgende dorp dus...
Geen probleem! Zo gevonden.....
Werden behoorlijk snel geholpen vond ik.
Vrouwlief kreek een spuit in haar bil en de blaar werd zorgvuldig weggesneden.
Het pus droop eruit! Jakkes....!!
De dame van de camping vroeg ons wie ons geholpen had.
Wij beschreven haar en ze kende haar uiteraard.
Poeh, poeh, die heeft een verhouding met die en die.....
Zo kom je nog eens wat te weten.
Het volgende jaar gingen we weer naar Alet les Bains.
Werden enorm hartelijk ontvangen door de dame van de camping.
Volgende dag naar Limoux voor de markt.
Kochten daar een boeket bloemen. Belachelijk duur trouwens.
Vergeet ik helemaal: behalve de camping had ze ook nog een dorpswinkeltje.
Je kon je kont niet keren zo klein was het.
We geven haar de bloemen en wat kregen we terug?
Een fles Blanquette de Limoux!
Rare lui die Fransen!
Geplaatst door: Henny
, Datum:
02.07.2014 09:07
Mijn man valt/ glijd uit op een modderig paadje, "zweepslag" in de kuit, veel pijn, naar de plaatselijke arts in dorpje.
Mevrouw laat ons binnen, wachtkamer waar ook de deur is naar een bijkeuken waar we de boiler zien hangen en elke keer horen aanslaan.
Mevrouw zingt aria's.........
Dokter komt, bekijkt de kuit en er is een spiertje gescheurd dus rust houden! En mijn zingende vrouw ? O. zij is Italiaanse en koordirigente......
Nee, u hoeft niets te betalen.
Op naar de apotheek voor stokken. ( Cane d'Anglais)
Die moet u kopen ...maar wij zijn hier met vakantie.....oh, in dat geval brengt u ze maar terug als u naar huis gaat.....nee kost niets.......
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
02.07.2014 12:02
Eigenlijk heeft het verhaal van de dorpsdokter met de openstaande laptop nog een voorgeschiedenis, maar die is zo bizar...
Anderhalve week daarvoor maak ik een doodsmak op een paadje bij de citadel van Verdun en ik voel echt iets knappen in m'n linker bovenarm. Ai... gebroken arm of elleboog? In elk geval gruwelijk pijnlijk. Naar de auto teruggestompeld en aan een dame gevraagd waar een ziekenhuis was. De dame was zo lief om helemaal voor ons uit te rijden met haar auto. Daar naar de eerste hulp en natuurlijk m'n ziektekostenverzekeringspasje niet bij me; mijn man het zijne wel (dat werd gescand) en was verder geen probleem. Ondanks de drukte in de wachtkamer direct opgehaald, maar echtgenoot mocht NIET mee.
1. Deur door en kamertje ernaast naar assistent die een mitella aandeed. Direct in een rolstoel gepoot. "Ik kan wel lopen... wil alleen een foto.." Nee, zitten!
2. Broeder rijdt me naar volgend kamertje en zegt dat alle kleding uitmoet, behalve m'n slip! Uh... foto elleboog toch? Nee, alles uit en zo'n operatieschort aan. Vrouwelijke (denk) co-assistent vult wat formulieren in en broeder gaat met me op pad. En m'n kleding? Blijft in 't kamertje. Vervolgens een rit door de slecht verlichte gangen onderin het ziekenhuis waar geen plaatje aan de muren hangt en geen raampje of raam in een deur te zien is.
3. Wordt op een soort pleintje geparkeerd en na een minuut of 5 komt de dame van de röntgenapparatuur, neemt me mee naar het apparaat, neemt 2 foto's van de elleboog en meteen maar 2 van m'n knie die ook beschadigd was, en weer terug naar de "parkeerplaats".
4. Broeder haalt me na 10 minuten op en als een mol weer door de gangen terug naar 't kamertje waar m'n kleding ligt met de mededeling me niet aan te kleden, maar op de arts te wachten. Ik heb nog gevraagd of ik m'n echtgenoot mocht zien, maar in dit ziekenhuis mag alleen één ouder mee als een kind heel angstig is. Voor volwassenen niemand en dat allemaal uit het oogpunt van hygiëne.
5. Arts komt en constateert geen breuken; adviseert wel pijnstillers.
6. Verpleegster komt me netjes aankleden (hulp met ondergoed, T-shirt, spijkerbroek en zefs de veters van m'n schoenen werden gestrikt. Vervolgens in de rolstoel terug naar de balie waar m'n echtgenoot al had verwacht me totaal ingegipst terug te krijgen. Recept voor 4 dozen pijnstillers en 't beste.
Een en ander gebeurde de 2e week van de vakantie en helaas blijkt nu dat er iets met pezen nog steeds niet goed is. Maar het was een bijzondere ervaring. Geen idee of het overal zo gaat in de Franse ziekenhuizen, maar u bent gewaarschuwd. Verder niets dan lof want iedereen was heel behulpzaam en vriendelijk. Nog geen rekening of zo gehad.
Geplaatst door: Theo
, Datum:
02.07.2014 20:02
We hebben dit soort ellende gelukkig nog nooit meegemaakt ....
Volgende week vrijdag vertrekken we met de kinderen en vriendin naar de Elzas want zondag en maandag komt dus de tour de France langs.....in de buurt van de Camping dan en ik ga zelf voor de caravane want die wielrenners herken ik zoiezo niet...vind het wel altijd heel leuk om het te zien
Ze zijn al regelmatig aan het kijken wat voor weer het volgende week wordt Maar dat schijnt van site tot site en van uur tot uur sterk te wisselen dus we hopen het beste ..ben wel een mooi weer tour en caravane kijker !
, Datum:
10.07.2014 01:00
Vandaag een dagje Tour de France gedaan.
De hele dag regen maar een prachtige strijd gezien op de één na laatste kasseien strook. Ook een prachtige Nederlandse winnaar. Maakt de dag helemaal goed.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
10.07.2014 01:01
, Datum:
10.07.2014 01:05
Nee, we waren om 22.10 uur weer thuis. Is wel +/- 800 KM rijden vanuit Zwolle.
, Datum:
10.07.2014 01:06
Heb ademloos zitten kijken naar de Tour.
Absurd. Al die valpartijen!
Voetballen is gelukkig voorbij. Complete massahysterie.
, Datum:
12.07.2014 00:14
Vanmiddag hadden we een kleine overstroming thuis: onze wasmachine was naar de filistijnen.
Meteen naar kieskeurig.nl om een een nieuwe te zoeken.
Zoeken in de rubriek "beste machines" en vinden er een met heel goede recensies voor een redelijke prijs.
Er was één bedrijf dat € 50,-- goedkoper was dat alle andere leveranciers.
Maar ik had er nog nooit van gehoord dus wat doe je dan?
De voorwaarden gelezen: alle extra dingen waren gratis.
We kijken elkaar aan. Doen?? OK!!
Ik doe de bestelling en bevestig e.e.a.
Meteen een mededeling dat er een mailtje onderweg was met bevestiging van de bestelling.
Ga meteen naar mail en ja hoor die was al binnen.
Zit te lezen en pring.........De telefoon.....
Met Jan van Iersel zei ik......
Met Bemmel & Kroon, goedemiddag!!!
U heeft net bij ons een wasmachine besteld.
Huh!!!! Wah???????
Eh, eh, eh, dat klopt maar.......
Tijdens de bestelling kon ik a.s dinsdag aangeven als bezorgdag. Niet eerder dus.
Maar ik kon 'm ook maandag krijgen omdat ze nog wat ruimte hadden. Of dat goed was?
Hé, liefje, is 't goed als de wasmachine maandag komt? Uiteraard!!
OK, zaterdag krijgt u een mailtje waarin staat hoe laat we ongeveer komen.
Nou, zei ik, u krijgt van ons de warme douche!
Lachen, gieren, brullen aan beide kanten van de telefoonlijn.
't Is nu enkele uren geleden maar het toch nog effe geduurd voor ik bijgekomen was van de schrik.
Dat verwacht je toch niet!! Je bestelt wat en binnen een minuut wordt er gebeld door de leverancier.
Geplaatst door: ® Wim
, Datum:
12.07.2014 07:19
Dat kan 2 dingen betekenen Jan.
Of de service is daar ontzettend goed, of ze hebben totaal niets te doen en zitten de hele dag naar hun beeldscherm te kijken en te wachten op een bestelling.
Ik hoop voor jou het eerste
, Datum:
12.07.2014 08:48
Inderdaad opmerkelijk. Ik heb al diverse keren (5x laatste jaar) gehad dat de levertijd stond op 1 a 2 dagen of 3 a 4 maar zo gauw ik besteld/betaald had ik een mailtje kreeg dat het product voorlopig niet geleverd kon worden.
Oftwel een omgekeerde ervaring.